Gå til innhold

Et par. spørsmål ang. Play.com (Komme igang)


Döden

Anbefalte innlegg

Like vel virker det like lite som om man kan bruke Visa Electron etter det jeg har opplevd. :(

Takker for svar og hjelp uansett. ;)

Visa Electron kommer i to varianter; en med kontrollkode (tre eller fire siffer i signaturfeltet), en uten.

Den med kontrollkode skal være mulig å bruke online, med konotnummeret som kortnummer.

Det er visstnok strengere kontroll med svindel med slike kort enn med fullverdige Visa/MC/AmEx-kort, så plutselige store belastninger av ny typre blir ofte avvist (scenario: Aldri brukt på nett tidligere, bestilling fra etailer for større beløp).

Hvis du har et kort med kontrollkode og ikke får brukt det, ta kontakt med banken din/Visa Norge og gjør dem oppmerksom på at du prøver å benytte det på den spesifikke nett-butikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Like vel virker det like lite som om man kan bruke Visa Electron etter det jeg har opplevd. :(

Takker for svar og hjelp uansett. ;)

Visa Electron kommer i to varianter; en med kontrollkode (tre eller fire siffer i signaturfeltet), en uten.

Den med kontrollkode skal være mulig å bruke online, med konotnummeret som kortnummer.

Det er visstnok strengere kontroll med svindel med slike kort enn med fullverdige Visa/MC/AmEx-kort, så plutselige store belastninger av ny typre blir ofte avvist (scenario: Aldri brukt på nett tidligere, bestilling fra etailer for større beløp).

Hvis du har et kort med kontrollkode og ikke får brukt det, ta kontakt med banken din/Visa Norge og gjør dem oppmerksom på at du prøver å benytte det på den spesifikke nett-butikken.

Hmm.

Slik "ser" mitt kort ut:

Gyldig t.o.m: xx/xx

Fødselsnr: xxxxxx xxxxx

Kontonummer: xxxx xx xxxxx

Kontrollnr. xxxx 111

Altså dette kontrollnummeret jeg skal bruke? :mrgreen:

Må prøves senere. :)

Lenke til kommentar
Regner med at de fire første kontrollnummerne er identiske med de fire siste i kontonummer, og da bruker du de du har skrevet som 111.

Nei. Ettersom de fire første kontroll"nummerene" er bokstaver så. ;)

Da prøver jeg meg på play.com uansett.

I'll report back later. :p

Edit: Prøvde på nytt. Virker som om "cardnumber" må ha 13 siffer.

Endret av Beistet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...