pmarius Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Har kjøpt en brukt bærbar pc av en venn av meg fra et annet land. Den er ikke utstyrt med ÆØÅ naturlig nok siden den ikke er laget for Skandinavia, men isteden har den (jeg finner ikke disse bokstavene så jeg forklarer isteden:) - en A med to prikker over + en O og en U - også med to prikker over. Så spørsmålet mitt er: Finnes det noen metode - et program eller noe, som kan gjøre om disse tastene til ØÆÅ?. Har sjekket i kontrollpanel i språkinnstillingene, men finner ikke noe der. Så til spørsmål nr 2. Maskinen har 567 MHz CPU og 128 MB RAM. Disse lave verdiene får maskinen til å kjøre i sirup med XP pro. Så det jeg lurer på er om Windows 2000 er noe raskere enn XP - og om det, rent ytelsesmessig ville lønne seg å innstallere W2K isteden? Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Et alternativ: Trykk inn ALT knappen din, hold den inne mens du skriver TALLET til den bokstaven du vil ha under her, slipp ALT knappen... Eks: ALT + 145 = æ ALT + 146 = Æ ALT + 155 = ø ALT + 157 = Ø ALT + 134 = å ALT + 143 = Å Dette er en alternativ måte, men tror du skal kunne endre tastaturoppsett også... Lenke til kommentar
Tommy Dreamer Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Sjekk denne Ascii tabellen. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Så til spørsmål nr 2. Maskinen har 567 MHz CPU og 128 MB RAM. Disse lave verdiene får maskinen til å kjøre i sirup med XP pro. Så det jeg lurer på er om Windows 2000 er noe raskere enn XP - og om det, rent ytelsesmessig ville lønne seg å innstallere W2K isteden? Håper noen kan hjelpe Skrur du av alt "dilldallet" i XP, er det tilnærmet lik ytelse(ikke noe du merker ihvertfall). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Og "dilldallet" slår du av i System Properties - Advanced - Performance. http://techrepublic.com.com/5100-22_11-5401117.html Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Tusen takk for hjelpen folkens - det var kjapt Lenke til kommentar
Pels Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Sjekk denne Ascii tabellen. offtopic : de to testene på høyre siden er morsomme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå