Njål Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Like vel virker det like lite som om man kan bruke Visa Electron etter det jeg har opplevd. Takker for svar og hjelp uansett. Visa Electron kommer i to varianter; en med kontrollkode (tre eller fire siffer i signaturfeltet), en uten. Den med kontrollkode skal være mulig å bruke online, med konotnummeret som kortnummer. Det er visstnok strengere kontroll med svindel med slike kort enn med fullverdige Visa/MC/AmEx-kort, så plutselige store belastninger av ny typre blir ofte avvist (scenario: Aldri brukt på nett tidligere, bestilling fra etailer for større beløp). Hvis du har et kort med kontrollkode og ikke får brukt det, ta kontakt med banken din/Visa Norge og gjør dem oppmerksom på at du prøver å benytte det på den spesifikke nett-butikken. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Takk for opplysningene, Njål. Jeg har dessverre ikke kontrollkode, men heldigvis har jeg mor og far foreløpig. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Like vel virker det like lite som om man kan bruke Visa Electron etter det jeg har opplevd. Takker for svar og hjelp uansett. Visa Electron kommer i to varianter; en med kontrollkode (tre eller fire siffer i signaturfeltet), en uten. Den med kontrollkode skal være mulig å bruke online, med konotnummeret som kortnummer. Det er visstnok strengere kontroll med svindel med slike kort enn med fullverdige Visa/MC/AmEx-kort, så plutselige store belastninger av ny typre blir ofte avvist (scenario: Aldri brukt på nett tidligere, bestilling fra etailer for større beløp). Hvis du har et kort med kontrollkode og ikke får brukt det, ta kontakt med banken din/Visa Norge og gjør dem oppmerksom på at du prøver å benytte det på den spesifikke nett-butikken. Hmm. Slik "ser" mitt kort ut: Gyldig t.o.m: xx/xx Fødselsnr: xxxxxx xxxxx Kontonummer: xxxx xx xxxxx Kontrollnr. xxxx 111 Altså dette kontrollnummeret jeg skal bruke? Må prøves senere. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Regner med at de fire første kontrollnummerne er identiske med de fire siste i kontonummer, og da bruker du de du har skrevet som 111. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Regner med at de fire første kontrollnummerne er identiske med de fire siste i kontonummer, og da bruker du de du har skrevet som 111. Nei. Ettersom de fire første kontroll"nummerene" er bokstaver så. Da prøver jeg meg på play.com uansett. I'll report back later. Edit: Prøvde på nytt. Virker som om "cardnumber" må ha 13 siffer. Endret 31. oktober 2004 av Beistet Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Dere er klar over at man kan få VISA-kort selv om man ikke er 18, ikkesant? Jeg har hatt VISA-kort siden jeg var 16-17 år gammel, og det har aldri vært noe pes med det. Eneste er at jeg må betale 250 kroner i året istedet for 200. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå