Gå til innhold

Trekabinett [Prosjekt | Wolf] [1/02] BILDER!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i de siste dagene begynnt å tenke på å lage mitt eget kabinett i tre, jeg har blitt inspirert av "snekker'n", det må jeg ærlig innrømme. Det som er planen er å bygge opp hele kabinettet fra bunn av, der jeg skal bruke kryssfinër til det meste bare i forskjellige størrelser.

Det som er nytt for meg med dette prosjektet er vel nesten alt, men det jeg tenker mest på som kommer til å bli nytt er vel vannavkjølingen og en lcd skjerm jeg har fra en uGuru klokke fra abit's AA8 serie.

myuguru.jpg

Den skal strippes og prøve å få til noen form for backlight.

Men jeg begynner vel kanskje med kabinettet til neste helg, men vannavkjøling, vifter kommer ikke før om lenge enda. Lenge og lenge da, men om ei lita stund p.g.a da får jeg endel penger.

Themet er jo ulv da, eller som på engelsk wolf. Her skal dere se hvilket bilde jeg skal ha på den siden uten plexi glass. Jeg regner med at det blir brukt karroserilakk eller piano lakk om dette er å anbefalle? Over hele kabinettet.

wolf.jpg

Håper dette prosjektet kan glede dere. Og jeg skal ikke la dette prosjektet strande p.g.a penger, det ordnes. Det er liksom bare det at det kan ta litt tid.

Kabinettes mål er 59x59x23 (hxlxb)

Jeg er sponset av:

bygg.jpg

Matrialer til mitt kabinett. :thumbup:

Byggmakker.no

digitalimpuls.jpg

De ga meg 25% avslag på varene jeg var ute etter. Fantastisk :w00t:

Digitalimpuls.no - Merke utvalg av det best. Ta deg en tur innom , det vil du ikke angre på. :yes:

norsk_tipping.jpg

Vant 1000kr på en av deres spilleautomater, hehe. Så ble fort den LCD skjermen noe billigere. :innocent:

Norsk-Tipping.no

Also check out my english version at BIT-TECH.NET

MY PROJECT!

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er dette jeg skal planlegge nøye denne uken, jeg skal lage planene med papir og blyant. Men jeg skal ta bilde av planene neste helg, målene kommer jeg tilbake med. Hyggelig at dere liker planen, men hvilken lakk burde jeg benytte meg av, den skal være svart og gi veldig mye gjenskin.

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar
Det er dette jeg skal planlegge nøye denne veken, jeg skal age planene med papir og blyant. Men jeg skal ta bilde av planene neste helg, målene kommer jeg tilbake med. Hyggelig at dere liker planen, men hvilken lakk burde jeg benytte meg av, den skal være svart og gi veldig mye gjenskin.

hvis lakken skal være blank osv. så vil jeg foreslå å gjøre det samme som snekker'n. han fikk piano finnish, så hvis det er det du skal ha, så send en pm til han og spør eller studer worklogen hans :p

Lenke til kommentar
Det er dette jeg skal planlegge nøye denne veken, jeg skal age planene med papir og blyant. Men jeg skal ta bilde av planene neste helg, målene kommer jeg tilbake med. Hyggelig at dere liker planen, men hvilken lakk burde jeg benytte meg av, den skal være svart og gi veldig mye gjenskin.

hvis lakken skal være blank osv. så vil jeg foreslå å gjøre det samme som snekker'n. han fikk piano finnish, så hvis det er det du skal ha, så send en pm til han og spør eller studer worklogen hans :p

Ja det er allerede gjort, han må bare våkne fra dvalen sin.

Lenke til kommentar
Jepp, finn på noe selv . Greit å se på andres kabinett og hente litt ideer/løsninger , men hovedsakelig bør det være egendefinert  :thumbup:

Joa det er jo en sellfølge det da. Men jeg tenkte mer på programmet jeg nevnte jeg, er newbie der skjønner dere...

wolfy.jpg

OBS! Vanntanken skal være i den lille buen, eller det er ikke en bue bare to avrundede kanter som har en liten flatt side til vanntanken, der vanntanken skal være skal jeg ha lcd skjermen.

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar

Takk det vil jeg trenge, hehe. :roll:

Det som dere kanskje ser er at mitt kabinett er litt inpirert fra snekker'n, men slaø love dere at dette ikke blir noen copy, jeg likte han utsende, jeg har ikke halling i frint, min bue er ikke lik, og invendig skal det heller ikke være noe "ripoff".

Så jeg ser fremover til helgen da jeg skal starte, det kan bli artig.

Lenke til kommentar
Her har dere en skissë, men den er ikke så finn da :blush: . hehe min første gang i sketchup.

wolfyyy.jpg

Men jeg satser på å begynne med kabinettet i helgen, "so stay tuned". Den ulven vises jo ikke der, men den kommer på motsatt side og håper det blir bra, men dette krever mye arb. men det er jeg villig til å gjøre. :thumbup:

OBS! Vanntanken skal være i den lille buen, eller det er ikke en bue bare to avrundede kanter som har en liten flatt side til vanntanken, der vanntanken skal være skal jeg ha lcd skjermen.

Si hva dere mener da.

Jepp . som du selv sier i første post så er det lett og se hvor du har hentet insirasjonen :hmm:

Lenke til kommentar
Her har dere en skissë, men den er ikke så finn da :blush: . hehe min første gang i sketchup.

Men jeg satser på å begynne med kabinettet i helgen, "so stay tuned". Den ulven vises jo ikke der, men den kommer på motsatt side og håper det blir bra, men dette krever mye arb. men det er jeg villig til å gjøre. :thumbup:

Si hva dere mener da.

Jepp . som du selv sier i første post så er det lett og se hvor du har hentet insirasjonen :hmm:

Jo, men som sagt.. den kan vel ha noen av formene på utsiden, insiden skal ikke være lik på den måten, men som du kanskje ser har jeg gjort noe med look'n og.

Men jeg håper dette kan bli veldig bra, og jeg skal ikke gi meg med det første :thumbup:

Så jeg håper dere ikke syns det er tabbe av meg å være inspirert av proffen snekker'n, hvem vet , kanskje til og med snekker'n ble inspirert av andre igjen.

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...