Gå til innhold

Bush: hoyere IQ enn Kerry?

Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Enda morsommere er det at sikkert 50% av den norske befolkningen (eller mer) tror pa det der.

Tror du virkelig det er så mange som bryr seg? Da er jeg heller enig med alexf:

Se & Hør har forresten koselige stuebilder fra norske B-kjendiser hver uke!

Hmmm. Ja, jeg tror det er mange som bryr seg, ettersom nesten 90% av folk her pa forumet har kalt George Bush for en dumrian en eller annen gang. Og alle norske media fremstiller han som en idiot, og jeg horer alltid fra venner, bekjente, osv, osv at han er dum. Sa, jo, jeg tror norske folk bryr seg, ellers hadde de ikke latt seg hjernevaske sa grundig om dette. Na var du bare "disingenuous" Feynman.

GET RID OF THE BU(LL)SH(IT)!the man's IQ=80!And U want him to ruin USA?!
Jaja, ga se pa Bowling For Columbine og Fahrenheit 9/11 et par ganger til du.

IQ går på forståelse, derfor kan ikke en SAT test si hvor høy IQ man har. Det kan være en idikasjon, men ikke et faktum. En som har mye kunnskap, og vet hvordan man regner matte, trenger ikke å ha høy IQ.

Hva de militære testene går ut på vet jeg ikke, skulle gjerne likt å se en.

SAT-prove har logiske sporsmal, og det er det IQ gar ut pa forst og fremst. Ikke snakk om ting du ikke har peiling pa, vennligst. Hvis en person har mye kunnskap OG kan regne matte, skal jeg vedde alle pengene jeg har at de har bra IQ.

Jeg visste at denne traden kom til a fa en av disse resultatene:

1. Plutselig sa sier man at det ikke betyr noe, etter a ha kalt Bush en idiot i flere ar.

2. Plutselig betyr ikke IQ noe lenger, mens det betydde noe for nar folk trodde Bush hadde lav IQ.

Dere Bush-hatere er sa utrolig hykleriske at det er bare a sitte tilbake a le av dere.

"Bush er en idiot, han har jo sa lav IQ! HA!"

"Nei, vent, IQ betyr ingenting..."

Makan til idioti altsa.

boy2star, du er vel ikke gammel nok til a ha tatt proven som de gir deg pa sesjon her i Norge. Jeg vil tro at proven Bush og Kerry tok i militaeret var lignende denne.

PS. Jeg fikk 8 pa sesjonsproven. Selv om norsk er mitt 2. sprak. ;)

Lenke til kommentar

Eg vet ikke om det er sant eller ikke... det er for meg irrelevant...

Det du skriver er et elendig argument for at bush ikke skal styre landet. ;)

Her er det som gjør at eg ikke vil ha han der:

Bush is a republican! :tease: ;

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Øhh, correct me if i'm wrong, men er ikke SAT testen en normert test som ungdomskoleelever må gjennom før de kommer inn på college??!!

Dette er jo en total verdiløstest hva intelligens angår? Og spesielt er den totalt verdiløs når den ble tatt for ca.30 år siden!! Både Bush og Kerry har mest sannsynlig endret sin intelligens til det langt bedre siden militærtjenesten får vi håpe og tro.

Men uansett hva SAT er, dette er like håpløs spekulering som å spekulere i om Bush lider av presenilitet(I det minste var senil-spekulasjonen gjort av en lege, mens denne spekulasjonen er gjort av en "Steve Sailer, a conservative columnist "!) . Mens spekulering til Bush's ulempe er forkastelig er spekulering til Bush's fordel tilsynelatende helt greit. :roll:

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Eg vet ikke om det er sant eller ikke... det er for meg irrelevant...

Det du skriver er et elendig argument for at bush ikke skal styre landet. ;)

Her er det som gjør at eg ikke vil ha han der:

Bush is a republican! :tease: ;

hehe, det var en ironisk quote jeg fant på en side :p

har ikke noe med bush i det hele tatt... tror ikke de ville latt noen med en iq på 80 styre landet!!! de er da ikke helt på jordet :whistle:

Lenke til kommentar
Kommenterer ikke øvrig innholdet til Vices innlegg, men en IQen vil holde seg stabil over år, og skal følgelig vise tilnærmet samme resultat 30 år etter.

Jo, en 5 åring vil jo få en alderstilpasset IQ test, slik en tilsvarende 20 åring vil få en alderstilpasset IQ test. Det at IQ holdes konstant gjennom alle år ved hjelp av slike tester sier jo også hvor verdiløst IQ er til å måle faktisk intelligens. Det er jo ikke snakk om annet enn at en normal 30 åring har mye større intelligens enn en 5 åring.

Intelligens er også hvordan man tar til seg kunnskap/erfaring og ikke minst hvordan man tolker den kunnskap(og verden) man lever i. Men dog, intelligens og IQ begrepet er forsåvidt såpass løse begreper som gir stooort rom for diskusjon.

Lenke til kommentar
Jo, en 5 åring vil jo få en alderstilpasset IQ test, slik en tilsvarende 20 åring vil få en alderstilpasset IQ test. Det at IQ holdes konstant gjennom alle år ved hjelp av slike tester sier jo også hvor verdiløst IQ er til å måle faktisk intelligens. Det er jo ikke snakk om annet enn at en normal 30 åring har mye større intelligens enn en 5 åring.

IQ-scoren er normert for alder, og det er en stor endring i intelligens fra barn til voksen. Det er riktig.

Men tar man tester i voksen alder (etter 18-20 år?), så er endringene mindre. Etter rundt 30 (?) så går det sakte men sikkert nedover med oss alle.

Å sammenligne to omtrent gjevnaldrene voksne basert på tester gjort i voksen alder, er dermed ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar

Jeg baserer mine utsagn ang. Bush sin intelligens på det jeg har sett av hans taler og uttalelser, samt intervju der han ikke har et script.

Hvis han har høy Iq, hvorfor uttaler han seg så utrolig klumsete? Man baserer seg jo på hva man hører et annet menneske si som regel. So what om han tok en eller annen prøve for ørten år siden osv. Det forandrer ikke det inntrykket han har på folk idag.

Lenke til kommentar
Jeg baserer mine utsagn ang. Bush sin intelligens på det jeg har sett av hans taler og uttalelser, samt intervju der han ikke har et script.

Hvis han har høy Iq, hvorfor uttaler han seg så utrolig klumsete? Man baserer seg jo på hva man hører et annet menneske si som regel. So what om han tok en eller annen prøve for ørten år siden osv. Det forandrer ikke det inntrykket han har på folk idag.

Hvordan folk prater og hvilken IQ de har henger ikke nødvendigvis sammen.

At en annen person er uenig med deg, eller du ikke forstår hva vedkommende mener, betyr ikke nødvendigvis at den andre personen er dum.

Ofte er det slik at intelligente personer opptrer mer distré, og at personer med mange tanker i hodet trenger noe mer tid for å sortere ut hva de skal si enn personer som har få tanker i hodet.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at hvordan folk prater, og hvordan man oppfatter andre som henger sammen.

At Bush kan ha en eller annen form for talefeil eller noe slikt kan man jo ikke vite. Mulig han er en intelligent mann, men det er ikke min oppfatning av ham. Jeg kan ikke spekulere i om han har masse tanker i hodet på en gang osv.. jeg baserer det på hva jeg hører mannen si, og hva han gjør.

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at hvordan folk prater, og hvordan man oppfatter andre som henger sammen.

At Bush kan ha en eller annen form for talefeil eller noe slikt kan man jo ikke vite. Mulig han er en intelligent mann, men det er ikke min oppfatning av ham. Jeg kan ikke spekulere i om han har masse tanker i hodet på en gang osv.. jeg baserer det på hva jeg hører mannen si, og hva han gjør.

Selvsagt. Og hvilke konklusjoner folk trekker på grunnlag av dette forteller også en del.

Noen tror at fordi en mann stokker om på ordene så er han dum, eller har talefeil. En alt for enkel konklusjon. Hva forteller det om mennesker som trekker slike konklusjoner?

Mulig han er en intelligent mann, men det er ikke min oppfatning av ham. Jeg kan ikke spekulere i om han har masse tanker i hodet på en gang osv.. jeg baserer det på hva jeg hører mannen si, og hva han gjør.

Med andre ord, du innrømmer at det er mye du ikke vet, men velger alikevel å basere deg på overfladisk informasjon. Hva forteller slike handlinger om deg?

Mannen har oppnådd å bli president i USA. Mener du det er en handling som stemmer over ens med hva en dum person er forventet å få til?

At du ikke er enig i en annen persons handlinger, eller at du ikke skjønner hvorfor vedkommende gjør som han gjør, betyr ikke at det er den andre personen som er dum.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke som enkelte her fanatisk Bush-tilhenger, men hvor intelligent en person er henger ikke alltid sammen med hvordan vedkommende uttaler seg. Dog er det en fordel at presidenten i verdens mektigste land uttaler seg klart og tydelig.

Hvem er fanatiske Bush-tilhengere her?

Jeg har ikke sett noen. Derimot observerer jeg ganske mange fanatiske anti-Bush'ere generelt.

Jeg har observert folk som uttaler at de er stolte over å hate Bush, for eksempel. Men ingen som er stolte over å hate Kerry. Til og med ingen som er stolte over å hate Saddam.

Min subjektive oppfatning er at de som støtter Bush oftere har begrunnede innlegg enn de som er mot Bush.

Lenke til kommentar
Noen tror at fordi en mann stokker om på ordene så er han dum, eller har talefeil. En alt for enkel konklusjon. Hva forteller det om mennesker som trekker slike konklusjoner?

Menneskerasens suksess kan vi takke for vår evne til å kommunisere. Om en leder er flink til å kommuniserer med andre mennesker bør dette talentet sidestilles med f.eks. intelligens, politiske ideer (om det er en politisk leder), osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...