Jan Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Enkelte grupper dreper jo sangen. Blir fjortiss fenomen. *mimre* Behind blue eyes. M. Manson rapet Another Brick in the wall. M Manson er en person jeg aldri heilt har likt. Nå er forresten hans "ting" kjedelig og passe. hihhihi Lenke til kommentar
Purify Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ordentlig gjennomførte coverlåter som ikke minner om den originale versjonen i så alt for stor grad, men som ytrer musikerenes egne oppfatninger av akkurat den låta og hvordan de liker å høre den er selvfølgelig mer enn akseptert. Men billige ræva-covere er ikke akkurat så veldig hyggelige, nei. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 En cover låt skal være en sang hvor gruppen har trykt sangen til brøstet og gjort det et eget materiale! Minner igjen om Tool - No Quarter. Mener den sangen faktisk er bedre enn orginalen! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Marilyn Manson eide jo Sweet Dreams! Coverlåter på konserter er noe av det gøyeste jeg vet, og yndlings "sangen" min for tiden er et opptak fra en Barenaked Ladies konsert der de storkoser seg med forskjellige coverlåter i det som kalles en medley. Der kunne man blant annet høre My Heart Will Go On og It's a Hard-knock Life! Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg syntes coverlåter er greit, så lenge det er omskapt fra pop/rock/whatever til elektronisk musikk. [dance/trance/club]. Der er det ikke forsøkt og kopiere sangen totalt, bare å lage en fengende danselåt ut av et eksisterende bra materiale. Ta Scooter som et eksempel da. MEN - når Britney Spears og andre tafatte artister voldtar orginalartister i et forsøk på å synge bedre eller et eller annet - DA blir jeg kvalm! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Gleder meg virkelig til å høre Strapping Young Lads versjon av Tom Jones klassikeren What's New, Pussycat? Nya skiva deres kommer etter nyttår... Den coveren kommer til å eie noe brutalt. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Genialt bra cover: Bangles - Hazy shade of winter (Simon & Garfunkel) HIM - Wicked game (Chris Isaac) Voldtekt av bra låter: Limp Bizkit - Behind blue eyes (The Who) Wyclef Jean - Wish you were here (Pink Floyd) Dårlige cover: De fleste forsøk på å lage en (euro)dance versjon av en kjent/klassisk låt, gjerne barnelåt. Knut Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 http://www.roadrun.com/blabbermouth.net/ne...ewsitemID=27877 Ufin covercd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå