Gå til innhold

Et par. spørsmål ang. Play.com (Komme igang)


Döden

Anbefalte innlegg

1. Det er altså playusa_freeshipping2.gif overalt? Slik å forstå? :mrgreen:

play.png

2. * Slik å forstå at jeg skal putte mitt kontonummer her? (Har selv Visa Electron/Vanlig postbankkort.) Eller er det kontrollnummeret? Eventuelt annet nummer?

3. ** I første felt Adressen din? Men hva skal i de to feltene under "adress"? :|

4. *** Postnummeret ditt ikke sant?

5. Noen måte å slippe unna "tollgrensen"?

Edit:#4

Endret av Beistet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja/yes

2. Play vil ha kortnummeret (fremme på kortet), ikke kontonummeret ditt.

3. Du planter adressen din i de feltene du måtte ha brukt for.

4. Postcode = postnummer

5. Du slipper unna tollgrensa så lenge beløpet ikke overstiger maksimum grensen på 200 NOK.

 

Lykke til.

Endret av hdx
Lenke til kommentar

hdx sa ikke noe galt, men jeg må bare utdype litt:

2. Play vil ha kortnummeret (fremme på kortet), ikke kontonummeret ditt.

Riktig. Problemet er vel bare at Electron-kortene til Visa ikke har noe ordinært kortnummer. Visa Electron er tilrettelagt for ungdom under 18 år, og som navnet tilsier, så er det til elektronisk bruk (butikker, minibanker, o.l.) Dette betyr at du ikke kan handle på internett med kortet ditt. De gamle Postbank-kortene for ungdom, Maestro (Electron-versjonen til MasterCard) har samme "problemet", for å sette det litt på spissen. :)

 

5. Du slipper unna tollgrensa så lenge beløpet ikke overstiger maksimum grensen på 200 NOK.

Riktig, og her er kursene tollvesenet benytter.

 

Det er også greit å vite at Play.com, uansett hva, sender hvert produkt for seg selv, med verdien av varene på pakningen. Det betyr at du er trygg såfremt ingen av varene dine koster mer enn ca. £16.50 (men hold deg oppdatert).

 

Håper det hjalp.

Lenke til kommentar

Ja, akkurat det med at noen butikker oppfører Visa Electron som godkjent kort har jeg lagt merke til et par ganger. Ikke i Norge dog.

 

Jeg har ingen forklaring på det, men jeg er ganske sikker på at det ikke er noen vei utenom med Postbank-kortet ditt. Du må nok ty til mordi eller fardin eller en annen over atten som stoler på deg.

 

Det er vel ikke lenge til du kan få skikkelig Visa heller da.

 

(Hvor fikk du "Snaizer" fra forresten? (Er det bare jeg som er dum?))

Lenke til kommentar
Ja, akkurat det med at noen butikker oppfører Visa Electron som godkjent kort har jeg lagt merke til et par ganger. Ikke i Norge dog.

 

Jeg har ingen forklaring på det, men jeg er ganske sikker på at det ikke er noen vei utenom med Postbank-kortet ditt. Du må nok ty til mordi eller fardin eller en annen over atten som stoler på deg.

 

Det er vel ikke lenge til du kan få skikkelig Visa heller da.

 

(Hvor fikk du "Snaizer" fra forresten? (Er det bare jeg som er dum?))

Mor eller far har ikke visa eller kredittkort så det går ikke den veien.

*Spør venner* :mrgreen:

Helt dum nei? Det du bla. heter på q-net og hadde i signaturen din før. :)

Btw, hvorfor oppgir de så da at man kan betale med Visa Electron? *Blir gal.* :innocent::thumbdown:

Lenke til kommentar

Visa elecrton er ikke ett ekte visa kort, men som før forklart. Så du må nok ha ett ekte visa kort.

 

Når det kommer til forsendelser, så kan du legge alle filmene du vil i handle kurven, og de sender alle hver for seg, og ikke samlet, så du slipper å bestille 1 og 1. og JA det er frakt fritt.

 

Etter egen erfaring, og utregning, så hold deg til priser fra £14.99 og nedover, da slupper du unna Postens idiotiske tollgrense.

 

Ett tips er å sjekke ut Bargins som de har, der finner du utrolig mye bra (og enda mere dårlig) til utrolig lave priser.

Lenke til kommentar

Det er slik det fungerer. Hvis du bestiller ti filmer til £16.50 stykket vil du også slippe unda tollerne, med mindre kursene synker hurtig nedover ala meg på stranda uten badering.

 

Jeg tror Play.com er ganske flinke til å svare på e-post. Mener jeg fikk raskt svar da mitt svindlerske jeg spurte dem om de kunne skrive på en lavere verdi enn den egentlige.

Lenke til kommentar

sjekk kursen hvis du skal satse på dyre filmer, jeg kjøper vanligvis ikke hvis de koster mer enn £14.99, men husk å sjekk hva slags pris det står på, du kan velge mellom Pund, Euro og Dollar.

 

Så at kursen på dnbnor lå på litt under 12 kr pr punn, men jeg regner som vanlig litt over 13, noe den pleier å ligge på, og da er 14.99 akuratt 200,-.

 

Og ja det geniale er at alle sendes separat, og uten porto, HERLIG.

 

Vil også minne på at det også finnes en PlayUSA.com, som er den samme siden, din brukerinfo ligger klar når du har meld deg på hos Play.com, men der får du tak i Sone 1 filmer, noe som ofte skjer så dukker filmer opp tidligere der, men det er mindre tilbud.

 

Eller så er også CD-Wow.com det samme, samt mange andre nettsider som oppererer på den måten, men ingen norske, der er det som regel dyr porto.

Lenke til kommentar

Har du fått svar på om man kan bruke Visa Elctron? Har litt lyst til å bestille saker og ting jeg også(selv om jeg blir 18 i januar er det ganske lenge spør du meg). Det som er dritt er jo det elendige utvalget vi har i Norge på DVD-filmer og serier, men så skal det koste oss en formue å bestille ting fra utlandet. *Psshhtt* Jævla politikere :hmm: 24% + toll blir jo schvindyrt.

Lenke til kommentar
Har du fått svar på om man kan bruke Visa Elctron? Har litt lyst til å bestille saker og ting jeg også(selv om jeg blir 18 i januar er det ganske lenge spør du meg). Det som er dritt er jo det elendige utvalget vi har i Norge på DVD-filmer og serier, men så skal det koste oss en formue å bestille ting fra utlandet. *Psshhtt* Jævla politikere  :hmm:  24% + toll blir jo schvindyrt.

Dette fikk jeg som svar:

"Dear Customer

 

Thank you for your email.

 

Currently we are unable to accept payment by American Express, cash, cheque or postal order.

 

We do accept Visa, Visa Electron, Delta, MasterCard, Switch and Solo.

 

If you are able to pay using one of these accepted methods please re-enter the details on your account. There is no need to reorder your items as we shall attempt to process your original order once the update has been made.

 

We hope that this information answers your query, please do not hesitate to contact us again if you have any further questions.

 

Kind regards,

 

Email Support Team

 

Play".

Like vel virker det like lite som om man kan bruke Visa Electron etter det jeg har opplevd. :(

Takker for svar og hjelp uansett. ;)

Lenke til kommentar
En smule off topic, men jeg bare må spørre:

Hvordan funker det på amazon.co.uk?

Hadde litt lyst på denne pakken:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0...7272364-9486218

 

Ser at den vil overstige 200kr, hvor mye ekstra må jeg betale da?

Hvorfor kjøpe den importert fra USA til Amazon.co.uk år den finnes godt under mva-grensa fra flere nett-butikker?

Hvilke nettbutikker? Linker hadde vært supert

Lenke til kommentar

Akkurat dette med Visa Electron er meget interessant. Jeg har de siste to årene kun hørt at Visa Electron funker elektronisk (minibanker, butikker, osv.). Det står da strengt talt også skrevet frampå "ELECTRONIC USE ONLY".

 

Et av problemene er at et ungdomskort (f.eks. Maestro eller Visa Electron) ikke har det man kaller kortnummer – det man får beskjed om å taste inn hos netthandler. Men når en ungdomskortbruker ringer kontofonen får han beskjed om å taste inn sitt fødselsnummer istedet. Jeg tror ikke noe på at det er mulig, men i tilfelle måtte løsningen være den samme hos Play.com. Prøv fødselsnummeret vel...

 

Men det er rart at ingen norske nettbutikker støtter Visa Electron hvis det er teoretisk mulig. Om det faktisk er slik, skal jeg straks hoppe hull i taket. Æresord.

 

Ingen som vet?

Lenke til kommentar
En smule off topic, men jeg bare må spørre:

Hvordan funker det på amazon.co.uk?

Hadde litt lyst på denne pakken:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0...7272364-9486218

 

Ser at den vil overstige 200kr, hvor mye ekstra må jeg betale da?

Hvorfor kjøpe den importert fra USA til Amazon.co.uk år den finnes godt under mva-grensa fra flere nett-butikker?

Hvilke nettbutikker? Linker hadde vært supert

For eksempel:

DVD Pacific OBS! Frakt blir høyere enn oppgitt, regner automatisk alt som enkelt-disc, men belaster etter anatll disc'er.

DVD Soon i kanadiske dollar, fri frakt. OBS! Belaster kort ved bestilling, ikke ved shipping.

CD Universe

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...