eiriksun Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Heisann, jeg har kjøpt nye deler til maskin; AMD Athlon 64 3200+ ASUS K8N-E Deluxe Chieftec LBX-02 Gainward GeForce 6800 LE 128 MB Nec ND-3500 16x DVD±R9 TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200 Når jeg har montert dette får jeg stadige "blå-skjerm" problemer, blandt annen om det som går på RAM-brikke. Jeg har bare en RAM-brikke og lurer på om det kan være et problem. Er det ellers andre ting som kan være problematisk med de delene jeg har kjøpt? Når jeg prøver å formatere harddisk og legge inn Windows XP på nytt får jeg problemer med at en del .dll filer ikke blir riktig kopiert. Hva kan årsaken til dette være? Takker for svar. -Eirik- Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ring en kompis å høyr om du kan låne ein ram brikke, Det kan tyde på at det er deffekter på rambrikka di. Har du sjekka at den står skikkelig i? Lenke til kommentar
albrenn Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hei Det er nok ram-brikken Lenke til kommentar
eiriksun Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Er det et problem å bare krøre med en minnebrikke eller gjelder dette spesielt dette minnet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Du kan kjøre med en men TwinMos brikkene er noen raringer , men bruker du OCZ . Corsair eller Geil vil det funke , de har jeg selv prøvd på det kortet . Lenke til kommentar
idos Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 hmm kjører du på "Auto" i bios ? jeg har også twinmos men klarer ikke å kjøre på CL 2.0 selv om brikken skal være spesifiert for det.. Lenke til kommentar
eiriksun Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Takker for svar. Jeg kjører på auto i bios ja, hvelper det dersom jeg setter det til noe annet? Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 TwinMos den synderen! Var borti samme greia på noe brikker akkurat. Måtte skru opp til cl2.5 og øke spenningen et hakk, da funka alt som gull. Lenke til kommentar
eiriksun Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Satte CAS Latency (CL) til 2.5 nå, hvor kan jeg justere spenningen? Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Funker det med å bare sette cl2.5 da. Hvis jeg ikke husker feil så er bios'en på hk'et ditt ikke akkurat det med flest innstillinger. Tror faktisk det er Auto som gir mest spenning. Er noe manuelle instillinger, men det er 2.1 ellernoe som høyeste alternativ. Lenke til kommentar
eiriksun Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Hele systemet er veldig ustabilt. Prøver å installere Windows XP, men det popper opp blåskjermer i tide og utide.. Fikk ikke blåskjerm etter å ha justert til 2.5 CL, men det låser seg i installasjonen :-( Lenke til kommentar
wim Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) du stiller opp volt'en på RAM'en i bios : Advanced->Jumperfree Configuration->DDR RAM Voltage EDIT: leif Endret 24. oktober 2004 av wim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå