Gå til innhold

IDE til S-ATA?

Audun B

Anbefalte innlegg

Hei hallo,

Jeg lurer på om det er mulig å koble en IDE HDD (Harddisk med IDE utgang) til en S-ATA utgang på hovedkortet?. Eller noen annen måte å koble til en extra IDE HDD når jeg ikke har flere IDE uttak igjen på hovedkortet.

Noen konverter kabel/overgang.

Hva som helst.

Med vennlighilsen

Audun B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du får en overgang fra p-ata til s-ata.

Denne

Så, man setter den i HDD'en deretter kobler strøm og S-ATA kabel på den. Og det igjen på hovedkortet. Så funker det. Men hvordan finner dataen den disken når det konverteres slik da? Hmm, er ikke så god i HDD anatomi osv jeg. :blush:

Lenke til kommentar

Hmm, en slik overgang som det er link til ovenfor er jo under halveprisen, men da får man bare en extra plass, så det virker jo foruftig å kjøpe et slikt kort. Får se om jeg har noen venner jeg kan dele frakt med ;).

Takk for alle svar. Dere var til stor hjelp.

Audun B

Lenke til kommentar

PCI har en max overføringshastighet på 133 MB/sek. Samme som disken din klarer fra cache minnet viss det er en ATA 133 disk(IDE)Tror ikke det er noen fare for at PCI grensesnittet vil begrense disken så mye. Tror nok at maks lese og skrive hastighet er under 50 MB/sek på den disken din.

Lenke til kommentar

Tilbake til spørsmålet ditt om du kan koble disken din eksternt...

Du kan kjøpe et harddisk-kabinett med USB2/FireWire på alle større webshopper. Koster rundt 400-800 kroner. Fordelen er at du kan ha "ubegrenset" antall disker, i tillegg til at du kan gjemme de litt bort så du slipper summingen i kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...