PelsJakob Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Nevnte man Bin Laden i en setning, nevnte man Saddam i neste setning. Dette er klassisk propaganda teknikk. Folk sitter igjen med følelsen av at de to henger sammen. De henger jo sammen. Begge er de støttespillere til terrorisme, både økonomisk og ideologisk. Saddam hadde ingen MØV, han hadde ikke noe program. Han var ingen trussel mot verden. Han var i alle fall en trussel mot Israel. Om han hadde MØV eller ikke, synes jeg ikke er så viktig. Nå slipper vi i alle fall å frykte at Irak skaffer seg det. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Saddam hadde ingen MØV, han hadde ikke noe program. Han var ingen trussel mot verden. Han var i alle fall en trussel mot Israel. Om han hadde MØV eller ikke, synes jeg ikke er så viktig. Nå slipper vi i alle fall å frykte at Irak skaffer seg det. Israel skal trekks inn i alle diskusjoner? Husker jeg ikke feil (jeg beklager hvis jeg gjør det, og trekker det selvfølgelig tilbake) så hevder du at Hussein er en trussel mot Israel grunnet han har betalt $25 000 til familien til palestinere som har tatt selvmord ved og bruke sprengstoff? Har du beviser for denne påstanden? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Husker jeg ikke feil (jeg beklager hvis jeg gjør det, og trekker det selvfølgelig tilbake) så hevder du at Hussein er en trussel mot Israel grunnet han har betalt $25 000 til familien til palestinere som har tatt selvmord ved og bruke sprengstoff? Har du beviser for denne påstanden? http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=...ts+&btnG=Search Lenke til kommentar
Cera Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Husker jeg ikke feil (jeg beklager hvis jeg gjør det, og trekker det selvfølgelig tilbake) så hevder du at Hussein er en trussel mot Israel grunnet han har betalt $25 000 til familien til palestinere som har tatt selvmord ved og bruke sprengstoff? Har du beviser for denne påstanden? http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=...ts+&btnG=Search Google er ikke bevis Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Israel skal trekks inn i alle diskusjoner? Hva mener du med dette? At trusler mot Israel skal tillates? Husker jeg ikke feil (jeg beklager hvis jeg gjør det, og trekker det selvfølgelig tilbake) så hevder du at Hussein er en trussel mot Israel grunnet han har betalt $25 000 til familien til palestinere som har tatt selvmord ved og bruke sprengstoff? Har du beviser for denne påstanden? Ja, det har jeg. Her er et avsnitt fra en rapport ved navn Erased In A Moment: Suicide Bombing Attacks Against Israeli Civilians, utgitt av Human Rights Watch: The government of Iraq has expressly endorsed and encouraged suicide bombing attacks against civilians. Iraq, in its provision of funds to families of “martyrs” and others, has established a differential in which families of suicide bombing operatives are said to receive a considerably larger sum of $25,000, while other families that have suffered a death receive $10,000.289 In promoting suicide attacks, Iraqi leaders have made no distinction between attacks against civilians and attacks against military targets. Iraq provides these monies through the local Ba’th Party-affiliated Arab Liberation Front (ALF). The ALF is a constituent member of the Palestine Liberation Organization, and a representative sits on the PLO executive committee, but it is not considered to have a significant number of adherents and is not credited with playing any role in the current clashes other than as a conduit for Iraqi government funds and propaganda. The ALF has told reporters that Iraq has provided $20 million in aid to Palestinians since clashes began in September 2000, but it is not known what portion of that amount has been provided to families of suicide bombers.290 One Gaza-based ALF official, Ibrahim al-Za’anin, told Reuters, “President Saddam made clear that [suicide] attacks must be considered the utmost act of martyrdom.”291 There are several accounts of public events where such payments have been made. Reporter Paul McGeough described a meeting of some 200 members of forty-seven families who gathered in the Tulkarem chamber of commerce in March 2002 to collect checks.292 Two were families of suicide bombers. ALF secretary-general Rakad Salem told McGeough in Ramallah that as of late March 2002 more than eight hundred families of Palestinians killed in the unrest had received $10,000 “martyr” payments, and that the funds had been “transferred by the banks—from the Iraqi banks to the banks in Palestine.”293 The Tulkarem ALF officials told McGeough that the additional $15,000 payment was to encourage more volunteers for suicide missions.294 A member of the Palestine Legislative Council was reportedly among those presiding at the Tulkarem event. Another report described an ALF gathering on May 20 in the Gaza Strip at which forty-six families of “martyrs” received $10,000 apiece and the families of two suicide bombers received $25,000 apiece.295 In a Sky TV broadcast of a similar event staged by the ALF in Gaza on July 17, 2002, members of families of “martyrs” killed in the violence received certificates and $10,000 checks, while families of suicide bombers received $25,000.296 The report did not indicate the numbers of families in either category. Endret 27. oktober 2004 av PelsJakob Lenke til kommentar
Cera Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Israel skal trekks inn i alle diskusjoner? Hva mener du med dette? At trusler mot Israel skal tillates? Israel-Palestina konflikten er meget omfattende og komplisert, og jeg ønsker ikke at denne debatten skal bli gjenstand for en debatt om motstandskampen palestinerne driver med også kan kategoriseres som terrorisme. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Israel-Palestina konflikten er meget omfattende og komplisert, og jeg ønsker ikke at denne debatten skal bli gjenstand for en debatt om motstandskampen palestinerne driver med også kan kategoriseres som terrorisme. Mener du for alvor å si at du ikke er enig i at det er terrorisme når personer sprenger seg i luften på kjøpesentre og tar hundrevis av uskyldige liv? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251713 Typiske Bush-tilhenger uintelligent? Fin-fin drittartikkel av vg, basert på to tapere - utkledd som hillbillies. 53% av velgerene i USA er tross alt uintelligent. Ok, da var det jeg som ikke var intelligent nok til å lese hele artikkelen. For alt jeg vet kan meningsmålingen være utført på bensinstasjonen vi ser i bakgrunnen Typiske Bush-tilhenger uintelligent?Intelligent flertallsform, forresten. idiot... ------------------ Steven Kull, som står bak undersøkelsen, mener mange Bush-tilhengerne «gjør motstand mot informasjon» for å opprettholde heltebildet de har av Bush. - Å støtte presidenten og samtidig akseptere at han tok USA til krig basert på feilaktige forutsetninger, er vanskelig å takle. Spesielt i lys av hvor dyrt dette har kostet oss i form av menneskeliv og penger, sier Kull til nyhetsbyrået Knight Ridder. De som seriøst mener det ikke er et spor av sannhet i det over, og at dette er "propaganda" fra motstanderne av Bush, trenger briller. EOD. Lenke til kommentar
farke Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Israel-Palestina konflikten er meget omfattende og komplisert, og jeg ønsker ikke at denne debatten skal bli gjenstand for en debatt om motstandskampen palestinerne driver med også kan kategoriseres som terrorisme. Det er terrorisme, ikke motstandskamp! Palestinerne har ingen krav på Israel (Palestina), jmfr. http://www.israelinsider.com/views/articles/views_0240.htm http://www.worldnetdaily.com/news/article....RTICLE_ID=25706 http://www.wnd.com/news/printer-friendly.a...RTICLE_ID=27338 Lenke til kommentar
Cera Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Palestinerne har ikke krav på Israel,men på Gaza-stripen og Vestbredden. Når et folkeslag er undertrykket i så lang tid på sitt eget området, skaper dette desperasjon. Desperate mennesker kan gjøre uheldige ting. Denne debatten fordrer ikke mer diskusjon. Lenke til kommentar
farke Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Denne debatten fordrer ikke mer diskusjon. Ånei du, meningsfascismen din fungerer ikke her. Sannheten kommer frem enten du vil det eller ikke, og det skal skje gjennom informasjon. Du kan forsøke å legge lokk over den så mye du vil, men du vil ikke lykkes. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Denne debatten fordrer ikke mer diskusjon. Ånei du, meningsfascismen din fungerer ikke her. Sannheten kommer frem enten du vil det eller ikke, og det skal skje gjennom informasjon. Du kan forsøke å legge lokk over den så mye du vil, men du vil ikke lykkes. Hva er det du babler om egentlig. Siden når ble dette en tråd hvor man skulle diskutere Israelproblemet.? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Husker jeg ikke feil (jeg beklager hvis jeg gjør det, og trekker det selvfølgelig tilbake) så hevder du at Hussein er en trussel mot Israel grunnet han har betalt $25 000 til familien til palestinere som har tatt selvmord ved og bruke sprengstoff? Har du beviser for denne påstanden? http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=...ts+&btnG=Search Google er ikke bevis Du ser ut til å benekte all innformasjon du ikke liker. Saken og situasjonen er velkjent, og mye omtalt. Noe et google-søk bekrefter. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Seixon... du overser et viktig moment. I demokrati, slike som USA, så må man bruke propaganda for å få folk til å gjøre som man vil.Eller man kan si sannheten. You know, whatever. Det viktige er ikke hva som konkret ble sagt før krigen. Det viktige er hva folks oppfatning var. Politikere i USA er eksperter på å antyde, men ikke si direkte. Man antyder at Saddam er en stor trussel. Man antyder at han sannsynligvis har masseødleggelsesvåpen osv. Man planter frø i hodene på folk, og folk begynner å tenke, "hmm.. tenk om det var Saddam som stod bak 9/11, tenk om han har atomvåpen" osv. Det viktige er hva folk oppfattet som virkeligheten, ikke hva som er virkeligheten.Sa da er det ikke folkets sin egen feil for a ha tenkt seg fram til ting som ikke ble sagt? :!: Min oppfatning, og jeg er her i Norge, ikke i USA, var at det var et massivt propagandaapparat igang ifra Bush administrasjonen som var ute etter å male et bilde av Saddam som en trussel for verden. En trussel som man ikke kunne vente med å ta ut, en trussel man ikke kunne leve med. Mao man skremmer folk. Vel, nar de trodde Saddam hadde MOV, sa var dette en ganske alvorlig sak. De malte aldri et bilde av at Saddam var en fare for verden. Men det er enkelt a se at media klarte a fremstille Bush som a ha sagt nettopp dette. Gjør du ikke som Bush sier, så vil millioner av mennesker dø pga Saddam. Tja, selv om han aldri sa noe slikt... Sakte men sikkert antydet man at Saddam hadde noe med 11 september å gjøre. Ehm, nei. man Bin Laden i en setning, nevnte man Saddam i neste setning. Dette er klassisk propaganda teknikk.Ja, for folk som er fullstendig blast i hodet. Prov denne f.eks:"Osama bin Laden attacked us in 9/11, and Saddam Hussein may one day give weapons of mass destruction to terrorists like him." Hvordan i all verden klarer du a pasta at dette er en teknikk for a assosiere de to? Hvis folk ikke gidder a hore pa det mannen sier, sa er det deres egen feil at de misoppfatter ting. Men det er ikke rart, siden jeg tror at media har sagt hundre ganger at Bush hevdet at Irak hadde noe med 9/11. Igjen sa spilte media en storre rolle enn noe Bush sa. Det er medias vinkling av hva Bush sier som folk leser, ikke akkurat det Bush sa. Folk sitter igjen med følelsen av at de to henger sammen. Igjen, sa er dette sa latterlig at det er nifst. "Jeg heter Bjarne, og jeg vet om en jente som heter Janne." OI! Bjarne og Janne henger sammen!! På Fox News har du såkalte eksperter som uttaler seg, du har intervju med den ene republikaneren mer ytterliggående enn den andre. Man inviterer en demokrat som er mot krigen, og inviterer 3 som er for. Da har du en situasjon der han mot krigen er dømt til å tape. Han blir latterligjort, han blir fortalt å holde kjeft, han blir fortalt han er en konspirasjonfanatiker, en som ikke lever i den virkelige verden. Eh ja, ogsa har man det stikk motsatte pa alle de andre kanalene.......... Du er faen meg ikke sann. Bush slepper si det mest ekstreme, han bare antyder og kommer med vage utsagn osv. Det er media ellers som er propagandamaskinen. AAAA??? Sier du det????! Horer du dette Vice?? :!: NO SHIT! Det er det jeg sier. Folk fikk feil oppfatning av alt som ble sagt pga media. Bush sa aldri at Saddam hadde noe a gjore med 9/11, han lot det ikke henge i luften heller, han pasto aldri en forbindelse, aldri. Han nektet til og med for det i 2003. Men fremdeles gikk folk rundt og trodde det. HVORFOR?? Hmmm kanskje fordi media sa at han antydet dette, som de da brukte mot han og kalte han en logner, selv om han aldri sa det. Wow. Begynner du a se hva media har drevet med de siste arene na??? "Saddam Hussein's regime is a grave and gathering danger. To suggest otherwise is to hope against the evidence. To assume this regime's good faith is to bet the lives of millions and the peace of the world in a reckless gamble. And this is a risk we must not take.'' - Bush, 12 september 2002 i tale til FN. For resten av verden var dette alvorlige anklager. For folk i USA som var utsatt for propagandamaskinen var dette udiskutabelt. Hvis Irak hadde det man trodde de hadde, sa kunne han enkelt drept millioner av mennesker ja. Etter krigen kommer det fakta på bordet. Saddam hadde ingen MØV, han hadde ikke noe program. Han var ingen trussel mot verden. Da er det ikke rart folk føler seg lurt. Ja, det inkluderer Bush, CIA, og resten av gjengen. Alle ble lurt. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Ok, da var det jeg som ikke var intelligent nok til å lese hele artikkelen. For alt jeg vet kan meningsmålingen være utført på bensinstasjonen vi ser i bakgrunnen Typiske Bush-tilhenger uintelligent?Intelligent flertallsform, forresten. Intelligent omrokkering av mine innlegg. Hvis du ikke var fullstendig tåkelagt, ville du oppfattet at jeg tok selvkritikk i form av selvironi. Intelligensbemerkningen min kom som følge av din påstand om at de som stemmer på Bush er uintelligent. idiot... Ditto. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Steven Kull, som står bak undersøkelsen, mener mange Bush-tilhengerne «gjør motstand mot informasjon» for å opprettholde heltebildet de har av Bush. - Å støtte presidenten og samtidig akseptere at han tok USA til krig basert på feilaktige forutsetninger, er vanskelig å takle. Spesielt i lys av hvor dyrt dette har kostet oss i form av menneskeliv og penger, sier Kull til nyhetsbyrået Knight Ridder. De som seriøst mener det ikke er et spor av sannhet i det over, og at dette er "propaganda" fra motstanderne av Bush, trenger briller. EOD. Det er et godt poeng. Nesten som at kommunistene gjør mostand mot informasjon som tilsier at kollektivismen er død. Det ligger flere ting bak en stemme til Bush eller Kerry enn krigen i Irak. Selv er jeg svært usikker på hvem jeg ville stemt på av Bush eller Kerry. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Bush slepper si det mest ekstreme, han bare antyder og kommer med vage utsagn osv. Det er media ellers som er propagandamaskinen. AAAA??? Sier du det????! Horer du dette Vice?? :!: NO SHIT! Uhh, hva har det med saken å gjøre? Kan gjerne kalle media for en "propagandamaskin". Du mener at media er konspiratorisk og ensidig anti-bush. Jeg mener at media rapporterer fra både Bush og Kerry og er ikke noen stor konspiratorisk organsisjon som bestemmer seg plutselig for "å ta" noen. Hvis noen offentlige personer begår store "feilgrep" får det gjennomgå i media, uansett om man heter Bush eller Kerry. Det endrer ikke det faktum at Bush gikk fullstendig egne veier og ga blaffen i alt som het samarbeid i sin tørst etter invasjon av Irak. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 man kan si sannheten. You know, whatever.. Ja, man kan si sannheten. Helt enig. Hva er egentlig poenget ditt? Sa da er det ikke folkets sin egen feil for a ha tenkt seg fram til ting som ikke ble sagt? :!: Jo, det er folkets ansvar å tenke selv. Dessverre er dette lite utbredt. Vel, nar de trodde Saddam hadde MOV, sa var dette en ganske alvorlig sak. De malte aldri et bilde av at Saddam var en fare for verden. Men det er enkelt a se at media klarte a fremstille Bush som a ha sagt nettopp dette. Jo, de gjorde det. Og Bush klarte utmerket godt å fremstille dette faktum helt selv. Tja, selv om han aldri sa noe slikt... Det er det han antyder i talen. Ehm, nei. Ehm, jo. Hvorfor skulle ellers halvparten av amerikanere tro at Saddam sto bak 9/11? Ja, for folk som er fullstendig blast i hodet. Prov denne f.eks:"Osama bin Laden attacked us in 9/11, and Saddam Hussein may one day give weapons of mass destruction to terrorists like him." Hvordan i all verden klarer du a pasta at dette er en teknikk for a assosiere de to? Hvis folk ikke gidder a hore pa det mannen sier, sa er det deres egen feil at de misoppfatter ting. Men det er ikke rart, siden jeg tror at media har sagt hundre ganger at Bush hevdet at Irak hadde noe med 9/11. Igjen sa spilte media en storre rolle enn noe Bush sa. Det er medias vinkling av hva Bush sier som folk leser, ikke akkurat det Bush sa. Nevn to ting i en sammenheng nok ganger, og tilslutt tror folk de henger sammen. Det kalles propaganda, og det som er skremmende er at det fungerer. Igjen, sa er dette sa latterlig at det er nifst. "Jeg heter Bjarne, og jeg vet om en jente som heter Janne." OI! Bjarne og Janne henger sammen!! Nettopp. Du har skjønt det Seixon. Eh ja, ogsa har man det stikk motsatte pa alle de andre kanalene.......... Du er faen meg ikke sann. Problemet er at de andre kan ikke drive på slik som Fox News gjør. De skulle nok ønske at de kunne det, og noen kanal har prøvd uten hell. AAAA??? Sier du det????! Horer du dette Vice?? :!: NO SHIT! Det er det jeg sier. Folk fikk feil oppfatning av alt som ble sagt pga media. Bush sa aldri at Saddam hadde noe a gjore med 9/11, han lot det ikke henge i luften heller, han pasto aldri en forbindelse, aldri. Han nektet til og med for det i 2003. Men fremdeles gikk folk rundt og trodde det. HVORFOR?? Hmmm kanskje fordi media sa at han antydet dette, som de da brukte mot han og kalte han en logner, selv om han aldri sa det. Wow. Begynner du a se hva media har drevet med de siste arene na??? Det er mulig jeg tar feil når jeg sier at det var Bush administasjonen som stod bak dette. Som du vet kontrolleres mesteparten av media i USA av et lite knippe store selskap. Det kan virke som det er de som virkelig bestemmer i USA, og at presidenten ikke har så mye han skulle sagt. Ja, det inkluderer Bush, CIA, og resten av gjengen. Alle ble lurt. CIA og resten av gjengen visste at Saddam ikke var en trussel, slik det ble påstått. De så hele bildet, de så alle bevisene for og imot. Bush administrasjonen gikk inn og tok ut de bevisene de ville ha. De ville ha bevis som sa at Saddam var en stor trussel, de var ikke interessert i alt det andre... Når skal du skjønne at det ikke var MØV som var saken her?? Er du så naiv at du tror Bush følte for det irakiske folk? At han ville bruke milliarder og amerikanske liv osv. for å befri dem fra deres lidelse? Yeah, right! Olje, olje, olje. Alt handler om kontrollen av olje, alt handler om penger. Big business. De gutta der har siklet etter å invadere Irak i årevis, endelig hadde de sjansen, og ikke faen om noen skulle stå i veien for dem. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Høy I.Q. ? Give Bush a Brain Game :!: Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Ehm, jo. Hvorfor skulle ellers halvparten av amerikanere tro at Saddam sto bak 9/11? Kanksje fordi folk som deg påstår i det uendelige at Bush har sagt dette. Og da begynner folk å tro på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå