Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble pc til fil/nedlastingsserver

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Trenger litt hjelp her:

Jeg har 2 pc'er, en ganske ny, og en som er 5 år gammel. Jeg tenkte kanskje at jeg kunne bruke den gamle pc'en som fil/nedlastingsserver som kommer til å være påslått 24/7. Kan jeg da bruke dette oppsettet, eller er andre løsninger bedre? Jeg har egntlig ikke noe særlig peiling på nettverk... :ermm:

Hvis jeg bruker den gamle pc'en som filserver, kan jeg da få opp stasjonene på serveren i min datamaskin på den nye pc'en som nettverksdisker eller noe sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjør som Hetland sier..

Og du kan gjøre filer tilgjengelige via IE ved å dele mapper/filer på nettverket.

Men jeg vil anbefale å bruke enten winxp sin fjernhjelp option eller installere et 3rd party fjernstyringsprog. som f.eks Remote Administrator ( http://www.radmin.com/ ) så du slipper å ha monitor og keyboard/mus på server PC.

Endret av CrazyD
Lenke til kommentar

Var selv i en slik situasjon for et par uker siden. Fant et veldig fantastisk program på nettet. NASLite server heter programet, som koster $20. Du får lastet ned en iso fil på 16 MB som du brenner på en CD. CD'en (som du booster med) overfører noen filer til en floppy. Dermed er du klar til å sette opp din egen NAS server. Start opp den gamle maskinen din med floppy disken (som inneholder et mini Linux NAS software. Alle harddiskene (du må formatere dem først) dukker opp som nettverksdisker og du kan dumpe filer til serveren. Min server kjører 24/7 og jeg har til og med satt opp en disk til FTP hvor venner dumper masse filer i ny og ne.

Linken til websiden er:

http://www.serverelements.com/naslite.php

Imran

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...