Gå til innhold

det var tider det!

kdog

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og tenker litt fremover..

om bare noen år har man utviklet 10-12GHz til daglig bruk(gidder ikke å rekne), til en rimelig penge. De har sikkert også utviklet prosessorer og brikkesett som ikke utvikler særlig med varme.

Vi sitter da med en lydløs 12GHz med passende tilbehør å tenker tilbake..

"husker dere for noen år siden, da vi brukte store vifter eller vannkjøling å tyna prosessorer og grafikkorta våre? satt med hørselsvern å 2GHz.. haha! det var tider det!"

jeg mener ikke noe negativt, men det blir litt morsomt å tenke slik, når vi tror vi er konge, med vannkjøling og "casemod". man har liksom det beste i noen uker før naboen kjøper nytt, å man må selvsakt kjøpe nyere selv..

flere en jeg som tror vi tenker tilbake og ler i fremtiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, eg seier som direktøen på det Amerikanske patentkontoret gjorde ca. 1900: Alt som kan finnast opp er funne opp.

Så slepp ein å gjere seg slike tankar som du...:wink:

Men neida, du har sikkert rett. Men du nevner 10-12GHz, noko som eigentleg ikkje er meir enn ein inkrementell auke. Eg trur data-industrien er på veg inn i ein slik fase, akkurat som td. bil-industrien er i no. Vi tenkjer ikkje tilbake på ti år gamle bilar som antikvitetar som ikkje kan brukast til noko. Bilen blir gradvis betre, men det skjer ikkje noko stort sprang, i bunn og grunn er bilen den same som den var på femtitalet, berre raskare og sikrare. Samtidig er mykje av den aukte motorkrafta ete opp av at bilane er tyngre, har air-condition osv.

På datafronten får vi stadig litt kjappare maskiner, men det blir ete opp av større krav, meir grafisk fancy-pancy (jfr. at Longhorn vil kreve eit bra 3D-kort for å kjøre). Eg trur ikkje at vi bir så forferdeleg mykje meir produktive sjølv om vi har 10GHz P4, så det er ikkje sikkert vi vil ha nokon grunn til å sjå tilbake og le...

Eg ventar på ein killer-app for framtidas prosessorkraft, ein ny måte å bruke den på....

/me går og sett seg i tenkeboksen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...