Gå til innhold

Opera eller Mozilla Firefox

haakon90

Anbefalte innlegg

Noen som kan få Opera eller FF til å takle Forumet skikkelig... ?

Tja... Hvorfor bruke knappene i forumet når det finnes bedre løsninger? BBCode er svaret.

Du vill alltid oppleve noen feil på enkelte sider med både FF og Opera

Javel? Er det nå egentlig FF/Opera som tar feil når de for eksempel tolker idiotisk programmerte websider bokstavelig der IE er tilgivende slepphendt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vill alltid oppleve noen feil på enkelte sider med både FF og Opera

Javel? Er det nå egentlig FF/Opera som tar feil når de for eksempel tolker idiotisk programmerte websider bokstavelig der IE er tilgivende slepphendt?

Dersom man ikke får tilgang til informasjonen/tjenesten pga dette, er det vel klart at det er et problem. I de tilfellene er faktisk IE redningen, men for min del er det oftest bare snakk om kosmetiske avvik i Firefox og Opera. Da er det ikke lenger noe problem, for meg, og fordelene med Firefox/Opera mer enn oppveier dette. Min surfing påvirkes sånn sett, i svært liten grad av slike feil.

Dersom alle websider fulgte standardene til punkt og prikke ville alt vært såre vel, men frem til det skjer, sikkert aldri, får vel hver enkelt bare velge den løsningen som gir det beste resultatet ut fra personlige preferanser.

Og til slutt noen kloke ord: :p

For å få glede av "nye" produkter, er det ofte nødvendig å endre på gamle vaner.

Det er jo også en kjent sak at forandring fryder. :)

Lenke til kommentar
Den eneste grunnen til at jeg annbefalte deg firefox håkon var at jeg har hørt at dette programmet var ganske mye "tryggere" enn Opera , men hvis ikke du liker firefox er det klart at du skal bruke Opera ;)

Hvordan er Firefox tryggere enn Opera?

Opera er faktisk immun mot spionprogrammer som legger seg inn i browseren. Firefox er ikke det, siden den har funksjonalitet spesielt for å la andre programmer integrere seg i den.

Når det gjelder hva som er best av Firefox og Opera, så må man prøve det selv for å finne det ut. Opera fungerer uten å måtte laste ned massevis av extensions, og alt er samlet og integrert i en bitteliten pakke. Firefox er en litt større og kanskje tregere browser, og mangler M2, mailklienten i Opera, men den kan utvides med extensions, så du kan få ganske mange features.

Men M2 er en vinner da. Lynraske søk! Gmail stjal jo måten den behandler mail på fra M2 ;)

Lenke til kommentar

Jeg liker opera best.. Hadde mozilla litt men orker ikke laste ned ekstra ting for å få det til å være sånn jeg vil ha det. Er veldig fan av de tingene man kan gjøre ved å holde høyre musetast inne og trekke den til forskjellige sider. Glemmer meg alltid bort og gjør det samme i window, men da funker det ikke like bra :p

Lenke til kommentar

Mitt førstevalg er Mozilla Firefox. Den har det meste jeg trenger av en browser og er ryddig og grei. Fine muligheter til egne innstillinger og er rask.

Brukte Opera ei stund, men synes faktisk Opera har så mye dill som jeg ikke trenger. Hadde også problemer med sider jeg bruker som nettbank og email med Opera. Den tredje grunnen til at jeg ikke bruker Opera er den irriterende reklamen som nå har begynt å bevege seg. Når Mozilla er bedre og uten reklame går jeg for "foxen" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...