janosh Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg f***a opp LinuxPartisjoneringen min her om dagen, og har selvfölgelig ikke laget bootdisk... Problemt er at jeg ikke kommer inn i bash! (Kernelpanic: can't find INIT) <-- Eller noe Jeg kjörer LFS, og da hjelper det meg ikke å hente ned bootdisk fra bootdisk.com (trur jeg). Jeg hentet en RedHat Bootdisk, men etter å ha startet linux, kjörer den rett igang med et install/rescue prog. for RH, og det hjelper ikke meg mye... Er det noen som vet om en bootdisk som booter rett inn i console? Jeg må bare kunne komme meg inn på linux partisjonen min så jeg kan fikse litt där (trur det er lilo jeg må kjöre på nytt)... Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Debian sin bootdisk som forøvrig ligger på debian cd'ene booter rett inn i konsollet, tipper den vil funke på ett eller annet vis ellers er jeg ikke sikker.. Søk etter en how2 på å lage en boot disk på google eller lignende... Lenke til kommentar
janosh Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2002 OK, vet du hvor jeg kan få bar bootdisk image eller må jeg hente hele distroen?? Har hört at Gentoo er nesten det samme som LFS, bortsett fra at du ikke trenger å make alle filene selv. noen som vet om bootdisk til denne distroen? Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Du kan bruke hvilken som helst boot-diskett, bare den støtter ting som filsystem, RAID ol. Det er som regel bare; "linux initrd= root=/dev/hda1" Men noen disketter har "rescue" som boot-parameter. Hva INIT feilen din er vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå