Gå til innhold

Qtek's hjemmeside? Er Qtek Bra eller?

BoSJo

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg finner ikke noen officiel hjemmeside for Qtek..........finns den??

Har en P900, men er ved at vere litt lei av konstant genstartning pga. "forbedring av ytelsen" og alle de andre rare greier som av og til skjer med den. ( Ja den er 100% opdateret, med nyeste version)

Åssen er det med Qtek, er det noe ukjent dritt eller er det bra?

Kjikker litt på Qtek 9090, bare ekstremt kjedeligt at de ikke har fået Mpx kamera i den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, to sider du kan besøke er

www.windowsmobile.no (Dette er leverandøren sin side)

www.mysmartphone.no (Tredjeparts side)

Qtek 9090 er en veldig god telefon, sitter med en selv her nå :) Men den er en PDA med telefon, mens P900/P910 er telefon med PDA funksjonalitet. Viktig at du ser forskjellen her og hva du har bruk for.

Qtek i seg selv er et lite merke, produsenten bak 9090 er ingen liten aktør. Modellene lages av et firma kalt HTC, som så videreselger modellene til andre aktør som så brander telefonene etter hva de vil. For eksempel så har Siemens branded Qtek 9090 i USA under sitt eget merke og modellnavn ;)

Her er en liten artikkel som forklarer hvordan det fungerer:

http://www.mysmartphone.no/Article189.phtml

Lenke til kommentar

Det høres jo deiligt ut at det er en PDA med telefon og ikke omvendt.

Jeg skal bruke den til Kvalitets sikring, ordre, onsite fakturering, vare bestilling og anbuds befarings rapport.

Vare database ligger på rundt 20.000 artikler, og det er lige i overkanten for hvad P900 kan vere med på.

Åssen er det med opdateringer til Qtek, det er jo ganske let med P900, bortset fra at man må beregne en hel del tid til retning av sin telefonbok etter opdatering :mad:

Finns der en lik opdaterings service som Sony's (online, klik her og der så går det automatisk).

Lenke til kommentar

Vil egentlig nevne at Qtek er bra, helt til det kommer til opperativ systemet, Windows Smarthphone (Windows mobile? Jaja, noe sånn :p) Navnet i seg selv burde vel få noen bjeller til å ringe eller? Det jeg prøver å sikte til at jeg selv opplever Qtek'ene som mere ustabile osv.

Nokia 9500 er et alternativ som er rett rundt hjørnet og kunna ha dekt dine behov godt i grunn; men uansett:

Høres nesten ut som en "ren" PDA/liten pc hadde passet bedre til din bruk ibunn og grunn.

Lenke til kommentar
Vil egentlig nevne at Qtek er bra, helt til det kommer til opperativ systemet, Windows Smarthphone (Windows mobile? Jaja, noe sånn :p) Navnet i seg selv burde vel få noen bjeller til å ringe eller? Det jeg prøver å sikte til at jeg selv opplever Qtek'ene som mere ustabile osv.

Nokia 9500 er et alternativ som er rett rundt hjørnet og kunna ha dekt dine behov godt i grunn; men uansett:

Høres nesten ut som en "ren" PDA/liten pc hadde passet bedre til din bruk ibunn og grunn.

Ja ja, nu skal vi jo heller ikke gjøre Windows til noe dårligere end det er.

De fleste feil ved Windows er bruker feil.

Uten Windows hadde vi aldrig vert der hvor vi er i dag, og millioner av brukere hadde ikke hat en PC i dag hvis det ikke var for Windows.

Det er ikke så vanskeligt at få et 100% stabilt system med Windows, hvis bare du veit litt om hvordan.

Har ikke hatt blå skjerm i mange mange år.

Skal absolut ikke sige at Linux er noe dårligt, men det kan ikke brukes av vanlige folk, her kreves det en dybere innsigt i data.......og det har folk flest ikke.

Nok om det, for dette kan jo diskuteres i uendelighet ;)

Jeg må nesten ha en smartphone for at kommunisere med back end systemet!

Endret av BoSJo
Lenke til kommentar

Skal vi se :)

Qtek 9090 bruker Windows Mobile 2003 Second Edition Pocket PC Phone Edition (langt navn). Nytt i Second Edition er blandt annet muligheten for å kunne legge skjermen vertikalt og horisontalt, praktisk i flere anledninger.

Maskinen er veldig stabil og mye mer kraft enn P910 for eksempel med 400 mhz cpu og 128 mb internt minne (nå har ikke mhz alt å si, men det betyr noe). Qtek 9090 kan også by på innebygd Wi-Fi som gjør trådløs tilgang enda enklere og raskere.

Oppdateringer er lekende lett når det legges ut. Setter maskinen i docking stasjonen, starter oppdateringsprogrammet, venter 30 minutter og så er den ferdig.

Windows Mobile har 1 stor fordel forran alle andre systemer fra Nokia og Ericsson og det er synkroniserngsmulighetene mot Outlook. Du får ikke noe kluss med at du må forandre kontakter etc etc. De kommer ned akkurat slik som de ligger i Outlook. Og du kan føre dataene like bra frem og tilbake uten problemer. Dette mener jeg selv er en av de store fordelene med Windows Mobile. Har du i tillegg en exchange server kan du enkelt oppdatere deg uansett hvor du er.

Syns det blir litt feil at folk begynner å snakke nedlatende om produktet, kun fordi det er laget av Microsoft. Windows CE/Pocket PC har vært mye lengre på markedet enn Symbian for eksempel og blitt gjort ganske mye med de siste årene. Symbian er ikke dårlig, men det er ikke Windows Mobile heller.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet en del med QTek 2020 de siste ukene, og jeg er meget fornøyd med den. Den kjører på 400mhz og WinMobile 2003 PPC edition (CE.NET 4.1?). Utvikling er en drøm med .NET Compat Framework. Jeg har pimært jobbet i C#, og har ingenting å utsette på hverken ytelse eller annet. SQL Server CE 2.0 funker også flott.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...