Gjest Slettet-10579 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg leter etter en webshop som selger Linux, SuSE v.9.2 for å være helt presis. Det eneste jeg finner er linuxbutikken.no, men de skal ha forhåndsbetaling, eller betaling via en kvasi-løsning for kort, og det er _fullstendig_ uaktuelt. Er det noen som vet om noen bra webshops som selger linux-distroer? Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Kan du ikke bare laste ned? Eller skal du ha med manual? Sjekke Suse sin side, novell har vel en forhandler eller flere i Norge. Jeg fikk min kopi tilsendt av Novell, som demo greie, med 4 dvd'er. (Det var bare 9.1) Lenke til kommentar
sentry Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Du kan prøve Linux butikken Lenke til kommentar
drall Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) edit: for sen. Endret 24. oktober 2004 av drall Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Du kan prøve Linux butikken Er du morsom? Leser du innlegget mitt, så står det KLART at jeg ikke vil handle med akkurat den butikken. For de tungnemme kan jeg gjenta: Det eneste jeg finner er linuxbutikken.no, men de skal ha forhåndsbetaling, eller betaling via en kvasi-løsning for kort, og det er _fullstendig_ uaktuelt. Kanskje en ide og lese spørsmålet før du forsøker å svare? Endret 24. oktober 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Kan du ikke bare laste ned? Eller skal du ha med manual? Sjekke Suse sin side, novell har vel en forhandler eller flere i Norge. Jeg fikk min kopi tilsendt av Novell, som demo greie, med 4 dvd'er. (Det var bare 9.1) Hverken SuSE v.9.1 Pro eller senere kan lastes ned i fullversjon, ihvertfall ikke lovlig. Man kan laste ned en "live eval"-versjon som lar deg teste distroen fra CD, men jeg må ha fullversjonen. http://www.suse.com/us/private/download/index.html Endret 24. oktober 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hva med www.quad.no ... de har ihvertfall solgt en del smaksvarianter av Linux. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Fri Oct 22 16:36:50 MEST 2004 - draht Dear visitor of ftp.suse.com or one of its mirrors, this is the directory in which the SUSE LINUX 9.2 product packages can be found. As of now, end of October 2004, only the source RPM packages for the product are being made available. The remaining binary packages for the SUSE LINUX 9.2 ftp version are being worked on and will be made available in this directory at a later time. Thanks, [email protected]. ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/9.2/ Kommer vel snart. Om det var det du lurte på..? Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Kan du ikke bare laste ned? Eller skal du ha med manual? Sjekke Suse sin side, novell har vel en forhandler eller flere i Norge. Jeg fikk min kopi tilsendt av Novell, som demo greie, med 4 dvd'er. (Det var bare 9.1) Hverken SuSE v.9.1 Pro eller senere kan lastes ned i fullversjon, ihvertfall ikke lovlig. Man kan laste ned en "live eval"-versjon som lar deg teste distroen fra CD, men jeg må ha fullversjonen. http://www.suse.com/us/private/download/index.html Bruk et annet distro? aller er nesten like.. Er ikke noe vanskligere å konfiguere RH, slack eller noe en suse.. pro får du jo bare 09548503 dritt program som du sikkert ikke bruker uansett... Lenke til kommentar
Karibi-Kåre Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 SuSE kan nesten ikke kalle seg for "LINUX" pga det koster, er vel ikke like "åpent" og som de sa; følger med mye programmer som er til ingen nytte. Jeg bruker selv slackware som er meget fin. Skal det brukes til desktop fungerer vel Mandrake flott, og de er begge 100% gratis! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 @k3rm0r: Joda, det er sant det. Kunne sikkert brukt en annen distro, men jeg har falt for SuSE, og liker det godt. Har testet mange distroer, og som du påpeker, de er like enkle å konfe stort sett, men nå har det seg altså slik at jeg har falt for SuSE @Karibi-Kåre Linux er det, og åpent er det. Og det fungerer, og det ser bra ut. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) En mulighet kan være studentbokhandelen www.gnist.no. Dersom du bor i en større by så bør studnetbokhandelen lett kunne skaffe deg SuSe, men det tar sannsynligvis litt lenger tid. Men da slipper du å betale på forskudd. Studia i Bergen ordnet en distro for meg på den tiden jeg trodde jeg måtte betale for en streit Linuxdistro (ikke pro). Og dersom du er villig til å betale på forskudd, men ikke med "jallaløsninger", så kan jo f.eks. amazon.co.uk være en mulighet. Der står versjon 9.2 med release 5. november til rett under 60 britiske pund. Men siden de er så hyggelig at de trekker fra britisk mva. så ender det på 49,78 + porto. Endret 26. oktober 2004 av swanky Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 http://www.suse.com/us/private/download/ftp/int_mirrors.html Der har du link til mirrors for 9.1 pro ihvertfall Etter hva jeg klarte å lese av lisensen så er det standard gnu-dill-dall lisens av et eller annet slag. Har ikke sett noe som helst sted at du må betale for produktet... Du må selvfølgelig betale hvis du har lyst på dvd og manual etc... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 En mulighet kan være studentbokhandelen www.gnist.no. Dersom du bor i en større by så bør studnetbokhandelen lett kunne skaffe deg SuSe, men det tar sannsynligvis litt lenger tid. Men da slipper du å betale på forskudd. Studia i Bergen ordnet en distro for meg på den tiden jeg trodde jeg måtte betale for en streit Linuxdistro (ikke pro). Og dersom du er villig til å betale på forskudd, men ikke med "jallaløsninger", så kan jo f.eks. amazon.co.uk være en mulighet. Der står versjon 9.2 med release 5. november til rett under 60 britiske pund. Men siden de er så hyggelig at de trekker fra britisk mva. så ender det på 49,78 + porto. +24% mva og 70 kroner i tull gebyr. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Stikk heller inn på ftp.slackware.no og last ned Slackware 10. Da får du en distro som er kjappere og mer hendig enn alt for komplekse SuSE. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Slackware 10 med 2.6.9 kjernen kan jeg anbefale på det sterkeste! Edit: 1.6.9 faktisk, lurt... Endret 26. oktober 2004 av Goophy Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Stikk heller inn på ftp.slackware.no og last ned Slackware 10. Da får du en distro som er kjappere og mer hendig enn alt for komplekse SuSE. I så fall så vil jeg anbefale en av disse, men det var vel heller ikke det han var på jakt etter http://www.linpro.no/suse har en del Suse produkter, men ingen webshop. ("Kontakt [email protected] for mer informasjon") Sp+ Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Stikk heller inn på ftp.slackware.no og last ned Slackware 10. Da får du en distro som er kjappere og mer hendig enn alt for komplekse SuSE. I så fall så vil jeg anbefale en av disse, men det var vel heller ikke det han var på jakt etter Windows er han i hvert fall ikke ute etter. SuSE koster penger, Slackware gjør det ikke. Latterlig å komme med et så tåpelig utsagn. litt off-topic: Jeg hadde aldri i verden betalt penger for windows. Og hadde jeg ikke fått det gjennom skolen, så hadde jeg ikke hatt en eneste windows-basert maskin. Endret 26. oktober 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Windows er bra til sitt bruk. Sikkerheten til et OS er ikke bedre enn dets admin, og det gjelder linux også. Jeg ville ikke at dette skulle bli atter en av disse latterlige windows vs. linux-trådene preget av dårlige argumenter med enda dårligere begrunnelse, og høy drittungefaktor. Windows har jeg kjøpt og betalt, bruker det til spillmaskin og "kone-maskin", men vil ha SuSE til min workstation, så "stigfjel" - du har ikke peiling på hva jeg er ute etter eller ikke. Svar på spørsmålet i tråden, eller la tastaturet være. Windows vs linux flaming kan du starte et annet sted. IMHO. Endret 27. oktober 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Spook Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Du kan prøve Linux butikken Er du morsom? Leser du innlegget mitt, så står det KLART at jeg ikke vil handle med akkurat den butikken. For de tungnemme kan jeg gjenta: Det eneste jeg finner er linuxbutikken.no, men de skal ha forhåndsbetaling, eller betaling via en kvasi-løsning for kort, og det er _fullstendig_ uaktuelt. Kanskje en ide og lese spørsmålet før du forsøker å svare? Slapp nå litt av da, han forsøkte jo bare å hjelpe deg og overså sikkert hva du skrev i farta. Jeg må jammen si at du går ut hardt mot alle og enhver (ref det du skriver om <i>de tungnemme</i> ovenfor). Med en sånn innstilling, og tilsynelatende nedlatende holdning ovenfor de fleste, kan du ikke regne med at noen gidder i løfte fingra til tastaturet for å hjelpe deg. Makan! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå