Booze Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Har snakket med vår ex-telemonopolgigant... eller rettere sagt hørt på hva de har å si... Jeg har ISDN og ADSL Flytter til Analog-plass Da skal TeleHOR ha 1490 spenn for å flytte abo. og 990 for å oppheve abonnementet. Å flytte ADSL (og beholde timeren til jeg er fri mann, beholde bindingstid) koster meg 1695. Hvis jeg nullstiller abonnementet mitt, starter timeren på nytt (12 mnd bindingstid) så koster det _bare_ 695.... Så for fortsatt å få lov til å være kunde hos Telenor med de tjenestene de jeg har nå koster det meg pene 3185 spenn..... Fjerner jeg en telefonkanal (det vil gjøre at ADSL-abonnementet mitt blir dyrere) så blir det 500 kroner billigere, og starter på ny frisk med bindingstid, så koster det _kun_ 1685. Det er kundepolitikk som suger dårlig!!! Innspill anyone? [ Denne Melding var redigert av: Booze på 2002-05-21 15:09 ] Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Det er det råeste jeg har lest. I god gammel Telenor-tradisjon skal de skvise mest mulig penger ut av forbrukerne. Derfor har jeg ingenting med dem å gjøre ! Boikott dem. Jeg har akkurat flyttet og har ADSL fra NGT. Tror de snakket om et gebyr på 295,- for flytting. That's it ! Men så var det visst 6 ukers ventetid da :sad: Så nå sitter jeg på jobben med ISDN :sad: Hjemme så må jeg vente noen uker til..... (ugh) Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg skal sikker selv flytte etterhvert. Jeg er glad jeg har ADSl fra Nextgentel for med de koster det bare et par hundre kroner. Jeg synsdu bør bestille ADSl fra Nextgentel, for du kmmer til å spare i tid. Du får mere fart for pengene +at det er IKKE siste gang Telenor kommer til å kreve penger av deg. Husk¨å bestill ADSl fra Nextgentel tidligst mulig. Laang ventetid, men produktet de har er fantstisk når det først kommer:) Lenke til kommentar
Booze Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg ventet i 9 måneder på at NGT skulle ta kontakt med meg... ikke særlig hæppen på å bli telehorslave.. Så ventet jeg i 3 måneder på at telehor skulle effektuere ordren min.... masse feil, dro ned linja mi, slik at jeg hadde null kommunikasjon... ikke deres feil, å neida.... viste seg at de hadde sendt vekselstrøm inn på kabelen (etter at jeg målte det og sa i fra, gikk det to dager før de fikset det) nå 2 måneder senere kan jeg flytte, og går jeg ned til analog og nytegner abonnementet mitt så koster det meg _bare_ 1700 kroner... for hva da? Dårligere tjeneste og lengre bindingstid... Hipp hurra!!! Noen som har 1 kg C4 å avse? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 sånt er d når ingen andre eier kablene i bakken,gleder meg den dagen eg får ip telefoni då skal eg ringe telenor å si opp telefonen som koster meg over 200kr i månen bare for abb,helt sykt spør du meg. Kjetil Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 14:23, Booze skrev:Jeg ventet i 9 måneder på at NGT skulle ta kontakt med meg... ikke særlig hæppen på å bli telehorslave..Så ventet jeg i 3 måneder på at telehor skulle effektuere ordren min.... masse feil, dro ned linja mi, slik at jeg hadde null kommunikasjon... ikke deres feil, å neida.... viste seg at de hadde sendt vekselstrøm inn på kabelen (etter at jeg målte det og sa i fra, gikk det to dager før de fikset det) nå 2 måneder senere kan jeg flytte, og går jeg ned til analog og nytegner abonnementet mitt så koster det meg _bare_ 1700 kroner... for hva da? Dårligere tjeneste og lengre bindingstid... Hipp hurra!!!Noen som har 1 kg C4 å avse? Sånn går det med folk som ikke klager... Du må jo klage annenhver dag. Da holder du farte oppe i bestillingen din. De ordner opp i endel mens du ringer. Så rnger du nok ganger så fårde tid til å ordne en god del ting:) Lenke til kommentar
Reggie Regis Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Fant dette på NextGenTel's sider: "Dersom abonnenten flytter i kontraktsperioden, kan abonnementet overdras til ny eier.... En slik videreføring koster kr. 250,- til dekning av NextGenTels administrasjon i forbindelse med registrering av ny abonnent... Alternativt kan abonnenten ta med seg abonnementet til sin nye adresse... Abonnenten må da betale ny installasjonspris." Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 når jeg skulle flytte chello abbonnementet mitt for en tid siden sa jeg bare fra til chello, det sa det var greit , jeg koblet ut modemet og satte det opp på det nye stedet og surfet videre med engang, problemfritt og greit, ikke bare ulemper med kabel nei mvh nerd-light Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 16:43, Reggie Regis skrev:Fant dette på NextGenTel's sider:"Dersom abonnenten flytter i kontraktsperioden, kan abonnementet overdras til ny eier.... En slik videreføring koster kr. 250,- til dekning av NextGenTels administrasjon i forbindelse med registrering av ny abonnent... Alternativt kan abonnenten ta med seg abonnementet til sin nye adresse... Abonnenten må da betale ny installasjonspris." Installasjonsprisen til NGT er vel 700 og noe? Allikevel h*lvetes mye billigere enn å flytte om man har Telenor ADSL da. Det hørtes jo helt hårreisende ut!!! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hepps! Med UPC/chello er det _helt_ gratis å flytte abo :smile: Det er også _helt_ gratis å overføre abo. til andre Det er gøy å jobbe for UPC/Chello Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 12:28, Osse-Mon skrev:Hepps!Med UPC/chello er det _helt_ gratis å flytte abo :smile:Det er også _helt_ gratis å overføre abo. til andre Det er gøy å jobbe for UPC/Chello Det er ett litt annet system enn ADSL også da. Men har ikke UPC fått mye pepper i det siste? Du vet sikkert noe om det. [ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-05-24 06:51 ] Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Skal en flytte og ta med seg abbonemanget sitt med NGT må en nokk betale ny installasjon. Installasjonsprisen (700, 1000, eller 1900) er avhengig av kva bindingstid du har (henholdsvis 2 år, 1 år eller løpande kontrakt). Flytta sjølv abbonemanget mitt for 2-3 mnd sidan og økte til 2års binding. Har endå ikkje fått betaling for installasjonen, så eg gir no ****. =) Angåande ventetid med NGT. Denne kan variere masse. Dei opererar som regel med 6-8 veker. Eg har imidlertid hatt installert etter 2 til 2,5 veker begge gangane eg har fått installert, sjølv om dei rekna med minst 6 veker. Ypperlig seier berre eg. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 07:30, Inbreak skrev:Skal en flytte og ta med seg abbonemanget sitt med NGT må en nokk betale ny installasjon. Installasjonsprisen (700, 1000, eller 1900) er avhengig av kva bindingstid du har (henholdsvis 2 år, 1 år eller løpande kontrakt).Flytta sjølv abbonemanget mitt for 2-3 mnd sidan og økte til 2års binding. Har endå ikkje fått betaling for installasjonen, så eg gir no ****. =)Angåande ventetid med NGT. Denne kan variere masse. Dei opererar som regel med 6-8 veker. Eg har imidlertid hatt installert etter 2 til 2,5 veker begge gangane eg har fått installert, sjølv om dei rekna med minst 6 veker. Ypperlig seier berre eg. Velg 2 års bindingstid uansett. Hvis du ikke klarer bindingstiden, må du bare betale det du måtte ha betalt uten bindingstid ekstra. Altså... velger du 2 års bindingstid (398,-), men sier opp etter 6 måneder så skulle du egentlig betalt... husker ikke, men la oss si 450,- for enkelthets skyld. 450-398 = 52. Det du da må betale for å si opp abbonnementet er 52x6. Så velg 2 års bindingstid, for du vil uansett bare spare på det. Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 08:24, lavizh skrev:UPC har jo blitt slakta av TV2 hjelper deg, holder meg langt unna UPC, æsj og isj!! - Elendig kundeservice ... /me vil ha fastlinje med IP'r. har ikke hatt behov for å ta kontakt med kundeservice hos UPC fordi jeg har ikke hatt noe problemer med chello/upc, synes det er kjempebra med kabel jeg får like god ping eller bedre enn ADSL i AO som jeg spiller mest. mvh nerd_light Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå