Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ibm t41, SonyE T630, bluetooth

Anbefalte innlegg

Sitter med følgende hardware:

-IBM T41 med bluetooth

-Sony Ericsson T630 med bluetooth

MÅL:

-koble meg til internett på raskeste mulige måte.

HVORDAN:

-aner ikke...

----------------------------------------------

Dvs, nå surfer jeg med laptopen gjennom telefonen. Ringer 81007107 og bruker online abonnement. Jeg regner med det finnes betydelig billigere løsninger... Noen som kan si hva som lønner seg?

Jeg vil ha raskest mulig oppkobling med T630 telefonen. Bruker nettet på denne måten såpass sjelden at hastighet er eneste parameter som betyr noe, men vil selvfølgelig også bruke den leverandører som gir meg høy hastighet billigst.

Må jeg installere noe programmvare på laptopen for å kunne utnytte full hastighet fra T630? Har ikke installert noe nå, så oppkoblingshastigheten jeg sitter med nå er 9,6kb, altså ikke noe særlig å laste ned mail med... (ja, får vedlegg i mange størrelser)

Noen som har en kjapp liste over tingene jeg bør gjøre for å øke hastigheten (og gjerne kvitte meg med online abonnementet som kun brukes til dette nå)

DrE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det raskeste vil, etter det jeg forstår, være å bruke GPRS. Hvis du er kunde av Telenor, så finner du eksempel på konfigureringen på denne siden. Har ikke brukt GPRS til oppkobling til Internet, men har konfigurert min T630 slik at jeg kan sende bilder o.l. via GPRS. Er litt billigere å sende bilder til epostkontoer via GPRS, enn å bruke MMS. Kanskje du vil ha nytte av denne siden også, for andre måter å utnytte telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...