Kristallo Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Nikon D70, Nikon Nikkor AF 70-300mm f/4-5.6G. Bildet er ubehandlet. Under de uvanlige forholdene så tok dette simple objektivet bedre bilder enn kit objektivet som koster 3 ganger så mye. Endret 24. oktober 2004 av Kristallo Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Kanskje du skulle tatt med litt mer av de fjellene ? Syns liksom det manglet litt i bunnen... EDIT : Jeg har mest sans for bilder der man liksom ser helheten, se vedlegg Endret 24. oktober 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Enig med ronnyaa Men det vi ser(!) er bra Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Dette bildet er jo knallbra Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Kanskje du skulle tatt med litt mer av de fjellene ?Syns liksom det manglet litt i bunnen... Ja, hadde jeg hatt et valg så hadde jeg tatt med litt mer av fjellene under, men det var noe der som ødelegger hele bilde hvis det kommer med. EDIT : Jeg har mest sans for bilder der man liksom ser helheten, se vedlegg Jeg er tildels enig i det, men hvis vi alle tar samme bilder så blir det veldig kjedelig. Så jeg bruker ofte en litt alternativ tilnærmingsmåte. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Begynner å bli lei solnedganger. Og dråper. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Bra at jeg tok bilde av en soloppgang da Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Nikon F70, Nikon Nikkor AF 70-300mm f/4-5.6G. Bildet er ubehandlet. Under de uvanlige forholdene så tok dette simple objektivet bedre bilder enn kit objektivet som koster 3 ganger så mye. Skyldes antakelig at det er et teleobjektiv? Av en eller annen grunn blir ofte fargene kraftigere når du bruker tele.. F70 eller D70? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ja, hadde jeg hatt et valg så hadde jeg tatt med litt mer av fjellene under, men det var noe der som ødelegger hele bilde hvis det kommer med. Bebyggelse og industriområder er noe dritt når man skal ta naturbilder Uansett var det fine farger Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 F70 eller D70? Fyda, bra du så det. Med kit objektivet så ble farvene en anelse rosa og udelikate. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ehm, du burde ikke hatt med fjellene i det hele tatt da. Bildet er i sterk ubalanse.... Men, du sier at "Nikon Nikkor AF 70-300mm f/4-5.6G" er et "simpelt" objektiv? Hva mener du? Det er jo et Nikkor G objektiv, det skal jo være digg. Dessuten er det 70-300mm, ikke den samme brennvidden som 18-70 objektivet til D70. Hvor mye kostet dette objektivet da? Trodde det var kjempedyrt jeg. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Ehm, du burde ikke hatt med fjellene i det hele tatt da. Bildet er i sterk ubalanse.... Men, du sier at "Nikon Nikkor AF 70-300mm f/4-5.6G" er et "simpelt" objektiv? Hva mener du? Det er jo et Nikkor G objektiv, det skal jo være digg. Dessuten er det 70-300mm, ikke den samme brennvidden som 18-70 objektivet til D70. Hvor mye kostet dette objektivet da? Trodde det var kjempedyrt jeg. G betyr bare at det er uten blenderring. Det finnes både billige og dyre objektiver med G-betegnelsen. Objektivet er vel det rimeligste du kan få med dette zoomområdet, til 1295 kr [billig!]. Men det har ikke så verst rykte.. Selv har jeg 70-300D, et objektiv som koster ca dobbelt så mye og som likevel regnes som "billig-objektiv". Men ofte presterer det bra - unntatt i f.eks. dårlig belysning.. Endret 24. oktober 2004 av anderfo Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Ehm, du burde ikke hatt med fjellene i det hele tatt da. Bildet er i sterk ubalanse.... Jeg prøvde å kutte dem bort og jeg likte det bedre at de var der. Tøttatoppen? Ja, du har øyne som en hauk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå