Gå til innhold

Driver 4.10 + 9800Pro= masse stripper!


Muteki

Anbefalte innlegg

Formaterte i går og tenkte jeg skulle prøve den nye 4.10 drivern fra ATI og instalerte den og reboota og når jeg kommer inn i Windows kommer det bare masse blå streker over hele skjermen. Ser ut som den blåfargen fra oppgave linja. Formaterte en gang til og da prøve jeg 4.9 drivern og samme probleme kom der og, samme med 4.8 og 4.7, men 4.4 funka som den skulle.

 

 

Hvorfor funker ikke de andre driverne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nytt spørsmål: VPU recover kommer opp hele tiden og det er J**** irriterende fordi da klikker alt oppløsning alt går helt sjeijs. Kan dette komme av at jeg egentlig ikke skal ha skjermen min på 70Hz når det står at den bare takler 60Hz på 1280*1024?

 

Kan noen si meg hva som er feil? Er det trygt å slå av VPU recover?

 

Dette skjedde ikke før etter at jeg hadde gjort dette som er i spørsmålet over!

Endret av darkX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nytt spørsmål: VPU recover kommer opp hele tiden og det er J**** irriterende fordi da klikker alt oppløsning alt går helt sjeijs. Kan dette komme av at jeg egentlig ikke skal ha skjermen min på 70Hz når det står at den bare takler 60Hz på 1280*1024?

 

Hva slags skjerm har du?

Dersom den virkelig (ifølge specs) ikke takler mer enn 60Hz.. og driverne (med litt hjelp av deg?) velger 70Hz.. ja da er det rart at du ser noe i det hele tatt på skjermen?

Men har du kjørt med 1280x1024x70 med de gamle Catalyst-driverne (4.4)?

I tilfellet burde det jo fungert like bra/dårlig egentlig.. Hmmmm... :hmm:

Lenke til kommentar

Der er sånn her.

 

Før jeg reinstalerte XP så brukte jeg 4.3 drivern og kjørte skjermen på 70Hz (valgte det selv) selv om den skulle ha vært på 60Hz ved 1280*1024.

Så når jeg reinstalerte Xp så tenkte jeg at jeg skulle teste 4.10 drivern og gjorde jo det men med en gang jeg hadde instalert den og reboota så kom disse strippene. Jeg rakk jo aldri å sette den på 70Hz. Masse VPU recover kom opp når jeg fikk i gang PC'en uten at disse strippene kom, men pga VPU recover måtte jeg restarte og da kom det tilbkae disse strippene.

 

Så formaterte jeg en gang til. Da testa jeg 4.9 og jeg fikk reboota og komme inn i windows og sånt da, men så fort VPU recover kom inn i bildet så måtte jeg restarte og disse strippene kom igjen.

 

Så var det 4.8 som stod som neste man på lista og jeg formaterte og instalerte. Samme skjedde som det gjorde i 4.9. Enten så kom strippene med en gang eller så kom VPU recover og ødela alt.

 

Så var det 4.7. Samme problemer som i 4.9 og 4.8.

 

Så kom jeg da til 4.4 fordi jeg ikke gadd mer av disse strippene og VPU recover.

Etter at jeg hadde instalert 4.4 så funka alt greit selv om VPU recover kommer opp en gang i balnt og at PC'en bare plutselig slokner. Alt funker helt greit, men bare sånn plutselig kan PC'en min bare henge seg og jeg må restarte og dette er ikke noe gøy. Her kan jeg sette 70Hz på 1280*1024. Har både prøvd med 70 og 60Hz men det samme skjer her og. Så det er nok ikke dette med 70 og 60Hz.

 

Så jeg vil egentlig bare vite hvorfor ikke disse driverne vil fungere?

 

 

PS: kommer kanskje til å formatere i morra og legge inn 4.3 drivern og se hva som skjer og hvis det samme skjer da så veit jeg ikke hva jeg skal gjøre!

Lenke til kommentar

Skal bare skyte inn at også jeg har problemer med 4.10..

 

Maskinen min re-booter helt tilfeldig uten mønster (dvs noen ganger ettter et kvarter, andre ganger etter 1t osv) mens jeg spiller.

 

Plutselig kommer en blåskjerm uten feil mld og så re-booter den :(

 

Får bare vente til 4.11 eller re-innstallere 4.9

Lenke til kommentar
Fikk samme feil med 4.10.

Etter noen dager med feilprøving og fiksing gikk jeg tilbake til 4.9

jeg får masse sånne "striper" i boot screen rett etter eindows logoen jeg med 4.9 driverneog 4.10.. nevner i samme slengen at jeg har Powercolor radeon X800 PRO VIVO. og jeg aner ikke hvorfor det kommer. men pcen funker toppers eller men liker ikke dette i boot screen så bruker 4.8 driverne

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...