Gå til innhold

Problemer med Windows XP

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg har nettopp kjøpt et ASUS K8N-E Deluxe hovedkort samt AMD Athlon 64 3200+ CPU.

Dette fungerte bra helt til jeg installerte DV kort i tillegg til TV-kort osv. Da restartet maskinen og når den startet kom en stemme som sa at systemet ikke ville starte pga. overklokking. Hva skal AMD Athlon 64 3200+ normalt være innstilt på? Har ikke hatt problemer med dette tidligere..

Jeg tok så ut DV kortet fra maskinen og startet opp, og fikk følgende melding.

"Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet:

windows root\system32\ntoskrn1.exe"

Har ikke boot disk og får ikke installert windows xp på nytt.

Noen som har en løsning på problemet, eller kanskje en forklaring.

På forhånd takk for hjelpen.

-Eirik-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...