Feynman Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Man kan ikke laere seg a vaere flink pa IQ tester, alle figurer og monstre er alltid helt ulike, og det gar ikke an a laere seg opp til a vaere flink til en IQ test. Jo det kan man faktisk. Ved å utfordre hjernen blir man bedre rustet til å løse oppgaver som krever "intelligens". Fysisk aktivitet kan faktisk også øke intelligens. IQ er normalfordelt med 100 som topp. Jeg er delvis enig med HalTan, IQ gir generellt ingen indikasjon på om en kan bli en god president eller ei, dog kan en lav IQ tyde på at andre kandidater er bedre rustet til embedet. 100 som topp? Eh... nei? Topp på normalfordelingkurven. Det kalles forventningsverdi. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Topp på normalfordelingkurven. Det kalles forventningsverdi. Jajaja... sa klart, hengte meg opp i "100 som topp".. glemte statistikken litt der. Men for de som ikke har hatt statistikk skjonner de sikkert ikke hva det betyr... 100, er som jeg sa, midtpunktet, det de fleste folk ender opp med. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 100, er som jeg sa, midtpunktet, det de fleste folk ender opp med. Kverulanten våkner Det er få som har akkurat hundre, men mange har mellom 95 og 105. Og 100,0000 -> Inf er matematisk umulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå