Gå til innhold

Vokalister som gjør bandet spesielt


Jan

Anbefalte innlegg

Cobain-Nirvana?

Jeg syns også han ble glemt!!!

 

Andre unevnte: Han fyren i Eagles (vet at alle synger, men han "fronfiguren") han gjør Eagles spesielt!

Vokalisten i Iron Maiden,

Pagans Mind,

Ram-Zet (dama, men Zet (den mannlige vokalisten) er jo også bra),

Turboneger

 

Edit: Så at fyren i Maiden var nevnt allerede, men samma det!

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er vokallister som gjør bandet spesielt, og ikke gode vokalister generelt, har jeg følgende på min liste:

Chris Barnes - eks-Cannibal Corpse (CC uten han er ikke det samme) og Six Feet Under

David Vincent - eks-Morbid Angel (den nye vokalisten suger pung)

Mikael Åkerfeldt (?) - Opeth

Gunnhild Sundli - Gåte

Billy Corgan - Smashing Pumpkins

 

Hederlig omtale:

Angela Cossow - Arch Enemy

Den gale, gale kvinnen i Thorr's (sic) Hammer

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest alle postene hittil og enda ikke sett Chris Cornell og Peter Steele.

Chris Cornell er unik og gjorde sounden til Soundgarden og han fikk også Rage Against The Mashine til å høres ut som Soundgarden under et sammarbeid før de ble oppløst og nå fortsetter han med Audioslave, fortsatt samme stilen.

 

Peter Steele er helt konge med stemmen sin, og sammen med resten av Type O Negative lager de synfonier av goth metall.

Venter spent på neste album som kommer i løpet av neste år.

Lenke til kommentar
Men det er en vokalist som jeg ikke har sansen for og det er Robert Plant i Led Zeppelin. Mange av deres sanger i Led Zeppelin har vært fine, men hans synging drepte mange og.

Han gjorde jo Led Zeppelin unikt, men på en gneldrete og feil måte synes jeg.

(Dette blir muligens noe refs for, fordi de var heller ikke de "reneste" i bransjen. So be it.)

Neineineinei. Plant er genialt dynamisk og tilpassningsdyktig. Han "gneldrer" der det gir mening å gjøre så, og han kan presse ut de vakreste toner der det trengs. Eksempler på vakker og passende "gneldring" finner du blant annet i Zepps to kanskje aller beste blues-acts: Since I've Been Loving You og Tea For One. Nydelig.

Lenke til kommentar
Men det er en vokalist som jeg ikke har sansen for og det er Robert Plant i Led Zeppelin. Mange av deres sanger i Led Zeppelin har vært fine, men hans synging drepte mange og.

Han gjorde jo Led Zeppelin unikt, men på en gneldrete og feil måte synes jeg.

(Dette blir muligens noe refs for, fordi de var heller ikke de "reneste" i bransjen. So be it.)

Neineineinei. Plant er genialt dynamisk og tilpassningsdyktig. Han "gneldrer" der det gir mening å gjøre så, og han kan presse ut de vakreste toner der det trengs. Eksempler på vakker og passende "gneldring" finner du blant annet i Zepps to kanskje aller beste blues-acts: Since I've Been Loving You og Tea For One. Nydelig.

De kalte jo seg selv de stygge andungene.

 

 

Kjekt å ha deg tilbake haltan...:......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...