Gå til innhold

DVD Cover - utskrift


Anbefalte innlegg

Henter høyoppløselige cover og har tidligere skrevet ut disse på et matt kraftig fotopapir (ca 140-180 grams) og har fått strålende resultater. Kjøpte nå HP everyday photopaper og ble veldig skuffet. Vertikale linjer som har kommet pga scanning blir kraftig forsterket, graderinger i farger blir ikke myke i overgangen men man ser tydelig skillet fra farge til farge enkelte steder. Bruker en Canon I865 og hadde håpet at dette papiret skulle gi meg minst like godt resultat.

 

Fungerer dette papiret seriøst bare om man har ukomprimerte bilder uten noe som helst feil? Ser jo mange ganger værre ut enn det gjør på skjermen. Savner det gamle papiret men husker ikke navnet på det og finner ikke noen butikker som selger slikt heller, unntatt no svinedyre greier til 15 kroner arket og det er uaktuelt.

 

Håper det er noen innstillinger eller andre smarte måter å overkomme dette problemet som jeg ikke har fått med meg. Evt om det er noen bedre forslagt til papir og hente

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
takk, har vært der tiligere å sett litt, men leter etter papir som egner seg spesielt til printing av dvd cover. da jeg aldri har printa noen selv før så lurte jeg bare på om det var noen som hadde noen spesielle papir typer å anbefale til dette formålet.

Kodak everyday photo paper har jeg brukt. Det var ganske rimelig, og ga gode nok utskrifter til cover. Når det ligger bak plasten på coveret merker man ikke at papiret ikke er fullt så blankt som de blankeste fotopairene.

 

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...