d_stenvig Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg har lyst å få inn mitt Viasat gull abb. på PC'en, for å ta opp diverse sportsbegivenheter på DVD (Siden jeg har et TV kort/DVD brenner, så er det vel ikke mye grunn for at jeg må bruke tusner på dvd opptaker). ,Men, jeg regner med det ikke bare er å plugge signal ledningen inn i TV kortet, her er det vel sperringer og annet kluss som skal hindre meg? Så, spørsmålet er, hvordan unngår jeg dette? (Siden jeg betaler gode penger for å ha viasat gull, ser jeg ingen fornuft i at viasat skal bestemme hvor jeg skal kunne få inn signalet i hjemmet , det bør være opp til meg. Så jeg ser ingen moralske betenkligheter ved å omgå denne sperren når jeg allerede betaler til Visat. .) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hvis du kan ta opp signalet på en video spiller så kan du like gjerne ta det opp på en PC, det er ingen som drømmer om å nekte det. Men du er litt vag i formuleringen, er ikke sikker på hva du egentlig tenker på. Har du satelitt eller kabel? Hvis kabel, er det analog eller digital? Hadde du tenkt å koble deg rett på antennesignalet? Tror ikke du har noen annen mulighet enn å koble deg til utgangen på dekoderen uansett. Så du trenger egentlig ikke noe TV kort, bare et skjermkort med video inn. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jess, jeg tror nok du klarer deg med et skjermkort med video inngang. Da sender du bare signalet fra tuneren til pc'n akkurat som du ville gjort til en videospiller o.l. Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Digital, parabol. Så jeg må gå om en tuner? Det er ingen måte jeg kan ta selve antenne ledningen rett inn i TV kortet? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Digital, parabol. Så jeg må gå om en tuner? Det er ingen måte jeg kan ta selve antenne ledningen rett inn i TV kortet? For at det skal fungere må du ha et spesielt kort i PC-en som fungerer som dekoder, vet det fantes slike i gamle dager da det var analoge parabolantenner. Lenke til kommentar
loggon Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hvis Du skaffer deg et PC/Tv kort med RF in og har en motager med RF in/ut som Nokia ol. Viasat godkj. motager fører du bare signalet videre til x antall Tvèr. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Digital, parabol. Så jeg må gå om en tuner? Det er ingen måte jeg kan ta selve antenne ledningen rett inn i TV kortet? For at det skal fungere må du ha et spesielt kort i PC-en som fungerer som dekoder, vet det fantes slike i gamle dager da det var analoge parabolantenner. Finnes nå og... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117290&cks=PRL så har du noe CAM greier her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117298&cks=ACC Har selv en Dreambox, med harddisk. Spiller inn på den og overfører til PCen via FTP. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Tviler på at det Happauge kortet fungerer nå. Det fungerte muligens før de byttet krypteringsystem. Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Digital, parabol. Så jeg må gå om en tuner? Det er ingen måte jeg kan ta selve antenne ledningen rett inn i TV kortet? For at det skal fungere må du ha et spesielt kort i PC-en som fungerer som dekoder, vet det fantes slike i gamle dager da det var analoge parabolantenner. Du kan få pci-satkort, men dise er dyre og du må ha camplas som sitter i same plas som deskettstasjonen.Det som kan bli vansklig er å få tak i cam til viasat,de vill ikke eter det jeg vet selge slikke.Pris uten cam er ca 3000kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå