jejono Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Har en FS PRO V2000 hvor lyden ut fra den analoge minijacken er svært skuffende. Knapt nok bass og lyden kan beskrives som platt - det er derfor nærmest håpløst å koble maskin til hjemmekino. Siden maskinen har SPDIF-støtte på samme utgang kunne dette være en mulighet for å løse problemet. Jeg lurer derfor på om SPDIF utgangen generelt vil gi bedre lyd enn den analoge? Siden det er digital lyd vil nok spørsmålet gjelde for alle bærbare maskiner. Kan legge til at PRO V2000 har en Crystal Digital AC'97 WDM chip. Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ja, jeg vil tro lyden vil bli bedre, for da brukes ikke D/A-converteren til FS Pro'en siden lyden blir kjørt direkte. Og D/A-converteren i nesten hvilken som helst stereo eller surround forsterker er bedre enn den tror jeg. Så du burde høre en viss forskjell, det er bare å prøve. (D/A= Digital/Analog for de som ikke vet det) Lenke til kommentar
jejono Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Støtter deg i uttalelsene - denne D/A chippen gir et svært dårlig lydbilde. Regner med at det er mange andre der ute som irriterer seg over dårlig lyd fra den analoge minijacken. Crystal AC'97 chippen er vel en av de mer brukte, så det hadde vært interessant å høre om det virkelig vil være en stor forskjell på å gå til innkjøp av en SPDIF-kabel. Noen som har erfaring?? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Støtter deg i uttalelsene - denne D/A chippen gir et svært dårlig lydbilde. Regner med at det er mange andre der ute som irriterer seg over dårlig lyd fra den analoge minijacken. Crystal AC'97 chippen er vel en av de mer brukte, så det hadde vært interessant å høre om det virkelig vil være en stor forskjell på å gå til innkjøp av en SPDIF-kabel. Noen som har erfaring?? Som sagt før, så avhenger det av kvaliteten til D/A konverteren din. Mao er det ikke noe fasitsvar. Du lar konverteringen skje i forsterkeren istedet for lydkortet, har du en bra D/A-konverter blir antakelig lyden endel bedre. AtW Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Er det et langt kabelstrekk så ville jeg ha gått for å bruke den optiske utgangen hvis du har mulighet for det, tror ikke man får så veldig lange 75 ohms coax kabler som man trenger til å koble fra digital utgang på pc til digital inngang på forsterker Endret 24. oktober 2004 av teknikeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå