apoxdigital Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hei. Jeg har nettopp blitt frelst av Portishead for noen uker siden og er total fan. Dette er jo helt fantastisk Digger forsåvidt også Massive Attack og masse lignende musikk, men mest elektronika som : Air, Molvær, Lamb, Proem, Murcof, Diverse Ninja Tunes ++++ Flere her som digger Portishead? Kan dere anbefale meg lignende musikk ? Takker ekstremt masse Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Portishead er virkelig flott musikk ja Vil faktisk anbefale Ocean Machine av Devin Townsend. Rent musikalsk er dette temmelig forskjellig fra Portishead, men jeg får den samme såre følelsen når jeg hører på det albumet. Du kan jo sjekke ut sanger som Life, Funeral og The Death Of Music. Ellers kan jeg nevne; Nick Cave - The Boatmans Call Nine Inch Nails - Still (finnes som ekstra-disc på limited edition utgava av And All That Could Have Been, liveskiva deres.) Godspeed You Black Emperor! er også fantastisk musikk. Sårt, mørkt og vakkert. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Synes Mogwai er verdt å nevne i denne sammenhengen. Albumet Happy Songs For Happy People er helt utrolig bra synes jeg. Edit: Dette er ganske rolig musikk, var kanskje ikke det du var ute etter, men. Endret 24. oktober 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Kjenner du til Tricky? Mye samme gata som Portishead, men mer innrøykt/paranoid. Han jobbet tidlig med Massive Attack før han gikk solo, hans største "hit" er sannsynligvis en versjon av Public Enemys Black Steel (meget tøff gitardrevet sak). For Real er også en ekstremt kul låt, med en rap hvor jeg faktisk gidder å få med meg teksten :] Ellers florerte det vel av triphop-grupper med kvinnelige vokalister, i kjølvannet av Portishead. Fett at du liker Murcof forresten; hvordan låter Proem, noe à la Murcof? Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Kjenner du til Tricky? Plata "Juxtapose" er absolutt og anbefale Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Eller A Ruff Guide :] Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Kjenner du til Tricky? Plata "Juxtapose" er absolutt og anbefale Selvsagt har jeg hørt Tricky, har juxtapose plata rett foran meg Murcof er virkelig fett, Proem er noe i samme gata, kanskje litt mer beats, men minst like fett Kan anbefale deg Four Tet og Logreybeam Masse fett elektronika her jah Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Synes Mogwai er verdt å nevne i denne sammenhengen. Albumet Happy Songs For Happy People er helt utrolig bra synes jeg. Edit: Dette er ganske rolig musikk, var kanskje ikke det du var ute etter, men. Joda, det er jo rolig musikk dette her Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Murcof er virkelig fett, Proem er noe i samme gata, kanskje litt mer beats, men minst like fett Kan anbefale deg Four Tet og Logreybeam Masse fett elektronika her jah Four Tet er kult, Logreybeam har jeg hatt den glede å diskutere musikk med (vet du hva som er hans digitale hjem nå for tiden, dvs. hjemmeside?) :] Edit: Skal definitivt sjekke ut Proem. Kom også til å tenke på at Loscil er dritkul dubby ambient, og Colleen/Mileece ligger nogenlunde i samme gata som de ovennevnte. Endret 24. oktober 2004 av A_N_K Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Denne her vet jeg om : http://www.typerecords.com/artists/full.php?id=22 også soundmangle da : http://www.soundmangle.com/ Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Tar det til etterretning apoxdigital Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 nyskiva til norske Illumination, Slowpho, Zero 7, Bent +++ Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Du kan jo sjekke ut solo plata til Beth Gibbons (vokalist i portishead) Siden det er trip-hop det er snakk om, er disse artistene verdt å sjekke (noen er sikkert nevnt) - > forslag til plater i parantes. Massive Attack (Blue Lines og Protection) Tricky (de tidlige platene) Bjork (alle) Red Snapper (Prince Blimey) Air (Moon Safari, Virgin Suicide) * siden det kun er to skikkelig trip-hop grupper; protishead og massive attack, alt etter er av-arter av hva disse gjorde. merk også at massive attack bare gir ut møkk for tiden. go platene har eg nevnt. Men har nevnt noen artister som har elementer fra trip-hop. Ser noen har nevnt Mogwai, det er et fantastisk band, men sjangermessig og musikalsk er det langt unna portishead. de spiller post-rock, som til tider er veldig rolig. Andre band innen post-rock som er verdt å sjekke; Godspeed Your Black Emperor Hangdup Explosions In The Sky Frankiee Sparo Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 mono - formica blues hoover/hooverphonic tujiko noriko - make me hard/hard na sasete nicolette palace of pleasure micromars nitin sawhney - beyond skin saint etienne den klassiske tricky skiva er jo hans første, maxinquaye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå