Gå til innhold

Hva Program er best til BitTorrent nettverket ?

Anbefalte innlegg

Jeg har telenor adsl 2048 / 256, og router ( d-link ), men jeg får aldrig noe fart på :wee:.... max fart er vell 6 kbs. er dette pga. routeren eller programmet jeg bruker ( lastet ned fra :wee: ) ?

Takker for alle svar !!

Har foresten XP pro med SP2

Endret av djibrilcisse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med porter er som regel bare tull. Jeg prøvde det en gang men det hjalp ikke en døyt. Hvis du har en router med NAT (tror jeg..) så er det mulig du må åpne noen porter, men som regel ikke. Sjekk router-produsentens hjemmeside for instrukser om hvordan åpne porter.

Jeg bruker nå BitTornado og er veldig fornøyd. Fart varierer etter hvor mange seedere/leechere som er logget på, og hvor mye jeg deler; Jo fortere du deler jo fortere skal du kunne laste ned, ifølge duden som laget Bittorrent, men jeg er litt i tvil på akkurat det.

Lenke til kommentar

Synes BitTornado var bra.. men hadde en del spyware som ikke kunne fjernes hvis programmet skulle funke... Nå bruker jeg burst! og det funker veldig bra synes jeg

Og dette med porter er absolutt ikke tull!! Dersom du har en ruter med brannmur er det ABSOLUTT NØDVENDIG etter min mening å åpne portene som programmet ønsker å bruke...

Noen av programmene klarer å åpne visse porter selv ved hjelp av såkalt UPnP forwarding, men jeg vil anbefale å finne ut hvilke porter P2P klienten bruker (kan variere..) og så manuelt åpne disse i ruteren.. Denne funksjonen heter som regel forwarding... du velger hvilke porter som skal åpnes (range) og velger hvilken maskin i nettverket dette skal gjelde (ip adresse).

Dersom du har åpnet de nødvendige portene vil du få maksimal hastighet ut av klienten. Jeg får fint en hastighet på 100-150kb ned på populære torrents (kan komme høyere også..) og burst! ser ut til å begrense upload med ca. 8kb per download, og det kan jeg leve med! ;) (Har Telenor ADSL 2048/256)

Lenke til kommentar

Jeg testet Azureus, men selv om jeg har åpnet alle nødvendige porter (tror jeg :roll: ) så får jeg en "error" beskjed på en av de meldingene som dukker opp nede i høyre hjørne på skjermen når programmet starter.. Et eller annet med en UDP port tror jeg..

Noen som vet om dette påvirker ytelsen? Azureus virker som en bra klient

Lenke til kommentar
ut linje teller ikke så mye da ...

det er portene som teller mest...straks du har åpne porter til bittorrent så burde du få en økning på sikkert mer en dobbelt

Hvordan kan du påstå at utlinje ikke teller i et slikt nettverk? Bør vel være logisk for de fleste.

EDIT: Glemte å svare ontopic. Jeg liker Azureus best, og ABC etter det.

Endret av PoTt3y
Lenke til kommentar
ut linje teller ikke så mye da ...

det er portene som teller mest...straks du har åpne porter til bittorrent så burde du få en økning på sikkert mer en dobbelt

Hvordan kan du påstå at utlinje ikke teller i et slikt nettverk? Bør vel være logisk for de fleste.

EDIT: Glemte å svare ontopic. Jeg liker Azureus best, og ABC etter det.

joda jeg har fått med meg ideen til bittorrent "jo mer du gir ut jo mer får du inn"

jeg har hatt både adsl og sdsl i huset mitt noen dager og da testa jeg dette. sdsl min hadde 2mb upload mens adsl hadde bare 512kbits, begge var 2mb på download. Starta en torrent og så byttet jeg på ledningene...siden hastigheten hopper litt var det ikke nøyaktig likt men ikke noe du forskjell du bryr deg om. Samme gjelder når jeg er hos venner som har dårlig upload, de får fortsatt utrolig bra dl. Kanskje det kommer av at det er for "mye" upload ute og går på de torrentene jeg prøver. Jo mere upload du gir jo mere speed har du rett til, men om det systemet funker så bra som det burde eller kanskje det ikke har så mye og si vet jeg ikke.

Bruker du azerus? gå og limit uploaden din til 5kbs ellerno du kommer ikke til og merke noe forskjell i hele tatt tror jeg. Det gjør som regel ikke jeg hvis gjør dette. Hadde alle limita til 5kbs og lasta ned på 300kbs så ville ikke nettverket funka da, det skjønner jo jeg og ingen som hadde giddi og seeda heller.

ontopic: jeg liker azerus best, men det irriterer meg at den bruker java(er i java)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...