Gå til innhold

Flere her som synes coverlåter er unødvendig?

lceman™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ordentlig gjennomførte coverlåter som ikke minner om den originale versjonen i så alt for stor grad, men som ytrer musikerenes egne oppfatninger av akkurat den låta og hvordan de liker å høre den er selvfølgelig mer enn akseptert. Men billige ræva-covere er ikke akkurat så veldig hyggelige, nei.

Lenke til kommentar

Marilyn Manson eide jo Sweet Dreams!

Coverlåter på konserter er noe av det gøyeste jeg vet, og yndlings "sangen" min for tiden er et opptak fra en Barenaked Ladies konsert der de storkoser seg med forskjellige coverlåter i det som kalles en medley. Der kunne man blant annet høre My Heart Will Go On og It's a Hard-knock Life! :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg syntes coverlåter er greit, så lenge det er omskapt fra pop/rock/whatever til elektronisk musikk. [dance/trance/club]. Der er det ikke forsøkt og kopiere sangen totalt, bare å lage en fengende danselåt ut av et eksisterende bra materiale.

Ta Scooter som et eksempel da.

MEN - når Britney Spears og andre tafatte artister voldtar orginalartister i et forsøk på å synge bedre eller et eller annet - DA blir jeg kvalm!

Lenke til kommentar

Genialt bra cover:

Bangles - Hazy shade of winter (Simon & Garfunkel)

HIM - Wicked game (Chris Isaac)

Voldtekt av bra låter:

Limp Bizkit - Behind blue eyes (The Who)

Wyclef Jean - Wish you were here (Pink Floyd)

Dårlige cover:

De fleste forsøk på å lage en (euro)dance versjon av en kjent/klassisk låt, gjerne barnelåt.

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...