Gå til innhold

leser du Donald?


Anbefalte innlegg

har liksom ikke noe imot det, men de nye historiene blir bare dårligere og dårligere, unntatt de med f.eks. Don Rosa da seff...

Jepp. Det var hovedgrunnen til at jeg avsluttet et abonnement jeg lot gå et par år. Bare på den tiden ble det betraktelig dårligere. Jeg har noen kasser med blader, bøker, månedshefter, permer og samlebøker. Det gamle stoffet er best, uansett hva noen påstår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo de historiene om han duden som stjal rustningen med den oljen som Petter fant opp som eier! :wee:

Husker ikke hva den heter, men det er han "mestertyven".

Med den rustningen kunne han gå igjennom ALT untatt diamanter.. :p

Nei, det er leeenge siden jeg sist leste Donald, for slutt poengene suger som regel, så jeg blir sittende å lure på om det skal være artig. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Etter over 20 år med Donald blad kjøping i butikken, fant jeg like godt ut abo. var tingen, så nå her om dagen fikk jeg ny regning så nå starter mitt andre år med abo. :blush:

 

Endelig kan jeg dra på ferie uten å bekymre meg om at jeg skulle gå glipp av noen nummer :w00t:

 

Er du Donald leser anbefaler jeg å skaffe abo. med en gang.

 

+ Hadde alle hatt like god service som de som selger Donald, ja det hadde vært noe det. F.eks da det fulgte med vannpistol i Donald, og noen i barnehagen der jeg jobber ødela den før jeg fikk sprutet litt på barna hehe, sendte jeg en mail og fikk ny i posten. Og selv før jeg fikk abo. var det en uke Donald ikke ble kjøpt og jeg fikk gratis Donald i posten. Men det hadde sikkert noe med at jeg hadde abo. på De Beste Årganger.

 

Donald RUUUUULER :w00t:

 

edit: men jeg skal også innrømme at det er noen historier jeg hopper elegant over, da de ikke faller i min smak. F.eks når de har fått super high tech stoff o.s.v de er som regel ikke like morsomme

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Donald er best! Har samtlige blader fra 1984 til dags dato (dog mangler ett nummer). Har også veldig mange Pockets, men det mangler mange innimellom på komplett samling.

 

De kuleste historiene er den hvor Donald drikker noe som gjør ham kjempesterk og kjemperask (fra 1992 tror jeg) og den hvor Magica fra Tryll snur gravitasjonen for både Donald og Skrue til å være horisontal. Begge er tegnet av Don Rosa.

 

Leser stort sett alt som står i bladet, men det hender at jeg skumleser gjennom Storeulv- eller Hiawatha-historiene.

Lenke til kommentar
Det er jo de historiene om han duden som stjal rustningen med den oljen som Petter fant opp som eier! :wee:

Husker ikke hva den heter, men det er han "mestertyven".

Med den rustningen kunne han gå igjennom ALT untatt diamanter.. :p

Ja, den liker jeg også! Syns den/de er en av de beste! Het den ikke "Den Sorte Ridder"?

 

Jeg har lest Donald helt siden jeg kunne lese, og abonnerte fra 1997-2002. Etter hvert sluttet jeg å abonnere, fordi jeg leste det mer og mer sjeldent. Som flere her, syntes jeg historiene ble dårligere, men jeg liker Don Rosa. Utrolig flotte tegninger og bra historier. Kan jo kjøpe bladet i butikken en gang i blant, for jeg har jo ikke totalt sluttet å lese det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nesten et helt år med uåpna donalder, i plastikken. Jeg synes historiene har begynt å bli idiotiske hvor de finner på idiotiske navn som "S. Mykke" og sånt til f.eks. en som jobber i en smykkebutikk.

 

Men jeg har ikke lyst til å si opp abonnementet, for Donald har blitt et samleobjekt for meg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...