Gå til innhold

Første modell i 3d studio max. Hva har dere laget?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm Vet ikke hva Terragen er :S :!: Det første er bare en plane som jeg lagde om til vann så tokk jeg en bakgrund...

Terningen er den samme som jeg har vist før bare lagt på masse reflection! Og så clonet ene og lagd en scene.(Speilingen likte jeg da godt :D )

EDIT: Lagde en nå nettop kommentarer gjerne ! :)

post-122815-1178895130_thumb.png

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Jepp, mye bedre :)

Likte formen på tekanna, men har du lagt merke til at lokket flyr? Det ser ihvertfall slik ut. I tillegg kan jeg se bordet og litt av bøtta igjennom kanten hele veien rundt. Det samme gjelder tuten helt ytterst.

Litt vel mye speiling i bordet.

Ellers veldig bra.

Lenke til kommentar

Hehe ser det ja :!: Tekannen har jeg ikke laget selv så ikke gi meg credit for den. Den følger med 3ds max. Det gjør faktisk teksturen på bordet og :p

Endret solnedgang bildet litt post-122815-1178900045_thumb.png

Edit : Lagde en til i løpet av dagen enkel chamfer og textures tatt fra maps i 3dsmax:

post-122815-1178918284_thumb.png

Edit 2: Marsan hvordan fikk du til hullene i terningen din ? Har prøvd og gjøre det i poly men får det ikke til...

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Holdt på i kansje 2 måneder nå, Cinema4D, foretrekker helst å bygge modeller, men scener funker helt fint det og. Her er det jeg holder på med for øyeblikket da, kansje ikke (som trådtittel sier) "første modell i 3Dstudio Max, i og med at det er kansje 10., og i Cinema4d, men viser fram likevel. :D

Edit: Stygg lyssetting, og en bug med en eller annen refleksjon/skygge i gulvet (som ikke har tekstur)

post-118367-1179083915_thumb.jpg

Endret av Lettmel
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her er ein modell eg lagde for eit par år siden, nesten den første. I alle fall den første som skulle ligne på noko. Brukte 3dsmax.. mm.. 6 :)

post-39028-1181130008_thumb.jpg

Fann igjen referansen eg brukte:

post-39028-1181130309_thumb.jpg

Endret av Quijote
Lenke til kommentar

Takker :D.

Mykje kunne vore gjort annleis ja, eg prøvde ein god del for å få inn detaljene i hammeren, planen på den tiden meine eg å huske var å få det til med displacement-maps... det fikk eg dog ikkje til.

Kor lang tid eg brukte..mmm... Veldig lenge, i alle fall tatt i betraktning kor simpel modellen egentlig er. Men så var det jo ein læringsprosess i seg sjølv. To tre kvelder kanskje.

Endret av Quijote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...