Inkrabid Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hei! Jeg holder på å kjøpe ny maskin, skal skifte HK, CPU med vifte og RAM. Det er et ASUS A7N8X HK med AMD XP 2800 el 3000 CPU og 1GB RAM. Det jeg lurer på, er om jeg like godt bør kjøpe nytt kabinett og strømforsyning, og i så fall hvor mange watt bør jeg ha til denne maskinen? All hjelp mottas med takk, men jeg kommer til å kjøpe maskinen sannsynligvis i løpet av uken, så det haster! Lenke til kommentar
ToP-HaiR Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Hei, hvor mange watt er det du har nå? og hvor mye hadde du tenkt å bruke? Kabinett er jo smak og behag, muligens denne strömforsyningen? 360W Chieftec eller 420W Chieftec er ikke sikker på om du trenger noe mer en 360W... kanskje noen andre som kan hjelpe Endret 24. oktober 2004 av ToP-HaiR Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Først og fremst må vi vite hva du har fra før, så om du skal overklokke eller ha en hel del "tilbehør". Lenke til kommentar
Inkrabid Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Hei igjen! Er ikke sikker på hvilken forsyning jeg har nå, men den er rundt 6 år gammel og har vært i "ølboks"kabinett (minitower). Skal ikke overklokkes. Har hatt en 1.3ghz CPU på AMD HK før. Har SB lydkort og geforce4 ti4200 GFXkort. Håper det hjelper.. Lurer egentlig mest på om hele PCen kommer til å eksplodere hvis jeg setter inn en for kraftig forsyning eller ikke starter med en for liten forsyning.. Har virkelig ikke peiling på strøm... Trenger bare noe som virker bra til de komponentene. Har ikke lyst å bruke noe særlig mer enn 500.- på kabinett\forsyning.. Endret 25. oktober 2004 av Inkrabid Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 denne bude holde og nei maskinen kommer ikke til å sprenge Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Kjøp AopenH600B. Samme strømf som nevnt i innlegget ovenfor + at det er et bra kabinett. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ja, da tror jeg nok du burde bite i det sure eplet å kjøpe deg en ny strømforsyning. Få 6 år gamle strømfrsyninger som levere godt nok til nye strømkrevende hw. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ein PSU på 350 er passande, det er sikkert mulig ein god 200-300 PSU også funker, men 350 er greit. Det som skjer ved å ha for liten PSU: Straumforsyningen vil ikkje kunne levere nok straum, og maskina vil slå seg av. Det som skjer ved å ha for stor PSU: Ingen verdens ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå