Zer0z Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Noen som vet om MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 er kompatibelt med Twinmos 2*256mb (pc3200) med winbond. ? takk på forhånd Lenke til kommentar
ibsen Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Oversikt over støttet RAM på Neo2 Platinum Hurra! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ville heller satset på OCZ RAM. Lenke til kommentar
ibsen Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Du har ikke tilfeldigvis OCZ ram selv, vel? Hva om fyren allerede har twinmos/winbond ram, og vurderer å oppgradere HKet sitt? Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ville nok gått for noe annet en Twinmos til et athlon 64 system, kan jo prøve men kan hende at du får en del bluescreens. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 er det sånn at man kan bruke raskere ram en det det står angitt ? kan jeg feks bruke PC4000 ram i det det hovedkortet ? Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Betroz Skrevet 24/10/2004 : 22:58 Ville heller satset på OCZ RAM. joa, ny ram kunne vært greit, men har ikke penger nok til å punge ut 2 lapper for en gb med ram, men blir glad hvis du spandere på meg Så snart jeg får råd til ny og bedre ram, så blir det nok ny ram på meg, ja:D Endret 25. oktober 2004 av Zer0z Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Ville nok gått for noe annet en Twinmos til et athlon 64 system, kan jo prøve men kan hende at du får en del bluescreens. on topic mulig at en del hoverkort for a64 sliter med støtte for twinmos ram, men vet om flere som bruker det og har system støtt som fjell, overklokking er en mer sørgelig historie. blåskjermene kommer av defekt minne eller inkompatibilitet, detter gjelder selvfølgelig ikke bare for twinmos. rett meg hvis jeg tar feil, ikke at jeg tror jeg trenger å be om det men ser bort i fra dårlig programmering. link for minne som er testet på kortet:http://www.msi.com.tw/html/products/mainboard/testreport_pdf/7025/memory.pdf Lenke til kommentar
swiper Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Bygget to socket 754 system, med akkurat twinmos minne. I det ene systemet ble det brukt twinmos twister og i det andre helt vanlig twinmos ddr. Ingen problemer i det hele tatt. Har du allerede to stk. twinmos minnebrikker ser jeg ikke noe i veien med å bruke de. Twinmos twister fungerer dessuten utmerket til overklokking. Klokket en amd64 3000+ til @2475mHz, med boxed prosessor kjøler. Systemet gir 10700 poeng i 3dmark 03, med et 6800LE kort (klokket). Syns ikke 3dmark er noe særlig til testing mellom datamasiker personlig, men kanskje det er med å motbevise twinmos skrekken. Systemet er dessuten stabilt som et dusin fjell. Endret 25. oktober 2004 av swiper Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Tror det går like fint med Corsair minne akkurat som OCZ. Dette går mere på hva HKet er kompatibelt med. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Du har ikke tilfeldigvis OCZ ram selv, vel? Hva om fyren allerede har twinmos/winbond ram, og vurderer å oppgradere HKet sitt? For det første har jeg Corsair RAM, og for det andre har jeg Intel. Grunnen til at jeg anbaler OCZ er forde de passer bra sammen med Athlon64. Finnes tester hos Anandtech.com om dette. Les og lær. Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Bygget to socket 754 system, med akkurat twinmos minne. I det ene systemet ble det brukt twinmos twister og i det andre helt vanlig twinmos ddr. Ingen problemer i det hele tatt. Har du allerede to stk. twinmos minnebrikker ser jeg ikke noe i veien med å bruke de. Twinmos twister fungerer dessuten utmerket til overklokking. Klokket en amd64 3000+ til @2475mHz, med boxed prosessor kjøler. Systemet gir 10700 poeng i 3dmark 03, med et 6800LE kort (klokket). Syns ikke 3dmark er noe særlig til testing mellom datamasiker personlig, men kanskje det er med å motbevise twinmos skrekken. Systemet er dessuten stabilt som et dusin fjell. Det er et socket 939, IKKE 754 Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 vel.. hadde nok ikke satså på twinmos til dette kortet nei. har samme hovedkortet selv, og før jeg kjøpte meg skikkelig ram brukte jeg en 256 twinmos brikke som var i skapet.. kun blåskjerm og andre rariteter... snakka med en fyr på komplett og han sa det var store problemer med twinmosVSa64 generelt. ikke alle får disse problemene, men mange får de. Jeg har akkurat samme hovedkortet som det du skal ha, og med twinmos ram var det ikke verdt noen ting... var heldig viss jeg kom inn i bios Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 k8n neo2 og ocz er en knall kombinasjon men det koster. Hadde socket 754 før og den var ikke glad i twinmos ram men det kan jo være det jxxxa via chipsettet og da. Lenke til kommentar
ibsen Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hmmm... jeg har Twinmos, men med Winbond brikker. De sagnomsuste BH-5. Har bestilt MSI Neo2, krysser fingrene for at det går bra. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Problemet med mange athlon 64 NF3 kort og BH5 er max DDR volt . Gigabyte max VDIMM 2.7v MSI K8N Neo2 VDIMM 2.85v DFI Lanparty UT VDIMM 4.0v (s754) Asus K8N VDIMM 2.8v (noen PCB max 2.7v) Epox VDIMM 2.8v Chaintech VDIMM 2.9v Man må passe på dette tydligvis i disse dager ved valg av ram og hovedkort . Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Problemet med mange athlon 64 NF3 kort og BH5 er max DDR volt .Gigabyte max VDIMM 2.7v MSI K8N Neo2 VDIMM 2.85v DFI Lanparty UT VDIMM 4.0v (s754) Asus K8N VDIMM 2.8v (noen PCB max 2.7v) Epox VDIMM 2.8v Chaintech VDIMM 2.9v Man må passe på dette tydligvis i disse dager ved valg av ram og hovedkort . Takk for fin oversikt syar, har sett litt etter dette. Det er synd å se at ingen umoddet hovedkort støtter opp mot 3v. Bortsett fra Chaintech, er disse noe å satse på av kvalitet? Til trådstarter; TwinMos-minnet ditt kan nok sannsynligvis passe helt fint til et MSI K8N Neo2-kort. Og du kan være uheldig og oppleve blåskjerm og spontan reboot. BH5 skal vel klare å kjøre stabilt på 2,7v@PC3200? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Tja vet ikke helt hvordan chaintech er men det er vel stort sett disse produsentene vi får kjøpt kort til her på berget . Glemte Soltek i farten . da er vel de fleste med tror jeg. Alle disse har jo modnet en stund så fleste har vel luket ut / finpusset på diverse bios bugs o.l .Hvertfall på s754 utgavene. Hvis man leser litt rundt omkring om NF3 250 fra launch til nå så sitter jeg iallefall igjen med en klar oppfatning. Jeg skal ikke vurdere å kjøpe Nforce4 før om minst 6 måneder . Eneste jeg ikke liker på lista er Gigabyte som nekter å uppe vdimm til hvertfall 2.8v (kan være designet dems , dårlig valgt IC/regulator) , det utelukker iallefall en hel masse god-minne som OCZ modeller , corsair , ballistix osv som må ha 2.75-2.8v Ser også at så og si alle pc4000/4200/4400 moduler har operating 2.8v. I tillegg til dette så er ikke ocz mem booster kompatibel med alle kort heller. DFI og oskar wu har hvertfall vært smarte nok til å kjøre vdimm regulert fra PSUs +5v (derfor en beta bios med 4v) mens fleste andre bruker 3.3v linjen. Det beta testes DFI s939 NF3 250, når det kommer i masseproduksjon får vi vel vente å se . Tror det blir et spennende kort . Her er en fin link: http://www.lejabeach.com/DFI/dfiut250gb/dfiut250gbbios.html DFI Lanparty NF3 Ultra-D Lenke til kommentar
Innos Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Hva sker hvis jeg bruker pqi 2.5-3-3-7 ram i det hovedkortet? Vil ikke pcen starte? Tror dere neo4 platinum støtter sånne ram brikker, eller må jeg kjøpe ny? Endret 10. november 2004 av hba Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det beta testes DFI s939 NF3 250, når det kommer i masseproduksjon får vi vel vente å se . Tror det blir et spennende kort . Ja, det der er good news Har ikke planer om å gå over til Nforce4 enda, så godt det kan komme noen nyheter for oss andre å Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå