Plukk Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg har lagt inn bestilling av dette kortet: Hightech Excalibur Radeon X800 XT IceQ Men etter jeg har lagt inn bestilling er leveringsdatoen flyttet (seff.. ) og prisen er faktisk satt ned noen hundrelapper. Men når jeg ser på ordrelisten på webshoppen står fortsatt "gammel" pris. Dette har skjedd hos begge webshoppene som har dette kortet. Det jeg lurer på er om jeg kan kreve å få kortet til "ny" pris og fortsatt ha min plass i køen. Jeg vil ikke miste plassen på bestillingslisten, siden de ikke får like mange kort som de har bestilt, og jeg kan dermed sitte igjen med ny leveringsdato. Noen som har handlet endel som vet hva kjøpsloven sier om dette? Lenke til kommentar
ElTecNikA Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Prisen på varen er den prisen som er i det øyeblikket du bestiller, i enkelte tilfeller kan det lønne seg å benytte seg av angreretten og bestille på nytt... litt avhengig av fraktkostnadene. Eller å avbestille å bestille på nytt... se oxo i andre webshoper om trenden er det samme med henhold til leveringstid og lagerstatus. Endret 26. oktober 2004 av ElTecNikA Lenke til kommentar
Sennep Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Be om prisendring Da går de inn å endrer prisen til dagens. Funket for meg. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det jeg lurer på er om jeg kan kreve å få kortet til "ny" pris og fortsatt ha min plass i køen. Jeg vil ikke miste plassen på bestillingslisten, siden de ikke får like mange kort som de har bestilt, og jeg kan dermed sitte igjen med ny leveringsdato. Noen som har handlet endel som vet hva kjøpsloven sier om dette? Dette er da helt forståelig, skjønner ikke hva du mokler i, webbutikken endrer nok prisen hvis du spørr om det, men hovedgrunnen til at de gjør dette er nok hvis folk f.eks bestiller varer under "ukens tilbud" og de uheldigvis har gått tom for varen, skal du da betale ekstra siden prisen har gått opp fordi varen ikke var kommet inn før tilbudet var gått ut ??? Nei, slutt å tjatte og ta heller kontakt med butikken, eventuelt slett ordre og legg inn på nytt (ja, vet du mister plassen i køen da, men hvis prisen var alt for deg, så er den sikkert viktigere enn den også) Men, som sagt, de fleste webshopper vil nok endre pris på varen hvis du sender mail eller ringer og spørr på en saklig måte. Tviler STREKT på at du kan kreve å få det til ny pris og beholde "plassen" din i køen, men en saklig mail bruker å nytte bedre enn en sur en der du "krever" å få det til ny pris. Lenke til kommentar
owgrant Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Mulig de har satt ned prisen pga lang ventetid, og da blir det vel litt feil at du skal ha lavere pris, men fortsatt beholde kø plassen din. Men tross alt, det skader ikke å høre med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå