Gå til innhold

Lurt å kjøpe Tundra 1551 Centrino?

Anbefalte innlegg

Jeg er en student, som skal skrive hovedoppgave og lurer nå fælt på å kjøpe en Tundra 1551X Centrino - Intel P-M 1.7GHz / 512MB / 80GB / DVD RW / W12.1"

Link: http://www.psdata.no/ps.asp?proddetail=108121

Synes dette virker som et skikkelig røverkjøp til bare ca 12.000 hos psdata.

Har forstått at 3d ytelsen ikke er helt maksimal, men regner ikke dette som noe kritisk, da jeg har en stasjonær til spill og morro.

Er denne maskinen det beste en student kan kjøpe iforhold til ultraportabel pc med kraft og byggekvalitet? Eller har noen bedre alternativer i ultraportabel klassen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt ok maskin. Den er lett nok og skjermen har høy kvalitet (selv om den har et reflektivt lag på toppen av selve LCD-skjermen som gir gjenskinn i mange situasjoner). Den er litt i tykkeste laget, men performance-wise holder den absolutt mål. Hvis 3D-ytelse er din ting bør du dog se etter andre alternativer.

PS! Å finne en "ultraporterbar" med bra 3D-ytelse er tilnærmet umulig, så om god ytelse i spill osv. er det du er på utkikk etter er det bare å bite i det sure eplet og kjøpe en 2.5+ kg-maskin.

Lenke til kommentar

Om den er mer solid enn tundraen.. vel, nå vet jeg ikke hvor solid 1551 er, men ibook har jo ord på seg for å være en solid maskin som tåler en støyt. Apple gjør vel et poeng ut av den er det..

iBook er utviklet spesielt for å være solid og er utformet i polykarbonatplast – samme materiale som brukes i skuddsikkert glass – og med en kraftig magnesiumramme på innsiden. Harddisken er beskyttet av en gummiramme for å forhindre støtskader. iBook har heller ingen deksler, fester eller håndtak som stikker ut, og som du risikerer å brekke eller sette fast i klærne.

Og ibooken blir endel billigere også, den billigste modellen starter på under 9000 (utdanningspriser).

Lenke til kommentar