joTAN Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Kommer høyst sannsynlig til å bestille meg en DVD-brenner i løpet av kvelden. Hvilken? Har god lyst på en Nec ND-3500 16 x DVD +/- R9, har hørt stort sett bare skryt og en pris på under 600 kr... vanskelig å slå? Rask, dual layer osv. Finnes det pr i dag noe bedre kjøp enn denne? Det blir min første DVD-brenner så jeg vet ikke akkurat om det er noe annet jeg bør være obs på når det gjelder funksjonalitet eller spesifikasjoner. Noe spesielt anyone? -Har pr i dag en generic DVD-spiller og en MSI CD-RW CR 52 CD-brenner i maskina (Abit NF7-M hovedkort m/2xUltraDMA) men jeg er ikke helt sikker på konfigurasjonen med DVD-brenneren i stedet... Kan jeg ha både DVD-brenner og CD-brenner på maskina eller hvordan skal jeg koble dette? Er jo praktisk med to drev ved direkte kopiering o.l., ikke sant? Noen som har en steg for steg forklaring på hvordan jeg setter opp brenneren(e), eller et slags fasitsvar på hvordan dette skal løses? (Gjerne i form av en "gjør det selv" nettside el.l.) joTAN Endret 24. oktober 2004 av joTAN Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Min favoritt er BenQ DW1620A som jeg selv har laget en test på: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=317608 Men NEC ND-3500AG er ikke noe dumt valg det heller. Du måtte ta ut en enhet, ikke sant? Jeg hadde nok beholdt DVD-ROM'en (kopiere fra DVD-ROM til DVD-Brenner), men denne er vel så treg at du må gå via harddisken uansett så det spiller nok ikke så stor rolle. Kopy-on-the fly kan vel være vanskelig nok i alle tilfeller og da er det greit nok om både DVD-ROM og brenner er på samme kabel, har du lyst til å prøve copy-on-the-fly så er det en fordel å ha brenner og DVD-ROM på separate kabler. Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hadde tatt NEC. Nesten alle jeg kjenner har bestilit den ink. meg selv. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ville nok gått for BenQ brenneren, har selv en BenQ DW822A, og den neste vil nok bli en 1620 Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Ville ha gått for NEC. Benq er et godt valg hvis du bare skal brenne +R. Edit: Ser av testen til OCfreak at DW1620 også gjør det bra på -R. Håper det betyr at Benq har fikset problemene som andre har rapportert med -R media. I såfall er dette et godt alternativ til NEC. Endret 24. oktober 2004 av simfan Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Så å si alle DVD-R problemer er nå fikset og BenQ lover ytterligere forbedringer. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Med firmware da? Hvordan foregår firmware-oppdatering? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Med firmware da? Hvordan foregår firmware-oppdatering? Du laster ned en .zip fil, pakker den ut og dobbeltklikker på den. Følg så instrukser på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå