BUCK Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Har litt problemer med å installere en s-ata disk med mitt 8KDA3+ hovedkort. Har lest s-ata guiden og lett litt rundt i poster, men har ikke blitt noe klokere... Jeg har installeret win xp på en ata disk, og skal bare bruke s-ata disken som en ekstra disk. Men jeg greier ikke å finne den i systemet. Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 1. Har du vært i diskbehandling/diskmanagment og sett om du finner den der. * Ser du den der, partisjoner og formater, så blir den klar til bruk 2. Har du installert drivere for s-ata. Disse må på plass selv om du ikke skal ha os på disken. 3. Kjenner ikke ditt hk. Kan være en jumper på hk som disabler og enabler s-ata. Skal da settes på enable. Velkommen til forumet. Lenke til kommentar
BUCK Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg finner ikke den ikke i diskbehandlingen. Har også prøvd å installere drivere, men til ingen nytte. Tror ikke det skal være noen jumper på hovedkortet heller... Er litt usikker på om jeg skal bruke nvidia - s-ata kontaktene eller om jeg skal bruke silicon image - kontaktene. Har prøvd å installere driverne for begge... Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Har det hovedkortet, men har kun en S-ATA disk som jeg bruker som OS. HAr den i nforce-kontakten, altså ikke i Silicon.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå