Gå til innhold

Opera eller Mozilla Firefox

haakon90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe som er digg med "mff" er at hvis du går på en side hvor du har lagret passord og brukernavn så ligger det klart i ruta.. du trenger bare trykke enter for å logge inn :D:D:D:D

med opera kan du bare lagre det i tryllestaven da... og da er det ikke noe mere tillegg enn å holde nede ctrl-tasten mens du taster enter... stor forskjell det gitt :p

Lenke til kommentar

Jeg skal fortelle deg en liten historie;

Det startet for mange år siden, da Internet Explorer kom ut i tidlig 3'er versjon, at vi fikk internett i huset. Jeg var kjempefornøyd, og da vi etter et par år oppgraderte til ISDN gikk internett kjempekjapt på Internet Explorer 4.01.

Så kom bredbånd i huset for 3 (?) år siden, og det skjedde en liten revolusjon. Jeg brukte fortsatt Internet Explorer, noe jeg gjorde helt frem til versjon 6. Da hadde jeg hørt så mye pent om Opera, at jeg bestemte meg for å prøve det.

Jeg brukte Opera en god stund. Helt frem til forrige måned faktisk, da jeg fant ut at Mozilla Firefox var kommet ut i norsk versjon. Jeg hadde prøvd engelsk versjon, men ville ha det på samme språk som OSet mitt.

Jeg konfigurerte Firefox, og la inn plugins slik at jeg fikk det som jeg ville. Jeg lærte jeg nemlig at det å konfigurere browseren skikkelig var viktig da jeg brukte Opera.

Poenget mitt er; Jeg personlig finner Firefox overlegen både Opera, Internet Explorer, Avant (uoffisiell ekstra til IE) og Netscape.

Slutt.

Lenke til kommentar
Complexion:

Joda, men du må bite i det sure eplet og bla opp ie av og til.

Minuser med FF:

- Uegnet til Ipb forum (her feks)

- Enkelte siderser ut som et dass (forsiden til HW -> blinker)

- Alle funksjoner til nettsidene funker ikke (legge til byer i notar søk, bla)

Klart jeg må det. Men jeg synes ikke det er veldig surt av den grunn. Den eneste siden jeg faktisk har "problemer" med er Hardware.no. Gamer.no funker fett, og det gjør alle de andre sidene jeg er innom også.

Forumet fungerer da utmerket med Firefox her. Har ingen problemer, annet enn når jeg skal bruke BBCode. Disse skriver jeg inn manuelt, så det er ikke noe problem.

Det med at diverse funksjoner ikke fungerer har jeg heller ikke vært borti, så jeg er vel bare heldig :p

Lenke til kommentar
- Uegnet til Ipb forum (her feks)

Det eneste jeg har merket er at når man klikker på en smiley så havner den alltid nederst i meldingen, men nå skriver jeg inn smileys manuelt.

Det eneste jeg trenger IE til er noen sider som er helt ukompatible med FF (og det er veldig få), og til Office- og Windows Update.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha opensource, ingen raklame, og muligheten til å skape en browser akkurat slik jeg liker den; derfor bruker jeg FireFox.

Andre vil kanskje ha masse ferdiginstallerte ting som kanskje blir tatt i bruk en gang i ny og ne, og de orker ikke å bruke 10 sek per feature til installasjon, derfor bruker de Opera. Eller kanskje de bare elsker norsk programvare.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg trenger IE til er noen sider som er helt ukompatible med FF (og det er veldig få), og til Office- og Windows Update.

Og så kan man utnytte en feil i IE til å komme seg inn på mapper på enkelte feilkonfigurerte servere, som ligger helt andre steder inn i ht-docs.

FF og Opera har funksjoner som skriver om URL'en for deg.

Jeg vet ikke om dette er positivt eller negativt, men det er noe man bruker IE til :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...