Gå til innhold

Driver 4.10 + 9800Pro= masse stripper!


Muteki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[quote name='darkX' date='24/10/2004 : 15:43'] Formaterte i går og tenkte jeg skulle prøve den nye 4.10 drivern fra ATI og instalerte den og reboota og når jeg kommer inn i Windows kommer det bare masse blå streker over hele skjermen. Ser ut som den blåfargen fra oppgave linja. Formaterte en gang til og da prøve jeg 4.9 drivern og samme probleme kom der og, samme med 4.8 og 4.7, men 4.4 funka som den skulle.


Hvorfor funker ikke de andre driverne? [/quote]
Jeg får også den samme feilen etter installasjon av den store pakka 40MB fra ATi som inkluderer catalyst 4.10. Og da med en gang (ikke etter at komponenter evt. var blitt for varme. Etter ny omstart virket bildet ok noen ganger.

Jeg tror imidlertid ikke feilen ligger i Catalyst Control Center, men i videodriveren.

Jeg fikk nemlig også samme feil ved å bruke den forrige versjonen av ATi display driver v. 8.051 som følger med den litt mindre pakka (ca 20MB): wxp-w2k-catalyst-8-051-040825a-017633c. Der følger ikke Catalyst Control Center med så vidt jeg vet.

Uansett, ved begge forsøk fikk jeg opphakkete striper på skjermen.

Jeg har en umodda (selvsagt) Dell Dimension 8300 med i875P (canterwood) brikkesett og P4 3,0(E) (Prescott) prosessor. ATi Radeon 9800PRO. 1 GB dual 3200 RAM.

Med begge oppdateringene som nevnt over mistet jeg også muligheten til å benytte DirectX (DirectDraw, Direct3D) Disse funksjonene var "unavailable" når jeg kjørte dxdiag (DirectX Diagnostic Tool). Alle 3D spill var derved ubrukelige.

Løsningen var å innstallere en noe eldre driver fra Dells supportsider.

Skulle vært interessant å få greie på hva som er problemet... :dontgetit:
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Fikk samme feil med 4.10.

Etter noen dager med feilprøving og fiksing gikk jeg tilbake til 4.9

jeg får masse sånne "striper" i boot screen rett etter eindows logoen jeg med 4.9 driverneog 4.10.. nevner i samme slengen at jeg har Powercolor radeon X800 PRO VIVO. og jeg aner ikke hvorfor det kommer. men pcen funker toppers eller men liker ikke dette i boot screen så bruker 4.8 driverne

:hmm:

Har selv x800pro vivo men har ikke striper med 4.9

Har ikke klokket noe heller og har standard vifte

 

Med 4.10 "forsvant" spillere på cs:s og fps drop

Venter til omega er ute med 4.10 drivere før jeg tester det igjen(ikke beta)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...