Gå til innhold

surround headset å anbefale?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sorround-headset er sjelden bra.

Mye bedre å kjøpe et skikkelig stereo-headset...

sant.. Ikke kjøp noe sorround headset som koster under 1000lappen, du vil bare bli skuffet. De zalman settet må du ihvertfall ikke finne på å kjøpe. Den eier ikke lyd. Meget dårlige omtaler oxo. Gå for et vanlig 2 kanals headset. Mye mer for penga.. :yes:

Lenke til kommentar
De zalman settet må du ihvertfall ikke finne på å kjøpe. Den eier ikke lyd. Meget dårlige omtaler oxo.

 

Tips til deg Blabla90;

 

Ikke hør på så bastante og usaklige personlige uttalelser som den over, uten referanser som støtter opp under. :thumbdown:

 

Jeg har hatt Zalman et havt års tid, og er kjempefornøyd.

 

Det kommer helt an på hva du skal bruke dem til.

 

Er det snakk om å få fetest mulig lyd ifm musikk eller film, er det klart at det finnes bedre stereoheadsets.

 

Men skal du ut å krige i Call of Duty eller tilsvarende og har et lydkort som støtter 5.1 GARANTERER jeg deg at du vil få en taktisk fordel over de som spiller med stereoheadsets - uansett hvor "bra" lyd de har. :yes:

 

Du skal være rimelig kresen for å mistrives med Zalman, og de gir MYE lyd for pengene. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har også Zalman-headsettet, og er ganske fornøyd. Hatt det nesten et år nå. De er veldig behagelige å ha på seg, og funker helt utmerket til spill. Jeg vil ikke anbefale de for å høre på musikk, men det er kanskje ikke derfor man kjøper de...

 

Lyden blir litt flat og uten klang når man hører på musikk, men i spill gir de en god opplevelse. Doom3 var skummelt det!

Lenke til kommentar

Alt dette blir jo høyst subjektivt, men her er mine meninger:

 

Jeg har prøvd Zalman, Thrust og Speedlink (Medusa) 5.1 surrond headsett. De to første er de som er mest tilgjengelig her i Norge, og desverre er det også de to som er aller værst.

 

Selv om Zalman og Thrust headsettene fungerer og har 5.1 til en billig penge, så er lydbildet preget av lav kvalitet, og posisjoneringen av surrundlydener heller dårlig, selv for et headsett.

 

Medusa headsettet som ligger akkurat i samme prisklasse, sklulle man tro gav et likt intrykk, men det gjør det ikke. Posisjoneringen er mye bedre (dog selvfølgleig ikke helt like bra som eksterne høytalere), og bass/diskant er kvalitetsmessig omtrent like god som du ville forvente av et stereo headsett i samme prisklasse. Lyden er kanskje litt "klinisk ren", og er ikke helt ideell for å lytte til musikk, men til spill er headsetet helt genialt. Medusaen komer også med (en meget god) innebygd mikrofon som er meget hendig for ventrillo/teamspeak osv, samt en egen miniforsterker, som lar deg koble til et ekstra headsett om nødvendig, og regulere volum uavhengig av det primære lydsystemet ditt. (den bruker passthrough).

 

Du får fatt i det via play.com, og muligens også et sted elelr to i Norge (har ikke sjekket på en god stund). Det selges også under produktnavnet "sculptor" som virker å være det ekstakt samme produktet i sølv- i stedet for svart, og uten mikrofonen. Jeg har ikek prøvd scupltor settet selv, så jeg kan ikke garantere dette 100%.

 

Alt i alt surround headsett et kompromiss mellom ren lydkvalitet og posisjonering. Dermed egner det seg best til spill, der posisjonering er veldig viktig. Et surround headsett vil aldri bli et bedre alternativ rent kvalitetsmessig enn et skikkelig surround høytaler-sett, men det har også mange fordeler. Det er billigere, det kan brukes fullt ut uten å plage andre med lyd osv.

 

Noen mennsker er mer var for lydkvlaitet enn andre, og dette er meget individuellt. om du vet at du reagerer på dårliog lyd veldig lett, så annbefaler jeg sterkt at du prøver headsettet (om mulig) før du kjøper. Da slipper du i alle tilfeller å bli skuffet. Noen mennesker klarer ikke å høre på noe mindre enn høytalere til flere ti-tusen, mens andre synes Clas Ohlson headsett til 200 er greit nok....

 

-Stigma

Lenke til kommentar
De zalman settet må du ihvertfall ikke finne på å kjøpe. Den eier ikke lyd. Meget dårlige omtaler oxo.

 

Tips til deg Blabla90;

 

Ikke hør på så bastante og usaklige personlige uttalelser som den over, uten referanser som støtter opp under. :thumbdown:

 

Jeg har hatt Zalman et havt års tid, og er kjempefornøyd.

 

Det kommer helt an på hva du skal bruke dem til.

 

Er det snakk om å få fetest mulig lyd ifm musikk eller film, er det klart at det finnes bedre stereoheadsets.

 

Men skal du ut å krige i Call of Duty eller tilsvarende og har et lydkort som støtter 5.1 GARANTERER jeg deg at du vil få en taktisk fordel over de som spiller med stereoheadsets - uansett hvor "bra" lyd de har. :yes:

 

Du skal være rimelig kresen for å mistrives med Zalman, og de gir MYE lyd for pengene. :thumbup:

Du kan ikke si at Et zalman headset er bra, for det er det ikke, rett og slett.. Det største problemet med folk som deg, er at du ikke har hørt andre headset og ikke vet hva du skal høre etter i headset.. Hvis du sammenligner lyden i et zalman og en sennheiser hd 497 som koster ca det samme så tror jeg du blir skremt..

Lenke til kommentar
De zalman settet må du ihvertfall ikke finne på å kjøpe. Den eier ikke lyd. Meget dårlige omtaler oxo.

 

Tips til deg Blabla90;

 

Ikke hør på så bastante og usaklige personlige uttalelser som den over, uten referanser som støtter opp under. :thumbdown:

 

Jeg har hatt Zalman et havt års tid, og er kjempefornøyd.

 

Det kommer helt an på hva du skal bruke dem til.

 

Er det snakk om å få fetest mulig lyd ifm musikk eller film, er det klart at det finnes bedre stereoheadsets.

 

Men skal du ut å krige i Call of Duty eller tilsvarende og har et lydkort som støtter 5.1 GARANTERER jeg deg at du vil få en taktisk fordel over de som spiller med stereoheadsets - uansett hvor "bra" lyd de har. :yes:

 

Du skal være rimelig kresen for å mistrives med Zalman, og de gir MYE lyd for pengene. :thumbup:

Du kan ikke si at Et zalman headset er bra, for det er det ikke, rett og slett.. Det største problemet med folk som deg, er at du ikke har hørt andre headset og ikke vet hva du skal høre etter i headset.. Hvis du sammenligner lyden i et zalman og en sennheiser hd 497 som koster ca det samme så tror jeg du blir skremt..

Helt ening!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Du kan ikke si at Et zalman headset er bra, for det er det ikke, rett og slett.. Det største problemet med folk som deg, er at du ikke har hørt andre headset og ikke vet hva du skal høre etter i headset.. Hvis du sammenligner lyden i et zalman og en sennheiser hd 497 som koster ca det samme så tror jeg du blir skremt..

 

Her var det mye tullball.

 

Hvordan *vet* du hva jeg har hatt før Zalman ???? *LOL*

(Jeg kan GARANTERE at jeg har endel å sammenligne med!!! :whistle: )

 

Og jeg betviler på ingen måte at den modellen du nevner er bra.

 

Jeg ga bare min egen, subjektive oppfatning av modellen som du tok deg bryet å rakke så kraftig ned på, slik at trådstarter ikke dissa Zalman tvert.

 

Lyd er og har alltid vært en sterkt personlig greie, men ha i mente at ikke alle her ute på død og liv skal ha det sjukeste du finner. Til mitt bruk og til min smak (og GARANTERT mange andres), er Zalman MER enn godt nok.

Du har din mening, og jeg har min. Respekter det.

End of story.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...