Gå til innhold

Første modell i 3d studio max. Hva har dere laget?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slenger meg på, selv om det ikke er 3dmax jeg benytter meg av. Dette er min siste modell og vil forhåpentligvis bli benyttet i en kommende hl2-mod.

Programmet brukt kalles Milkshape3d, og er et serdeles billig arternativ beregnet på såkalt "low-poly modelling". Jeg modellerer hovedsakelig våpen-modeller til bruk i spill, men har også laget et par kjøretøy. Sier gladelig frem mer hvis noen er interesserte!:D

PS: Modellen er renderet i såkalt "flatshade-mode", og er derfor mer kantene enn den vil oppleves når den er implementert i et spill. Dette er gjort fordi renderet opprinnelig var ment som et kritikkgrunnlag for andre modellere.

post-215-1103469938_thumb.jpg

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

vet ikke om jeg er god til å rendre, men klarer å få en bra lyssetting til bildene i max eks: Bender', Simpsons TV og kontorstolen

Her er da 1 x 2 ultra pene våpen laget av selveste "caliber".. Eneste jeg gjorde for han var å legge på en Mesh Smooth med 2 Itherations, la på en tung polert metall look og selvfølgelg lånte han plass på bordet mitt.  Bildet er rendret i Mental Ray.

Aldri bruk et standard materiale av "Metal" bruk ved de fleste tilfeller "Blinn", "Anisotropic" og "Phong". Geværene ser støpt ut og ikke særlig ekte, men bordet var fint btw. Tutorial?

Lenke til kommentar
Det er SINNSYKT bra til å være milkshape!

v. 1.7.2?

Takk, det var hyggelig å høre... :D Er ikke hjemme nå, så får ikke vist noen flere renders, men hvis dere vil kan jeg uploade mere når jegk ommr hjem. Er faktisk ikke helt oppdatert, så bruker 1.7.1 faktisk... Har du noe erfaring med MS (milkshape) eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...