Gå til innhold

Bush: hoyere IQ enn Kerry?


Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990

Na sitter sikkert en del av dere slik: :no:

Men........

http://www.nytimes.com/2004/10/24/politics...html?oref=login

 

To Bush-bashers, it may be the most infuriating revelation yet from the military records of the two presidential candidates: the young George W. Bush probably had a higher I.Q. than did the young John Kerry.

 

That, at least, is the conclusion of Steve Sailer, a conservative columnist at the Web magazine Vdare.com and a veteran student of presidential I.Q.'s. During the last presidential campaign Mr. Sailer estimated from Mr. Bush's SAT score (1206) that his I.Q. was in the mid-120's, about 10 points lower than Al Gore's.

 

Mr. Kerry's SAT score is not known, but now Mr. Sailer has done a comparison of the intelligence tests in the candidates' military records. They are not formal I.Q. tests, but Mr. Sailer says they are similar enough to make reasonable extrapolations.

 

Mr. Bush's score on the Air Force Officer Qualifying Test at age 22 again suggests that his I.Q was the mid-120's, putting Mr. Bush in about the 95th percentile of the population, according to Mr. Sailer. Mr. Kerry's I.Q. was about 120, in the 91st percentile, according to Mr. Sailer's extrapolation of his score at age 22 on the Navy Officer Qualification Test.

 

Linda Gottfredson, an I.Q. expert at the University of Delaware, called it a creditable analysis said she was not surprised at the results or that so many people had assumed that Mr. Kerry was smarter. "People will often be misled into thinking someone is brighter if he says something complicated they can't understand," Professor Gottfredson said.

 

Hadde aldri nevnt dette hvis jeg ikke visste at dette hadde irritert veldig mange av dere. :tease:

 

PS. Jeg fikk 1270 pa min forste og eneste SAT-prove.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
IQ definerer ikke inteligens.

 

Dessuten, Bush er nok ikke dum. Men at han scoret høyest i engelsk nekte eg å tro. Han er jo kjent for å ikke være helt nøyaktig når han snakker.... til andre's undeholdning :)

Ehm. Intelligence Quotient definerer ikke Intelligens? :roll:

Bush fikk 566 pa engelsken, jeg fikk 570. Han fikk 640 pa matte, jeg fikk 700.

Igjen sa har taleevne ingen direkte forbindelse med om du er dum eller smart, eller flink i et sprak. Man kan vaere en kjempeflink forfatter, og helt ufordragelig til a tale.

 

Denne siden er mye morsommere:

 

http://www.lovenstein.org/report/

Enda morsommere er det at sikkert 50% av den norske befolkningen (eller mer) tror pa det der.

Lenke til kommentar
IQ definerer ikke inteligens.

 

Dessuten, Bush er nok ikke dum. Men at han scoret høyest i engelsk nekte eg å tro. Han er jo kjent for å ikke være helt nøyaktig når han snakker.... til andre's undeholdning :)

At man har talevansker betyr ikke (nødvendigvis) at man har problemer med språket.

Endret av farke
Lenke til kommentar

IQ går på forståelse, derfor kan ikke en SAT test si hvor høy IQ man har. Det kan være en idikasjon, men ikke et faktum. En som har mye kunnskap, og vet hvordan man regner matte, trenger ikke å ha høy IQ.

 

Hva de militære testene går ut på vet jeg ikke, skulle gjerne likt å se en.

Lenke til kommentar

I Bush sitt tilfelle er det bare å se på SAT-resultatene, der er det ikke noe pålitelighetsspørsmål, der vet vi at han er så-og-så flink i matte, og så-og-så flink i engelsk. Er enig i IQ ikke har så veldig mye å si, men alikvel: hvis det kom fram at Bush hadde IQ på 75, hadde ikke veldig mangen reagert med: "der ser du, Bush er en idiot"? Tror ikke så mangen hadde nevnt at man kan være smart selvom man har lav IQ (og hvis noen nevnte det, hadde det blitt tolket som et desperat forsøk på å redde æren hans.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...