Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vokalister som gjør bandet spesielt

Jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Matt Barlow (Iced Earth)

Stemmen hans gir meg frysninger.

Hør f.eks. på Iced Earth - The Pierced Spirit.

Hvis du liker det litt mer heavy så hør på Iced Earth - Dante's Inferno ;).

Ian Gillan (Deep Purple) har også en tøff stemme.

Lenke til kommentar
Raziel: Dette århundret? eller 19?

Pirk pirk... Dette århundret er det 21. og forrige var 20... Sier du 19. århundre snakker du om 1800-tallet.

Det er feil. På engelsk er det sånn, men ikke på norsk.

Det skal jeg huske på å spørre engelsk læreren min om... Det blir jo litt dumt å hoppe over 0-99 e.kr.

Ontopic: Vokalisten i The Kovenant gir jo også et særpreg til bandet synes jeg...

Lenke til kommentar
Raziel: Dette århundret? eller 19?

Pirk pirk... Dette århundret er det 21. og forrige var 20... Sier du 19. århundre snakker du om 1800-tallet.

Det er feil. På engelsk er det sånn, men ikke på norsk.

Hmmm, vil påstå at vi er i det 21. århundre uansett hvilket (vestlig) språk du sier det på...

På den annen side har det ikke vært vanlig å bruke slike benevnelser på norsk, da vi heller har sagt 1800(attenhundre)-tallet etc. Dette vil funke dårlig i dag, er vi på tjuehundretallet, eller totusentallet?? :p

Vi lever per definisjon (sannsynligvis) i det 21 århundret etter Kristi fødsel.

Ontopic: Jeg begynner å lure på om det finnes band som gjør inntrykk i positiv/negativ retning som IKKE gjør det i stor grad pga vokalist???

Lenke til kommentar
Ontopic: Jeg begynner å lure på om det finnes band som gjør inntrykk i positiv/negativ retning som IKKE gjør det i stor grad pga vokalist???

Jeg tror denne tråden i stor grad er preget av en tendens til å hausse "egne" favorittband, noe som ikke er uvanlig i forumet generelt.

Lenke til kommentar

Jeg tror denne tråden i stor grad er preget av en tendens til å hausse "egne" favorittband, noe som ikke er uvanlig i forumet generelt.

Et band for meg der ikkje vokalen gjer spesielt inntrykk, sjøl om eg liker bandet veldig godt, er Dream Theater.

For all del...en dyktig vokalist...men syns ikkje vokalisten passa ilag med bandet. elns... :)

Lenke til kommentar

Et band for meg der ikkje vokalen gjer spesielt inntrykk, sjøl om eg liker bandet veldig godt, er Dream Theater.

For all del...en dyktig vokalist...men syns ikkje vokalisten passa ilag med bandet. elns... :)

Å så enig! Vokalisten i Dream Theatre er den mest sutrete hvineren jeg har hørt!

Passer IKKE inn i bandet! Synes generelt DT ikke er særlig bra.

Kun professorer innen sitt instrument og gjør ikke annet enn å briefe.

Lenke til kommentar

Jeg synes i alle fall at det har kommet fram svært lite informasjon om det trådstarter spurte etter, dvs. band som i kraft av vokalen skiller seg fra hopen. Istedet får man inntrykk av at folk nærmest bevisstløst trekker fram yndlingsband ved enhver sjanse.

Lenke til kommentar
Curt Cobain (sånn det skrives? :roll:) fra Nirvana

så absolutt enig! :)

Kurt Donald Cobain.

Angående Tråd:

Ja nå går vi offtopic. Ikke rot til denne tråden.

Lou Reed i Velvet Underground.

Han gjør at det er ikke bare musikken som skiller seg ut. Noe med stemmen, noe lystig, men også noe gjemt melankoli. Heroin f.eks.

Noen enige der?

Leonard Cohen er også en knall Vokalist. Dyp!

Lenke til kommentar
Jeg synes i alle fall at det har kommet fram svært lite informasjon om det trådstarter spurte etter, dvs. band som i kraft av vokalen skiller seg fra hopen. Istedet får man inntrykk av at folk nærmest bevisstløst trekker fram yndlingsband ved enhver sjanse.

Greit, jeg kan utdype mitt bidrag til denne posten.

Ibrahim Ferrer gjør enhver sammensetning han er med i spesiell. Det mest kjente, som også er enklest å få tak i for dere, er vel Buena Vista Social Club. Me like dat!

Lenke til kommentar

Er enig med deg, mange gjør det, men de fleste drar vel frem et band de er glad i OG som har en vokalist de synes er god. Jeg nevnte f.eks Led Zeppelin, som definitivt er ett av mine yndlingsband. Men grunnen til at jeg dro inn akkurat de blant mange andre, er fordi jeg virkelig synes Robet Plant gjør en sinnsykt god jobb som vokalist! Og jeg tror mange andre gjør det samme. Men jeg er enig i at de som bare nevner vokalisten i det bandet de forguder, like gjerne kunne latt være å svare.

Og til mitt forsvar må jeg si at jeg nevnte Lemmy,selv om jeg ikke er spessielt glad i Motorhead :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...