Gå til innhold

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in Retail

Anbefalte innlegg

Hei , har tenkt å kjøpe denne jeg , men vil bare hørre på andres meninger...

Jeg har en DVD rom 4x/16x fra før , så er det vits å bruke 600 kr på en ny?I forhold til oppgraderingen...

Kommer jeg til å merke forskjell i det hele tatt?

Er det like bra med slot-in så med vanlig tray?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil være en stor forbedring å få en DVD-Rom med 40x CD-leser siden det er den man bruker mest. Innstallering av programvare vil gå mye fortere. Slot-In er et must på DVD-Rom. Det er mye enklere å stappe i plater og ta ut og det er mye kulere :wink:

Lenke til kommentar

16x DVD har en i grunnen ikkje bruk for som regel.

Spelar en av en DVD går det på 1x uansett.Og det er vel utterst få som kopierar DVD-data til disk.Har du en rask CD-ROM frå før i tillegg til til DVD'en du har er det berre vekkasta pengar. Har du det ikkje kanskje det er bedre å kjøpe en rask CD-rom og ha i tillegg til DVD'en. Blir sikkert endå billigare enn en ny DVD.

Lenke til kommentar

En liten advarsel er sikkert på sin plass...Kjøpte en Pioneer 106S, hadde tidligere en Samsung SD116, for meg er dvd romen`s lesehastighet viktig, og da ble jeg veldig skuffet over Pioneeren..Den klarte ikke å lese av dvd plater med mer en 2X, (brukte smartripper), når jeg tester den med Nero`s DVD speed, så ligger den på 3-4X, og det er dårlig for en 16X leser...Kan nok ikke vente at den skal klare å lese med 16X, men i hvertfall opp mot, og rundt 10X hadde jeg venta meg..Forøvrig så leste Samsungen jeg hadde tidligere mellom 5-6X med smartripper, denne testa jeg ikke med DVD speed, og den hadde i tillegg også et mye lavere støynivå + at den er billigere...

Okke som er , jeg har returnert Pioneeren..

Det er også en test av Pioneer 116 her http://www.hardware.no/tester/cd/pioneer_d..._116/index.html http://www.hardware.no/tester/cd/pioneer_d..._116/index.html

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg har den du snakker om, og den er meget bra. Slot-in er også genialt fordi det sliter cd-platene mye mindre enn en tray spiller.....

---------------

Quote:

Jasså, har du noe å bakke opp dette med?

---------------

Enig med du...Skulle gjerne hatt en veldokumentert begrunnelse hvorfor slot in sliter mindre på cd platene en cd/dvd spillere med skuff!!

Lenke til kommentar

Pioneer 16x-40x slot in er definitivt det beste kjøpet du kan gjøre.

Har aldri hatt et eneste problem med den - har faktisk aldri puttet inn en CD den ikke har klart å lese! (jeg har hatt den i nesten 2 år)

Slot-in rocker vilt. skjønner ikke hvorfor ikke flere produsenter lager slot in CD-ROMer...

Lenke til kommentar

Den sliter mindre hver gang, den blir tatt ut og inn, normalt er jo ikke det et problem, men på enkelte tray spillere som vibrerer, og som rister litt ved eject og input så kan det skape riper i cd platen, På Slot-in ser du at det er et mykt "velvet" lag som cd'en sklir over ve ut/inn.

(Det med slitasjen leste jeg faktisk om i et bilstereo magasin, der cd spillerne ble sammenlignet med stue spillere:)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 17:22, jlianes skrev:

Den sliter mindre hver gang, den blir tatt ut og inn, normalt er jo ikke det et problem, men på enkelte tray spillere som vibrerer, og som rister litt ved eject og input så kan det skape riper i cd platen

Tja, min er faring er snarere at på tray legger du den fint oppå skuffen som bare bærer helt i ytterkant av cden, og ikke sliter noe, men på slot-in så kommer den borte i den "velvet"-greia, og uansett hvor myk den er, blir det riper i plata når du tar den mye ut og inn.

AtW

Lenke til kommentar

En annen ting er at alle følger bare med på de X'ene som står for hvor "fort" hver dvd-spiller kan sender filer.... men de ser ikke på søke tid! Det er nemlig veldig viktig... min pioneer har kun 75ms... alle andre ligger rundt 100ms og mer,,,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...