tor_erik Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Har vel omtrent alle Donald fra ca 1992 til 2000... Nå går det derimot i Pondus, EON og andre vestlandsperler. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) vel, det har variert litt, jeg var en storleser av donald tidligere. Nå gidder jeg ikke bruke penger på det, har blitt så dyrt. Har jo seff har spart på alle bladene, og alle mine ca 50 pocketer står fortasatt i hylla, de vil aldri bli hevet. leser i blandt på senga. Endret 20. november 2004 av T.F.T Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Conan og Pondus hersker! Litt synd at Spawn forsvant fra norske butikkhyller Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Så klart leser jeg Donald, har nesten komplette årganger for de siste fem-seks åra eller noe sånt. Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Don Rosa gjør det så komplisert, så hvis man leser ett helt blad blir det en stor overgang fra de enkle basiske tegnerene, til don Rosas ekstremt detaljerte. Barks derimot gjør det for enkelt synes jeg, selv om historiene hans er morsomme Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Kjøpte alle bladene som kom frem til jeg begynte å abbonere fra 93-96. Etter dette ble jeg lei. Nå er donald kun do-literatur. Blader som Pondus, Nemi, LGV og Bizarro har tatt over. Har i tillegg blitt helt betatt av barnsligheten og den seksuelle friheten i DragonBall. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg har vokst opp med Donald. Ikke for å skryte, men jeg har over 500 donald blader. Har samlet siden 92/93 og kjøpt en del gamle årganger fra loppemarked! Pocket samlingen min omfatter rundt 200-250 pocketer Lenke til kommentar
CrizzBee Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Har lest Donald siden jeg lærte å lese, og leser det fortsatt. Det er ingen som får meg til å slutte å lese det heller... Lenke til kommentar
synsing Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Leser Donald av og til, men kjøper sjelden. Har mange blader jeg leser om igjen. Liker ikke pocket-bøkene med Donald. Rotete ofte, får ikke helt tak på historiene. Men noen er jo bra da. (Synes jeg) Endret 25. oktober 2004 av firstperson Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Leser det ja, men skjøner ikke helt hvorfor egentlig siden det er så forutsigbart at det er til å grine av! Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Donald kan være ålreit underhodning det - men på mine litt eldre dager må jeg vel si at det kun unntaksvis er lesbare fortellinger i Donald - med unntak av historiene til Don Rosa og Carl Barks. Barks og Rosa er vel de eneste av tegnerne/forfatterne som gjennomført har maktet å lage historier som også voksne lesere kan sette pris på. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hvis jeg skal trekke frem noen tegnere i Donald, så synes jeg : William van Horn (tror han heter det ) har ganske morsomme historier. Veldig "enkelt" tegnet, men det er noe spesielt med bildene hans. (Også har man jo den flua i åpningsbildet da) Don Rosa har mange geniale histoirer, men favoritten min er "Glem det!", hvis noen vet hvilken jeg snakker om. Den var ordentlig morsom. Lenke til kommentar
Proidiv Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Har alle Donald fra 1982. Det blir ca. 1100 tilsammen(!) Definitive høydepunkter i et Donald-blad: -Tegneserier av Don Rosa -Tegneserier av Marco Rota -Tegneserier av Carl Barks Disse skiller seg ut i alle Donald blad. Rosa og Rota har en fantastisk tegnestil man skal lete lenge etter, mens Barks har de beste historiene noensinne skapt for Donald. Siden jeg da har lest alle bladene 2-3 ganger, vil jeg tørre å påstå at "standard"-historiene fra slutten av 80-tallet er de beste. De er morsomme og har faktisk et godt poeng, noe dagens blader ikke har. Noe av kvaliteten forsvinner liksom... Lenke til kommentar
The Erland Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Leser Donald av og til, det er jo veldig morsomt. Har 3-4 årganger hjemme Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Donald er et blad jeg legger meg ned å leser hvis jeg kjeder meg og ikke har noe å gjøre.. Greit blad.. som egentlig er ganske morro.. men får liksom aldri tid til å lese Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Leser litt Donald, noen av "spesialhistoriene", av Barks, Rota og Rosa er veldig gode, men overall er det litt for barnslig. Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Leser litt Donald, noen av "spesialhistoriene", av Barks, Rota og Rosa er veldig gode, men overall er det litt for barnslig. Du var voksen Lenke til kommentar
Mato Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 ja , det og nesten alle andre tegneserier kommer i posten en gang i mnd Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Leser litt Donald, noen av "spesialhistoriene", av Barks, Rota og Rosa er veldig gode, men overall er det litt for barnslig. Du var voksen Mange av historiene går igjen og igjen føler jeg, og mange av dem er som en bløt vits. Edit: Vel, egentlig er det fordi før fikk jeg det av mora mi, men nå som hun ikke vil kjøpe det lenger har jeg ikke råd Endret 1. november 2004 av Elyas Machera Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Leser donald så å si hver dag.. men kjøper bare som ca 1 gang i måneden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå