pcp160 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Hei. Har noe spørsmål angående klokking av 3.0 Prescott på Asus P5GD1 og med Twinmos 3200 ram Har prøvd meg litt på å øke fsb, og kommer opp til ca 3,4 Ghz uten noe annen forandring. Prøvde så å øke V-core fra 1,42 til 1,54 og og memory V-core til 1.6 (tror jeg det var) kom da til ca 3,45 før det hang/reboota av seg selv. Har ikke prøvd å øke chipset V-core, eller FSB termination V-core. alt annet enn det jeg har nevnt står satt til "auto" (hva nå det egentlig innebærer..) Jeg har en liten følese av at det er ram evnt pci-e som stoppet meg der. Har disablet SATA clock sync to pci-e, og satt pci clock syncronizatoin til "asynchronization" Men jeg har noe som heter PCI- E freqency (100) som kan settes fra 91-120 dette vet jeg ikke helt hva innebærer? Lurer også på om jeg bør sette ram til 333 i stedet for 400, er det da slik at jeg vil kunne se om det er ram som stopper meg nå? Ser jo at ram har "blitt med" på klokkinga så langt.. Og i så fall, blir den beste totalgevinsten ved klokking å kjøre ram og cpu sammen så langt det går, eller hvordan får jeg beste ytelse i praksis? (Er forøvrig luftkjølt, mange vifter, og Fortron 24pins strømforsyning, så har ikke blitt for varmt, og spenning ser stabil ut..) Endret 24. oktober 2004 av pcp160 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå