Gå til innhold

Kjøp og Chiping av Xbox. trenger hjelp!

liquid-h

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å trosse alle mine prinsipper med å sette datamaskinen på hylla en liten stund å dermed kjøpe meg en xbox..! men trenger litt hjelp! :thumbup:

*Xboxen skal være chipet

-Hvilken chip bør jeg velge?????????

-Tilgang til å gå online?

*Kjøp av Hardisk

-Hvilken hardisk er mest egnet for Xbox?

-Hvor stor bør de være? (200GB?)

*Online?

-Når jeg chiper Xboxen, kan jeg da spille Online med spill som er brendt?

-Hvordan får jeg satt opp Xboxen med "Xbox Live"

*Hvor skal jeg kjøpe Chipe den?

-Hvor er det best å få kjøpt maskina, og satt inn hardisk å Chip?

Jeg har bygd mange PC'er men jeg har ikke my erfaring med Xbox, så jeg tror ikke jeg vil montere hardisken selv.

Håper dere kan hjelpe meg med disse spørsmålene!

Mvh

Paul Benum :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du en ny xbox nå får du mest sannsynlig en v1.6 xbox, det er litt mere arbeid med å modde disse boksene, men det er overhodet ikke noe hokus pokus, har du bygget pc'er tidligere vet du hvordan du hånterer finelektronikk, og så lenge du ikke har ti tommeltotter er det ikke vanskelig å lodde inn en chip heller.

Executer chippene er de mest respekterte(og dyreste), ellers så har du xenium, duoX og aladdin(billige chipper, ca 200 kr). Jeg har en xbox v1.6 med en aladdin live og er fornøyd.

Når det gjelder hd så kan du bruke hvilken som helst IDE harddisk(med noen få unntak), før var det 120 gb maks, men nå støtter de nye chippene/biosene større harddisker.

Skal du spille xbox live må du disable chippen, du må IKKE gå live med en moddet box, da blir serienummeret ditt bannet, og du kan aldri spille xbox live mer. Alstå du kan ikke spille live med backups. De nye chippene har disable funksjon(bryter eller forksjellige trykk på powerknapper) slik at boxen booter origial dash med original bios.

Hvor kjøpe chips; www.modnet.no , www.nordicimport.com osv.

Det er en lek å montere ny harddisk selv. Det finnes flere autoinstallere som installerer dashboard og div software, jeg er velfi fornøyd med slayers evox auto installer v2.6, info om denne finner du på http://slayer.xbox-scene.com .

Ellers vil jeg anbefale deg og besøke www.xbox-scene.com , her finner du alt du trenger å vite om xbox-modding.

http://www.xunlock.com , mye bra info her også på spørsmål og svar

Lenke til kommentar

Orker ikke lese hele posten over men...

Du kan kjøpe en ny på elkjøp 1195.-

Chippe den på www.modnet.no under tjenester Jeg syntes Aladdin 64 er en fin chip

600 med montering + 160gb 1050.- eller noe til sammen blir det ikke så masse..

Og nei du kan ikke spille Online med Chipen på

Med aladdin kan du slå av og på chippen

Lenke til kommentar

Et aldri så lite spørsmål.... Jeg har tenkt å kjøpe en Xbox Crystal med X-Ecuter 3 chip og 200 Gb harddisk fra digistore.no ....de gjør visst all jobben etter hva jeg har forstått.

Mitt spørsmål er: noen som vet om man har av og på bryter på X-Ecuter 3 chipen? Sånn at jeg kan game online.

Håper også noen kan svare meg på om vanlige og brente DVD plater funker bra på Xbox? Har hørt at Xbox leveres med mange forskjellige DVD rommer.

Lenke til kommentar

Nå har ikke akkurat jeg gitt uttrykk for at jeg kan noe om Xbox eller chiper heller da. Jeg spør pga jeg er uviten på dette området, så om du har noen svar til meg så setter jeg pris på det.

Om folk spør meg om ting jeg har peiling på så peker jeg ikke på dem og ler fordi de ikke vet noe om det de spør om.. :p Det er vel opplagt at folk spør pga at de ikke vet svaret?

Nok om det, om noen er veldig snille og kan svare så er det kjempe flott :cool:

Så X-Ecuter 3 kan skrues av, flott! Er det da en slags bryter forann på boxen da?

Lenke til kommentar

Executer har et eksternt bryterpanel som festes fremme på boxen. Jeg har en aladdin live, den enables med å holde power knappen inne i to sekund, disables ved et raskt trykk på powerknappen, litt mere elegant kanskje, men aladdin chippene er mye enklere/kjipere/billigere (ca 200 kr) en executer 3, men de gjør jobben sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...