Gå til innhold

Første modell i 3d studio max. Hva har dere laget?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva faan ere det heter igjen a? :p bruker 3dsmax i allefall da! starter med en plane og bruker editable poly derifra! :)

Altså Polymodellering :p

Men den så skikelig bra ut. Holder på så smått med en TT jeg, da. Men tror jeg hopper over på en Cadillac Escalade i stedet.

Lenke til kommentar
okå! en kammerat av meg driver å på med en TT.. (colakork btw) har en tutorial-a3 sportback stående her og..! veit ikke om jeg gidder å gjørra den ferdig da..! time will show! :p bruker du blueprints eller?

redd for at jeg bruker blueprints, ja har romstert litt rundt med å lage poly-dekk nå da, tidkrevende akkurat den biten der. dekket ligger ute for salg hvis noen er interessert :)

 

EDIT: leifer

Endret av Hubman
Lenke til kommentar

Syntes det var plass til litt C4D arbeid her også.

skylinet.jpg

En av mine siste store prosjekter i Cinema før jeg begynte å lære meg Maya.

 

Synes Cinema er veldig brukervennlig, og greit for små illustrasjoner, slik som snegla under, men det mangler virkelig "profesjonell" workflow og animeringsegenskaper.

post-215-1104945396_thumb.jpg

Lenke til kommentar

redd for at jeg bruker blueprints, ja har romstert litt rundt med å lage poly-dekk nå da, tidkrevende akkurat den biten der. dekket ligger ute for salg hvis noen er interessert :)

 

EDIT: leifer

 

uhm... jeg lagde dekket på supra'n på 15 min eller no..! :blush: dine blei noen hakk bedre da! hehe ;) hva brukte du så lang tid på a?

Lenke til kommentar

Skjønne eg deg rett så er det ikkje nødvendig å welda alle 32 eller 64 delane sammen manuelt. Du bruker bare array og lager ei long remsa med alle objecta, merke preview og passer på at dei er heilt attmed kvarandre. Deretter vel du weld i edit mesh/poly og set opp valuen (altså kor nærme vertexane må vera for at han skal welda dei) sånn at du bare får dei vertexane som er heilt nerme kvarandre til å bli welda. Det må sjølvsagt passa med dei 32/64 objecta du har kopiert og "attacha" samen, så det er lurt å tenka ein liten smule gjennom korleis modellane ser ut før du gjere det. skjønner? Deretter tar du bend og welder sisste delen sammen! smart? spare masse tid!

 

Bump er ikkje noke fint på hjul, i all fall ikkje visst ein skal ha nokelunde nærbilde av hjulo.

Lenke til kommentar

jeg lagde en ikke så stor firkant, fjerna under, høyre,venstre og bak-sidene. delte denn opp litt, høyna noen punkter og greier. la på symmetry. shift+dra! få den til å stå akkurat på kanten, og sette anntall kopier på 30 elns! så tar du bare å bender alle sammen! :) funker så fint atte! :)

Lenke til kommentar
Skjønne eg deg rett så er det ikkje nødvendig å welda alle 32 eller 64 delane sammen manuelt. Du bruker bare array og lager ei long remsa med alle objecta, merke preview og passer på at dei er heilt attmed kvarandre. Deretter vel du weld i edit mesh/poly og set opp valuen (altså kor nærme vertexane må vera for at han skal welda dei) sånn at du bare får dei vertexane som er heilt nerme kvarandre til å bli welda. Det må sjølvsagt passa med dei 32/64 objecta du har kopiert og "attacha" samen, så det er lurt å tenka ein liten smule gjennom korleis modellane ser ut før du gjere det. skjønner? Deretter tar du bend og welder sisste delen sammen! smart? spare masse tid!

 

Bump er ikkje noke fint på hjul, i all fall ikkje visst ein skal ha nokelunde nærbilde av hjulo.

Har aldri helt stolt på den automatiske welden, for hvis du drar den litt for langt må du tilbake osv. skal prøve nå jeg ;)

 

Ruzlebiff:

 

Jeg er en evig perfeksjonist og utstår ikke slarv :) ikke no' personlig assa, men jeg bare må gjøre de punktlig ellers friker jeg hvis noe går galt :D

Lenke til kommentar
Syntes det var plass til litt C4D arbeid her også.

skylinet.jpg

En av mine siste store prosjekter i Cinema før jeg begynte å lære meg Maya.

 

Synes Cinema er veldig brukervennlig, og greit for små illustrasjoner, slik som snegla under, men det mangler virkelig "profesjonell" workflow og animeringsegenskaper.

tror du tar *litt* feil der, ja. C4D er en av de kraftigste programmene der ute, sammen med Maya, Lightwave og Max. Hvis jeg ikke tar helt feil, leste jeg en gang at Shrek er modellert og animert i C4D.

 

Det er nemlig så profesjonelt som du får det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...