jo-kris Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 har kikka litt rundt på forumet og fått intrykk av at å handle på amazon.com er temmelig safe. men har tenkt å kjøpe meg en GPS der som koster $380, og rundt 2500 NOK, men hva må jeg regne med å betale i tilleg til dette? På amazon.com kan du velge at den skal sendes som en gave, fungerer det slikt at jeg kan slippe moms og/eller toll på varen. Dere som har handlet på amazon før er dere fonøyde? Ble det egentlig billigere å handle der enn å handle i Norge? I min siutasjon vil jeg nok spare 2000-2500kr... Garmin 60CS på Amazon.com Lenke til kommentar
Njål Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Amazon sender ikke elektronikk, data-hardware o.l. utenlands. Høyere mva-fritak ved gaver gjelder kun ved personlig avsender (selv om det hender at de som sorterer ut pakker til toll/mva-behandlig ikke følger med), dessuten er grensa for gaver NOK1000, så den ville fremdeles blitt mva-belagt. Lenke til kommentar
jo-kris Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 ja, sett at de ikke sender utenlands, men hvis du bruker tjenesten til magnum.no så får du en egen postboksadresse i USA, så når pakken har kommet dit så ordner magnum.no resten, med videresending til norge. så jeg regner med at dette skal gå fint... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå