Gå til innhold

PowerColor Radeon 9800SE AIW 128MB

wildv

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe et PowerColor Radeon 9800SE AIW 128MB. Er dette et 128bits, eller 254bits kort?

Hvor lett/vanskelig er det å lykkes i å modde det opp til 9800Pro.

Støyer disse kjølerne mye?`Er det eventuellt mulig å montere en lavprofil heatpipe-løsning på dette kortet?

Erfaringer mottas med takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å kjøpe et PowerColor Radeon 9800SE AIW 128MB. Er dette et 128bits, eller 254bits kort?

Hvor lett/vanskelig er det å lykkes i å modde det opp til 9800Pro.

Støyer disse kjølerne mye?`Er det eventuellt mulig å montere en lavprofil heatpipe-løsning på dette kortet?

Erfaringer mottas med takk! :thumbup:

tror det er 256 bit ,men det har dårligere komponenter enn 9800pro og xt

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Ikke svar når du åpenbart ikke veit noe om temaet.

Trådstarter:

Du er enda en som kan lære deg å benytte søkefunksjonen.

Men siden jeg er raus idag skal jeg la deg slippe :p

Det *ska*l opplyses fra selger om det er 128bits eller 256bits minne. Du må faktisk sjekke ut det..

Er det 128bits kort...styre unna... det koster en del mer enn 9600Pro og yter dårligere.

Er det 256bits kort kan du enten softmodde (Omega drivere) slik at alle 8 pipes benyttes (isf. 4), eller hardmodde ith. dokumentasjon her i forumet og elles på nettet.

Sjansen for at det lykkes (ingen artifacts/svart skjerm) er vel 50% etter det jeg har lest/hørt.

Da har du i tilfelle ett rimelig 9800 Pro (men ikke så mye billigere).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg HAR brukt søkefunksjonen... Det jeg spør om er om noen har lykktes med å softmodde dette kortet. Jeg har nemlig hørt at C3L-kort er problemer...

Men da er det jo greit :)

Og du finner sikkert ved å søke litt til på Google at det er en gitt sjanse på at akkurat ditt kort vil funke (som Pro) etter softmod..

Kan ikke se at det er noen her på hw.no (i forumene) som har rapportert om akkurat det kortet du vurderer å anskaffe..

Personlig vil jeg *tro* at ett AIW-kort kanskje ikke er det beste utg.pkt. for en softmod. Du kjøper ett slik kort for å få mange funksjoner i ett kort..ikke max. ytelse i spill.. Prisen er såpass høy at du da heller bør kjøpe ett *ekte* 9800Pro til ett par hundrelapper mer. Men dette er bare min mening..

Kortet ser jo fristende nok ut.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...