audun1 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hei. Tenkte jeg skulle instalere Clarkconnect på fedora 2 maskinen min. Problemet er at jeg får denne feilmeldingen: loading vmlinuz..........isolinux : Disk error 32, AX = 4280, drive 9F Boot failed : press a key to retry Har søkt på clarkconnects hjemmesider og litt på gogle men finner ingen svar: Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Det er en feil på cden eller cdrom-stasjonen. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 jeg har prøvd på 2 maskiner en med linux og en uten. må en ha linux instalert. Fikk samme feilmelding på begge maskinene så det kan ikke være cd rommen jeg tror det er platen..... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Sikkert feilbrent plate eller skadet iso, sjekk med md5sum. CC er en egen linuxdistro, så du trenger ikke ha linux installert fra før. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 jeg laster ned en ny iso fil fra en annen server så jeg får se hvordan det går. P.S hvor finner jeg "md5sum" jeg vet ikke det Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Det er med de fleste linuxdistribusjoner, og du sa jo du allerede hadde fedora installert. Det finnes også noe greier til windows, det er bare å søke etter det. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 kom litt videre. jeg lastet en ny iso fil så det var greit, men nå får jeg dette problemet når cc skal begynne instalasjonen. Feilmelding: VFS: cannot open root device "" or 48:05 Please appende a correct "root=" boot option Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 48:05 ideer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå