Sodd Ball Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Påvirket av Marsan sin gitar i blender-tråden har jeg prøvd meg i 3ds max. Ingen tutorial, ingen reference bilder. Kun øyemål på min egen gitar. Endret 16. april 2007 av lago Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Kul den, men hakkete gitar der nederst (ikke bueformet...). Kan ikke tråden få et nytt navn? Jeg bruker ikke 3ds max, men Blender. Samtidig tviler jeg på at alt her er "første modellen" dere har laget. Hva med "Deres 3d-arbeid" eller noe lignende? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Kul den, men hakkete gitar der nederst (ikke bueformet...). Kan ikke tråden få et nytt navn? Jeg bruker ikke 3ds max, men Blender. Samtidig tviler jeg på at alt her er "første modellen" dere har laget. Hva med "Deres 3d-arbeid" eller noe lignende? 8397915[/snapback] I second that! Oppfordrer alle som trenger referanse-bilder av våpen å ta kontakt med meg, jeg har gjennom årene som 3d-artist for spill-modifikasjoner opparbeidet meg en relativt stor mengde slike bilder. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hey, kult. Får vi se noe du har laget (eller ligger det lenger bak i tråden?)? Og hvilke mods har du jobbet på? Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Kul den, men hakkete gitar der nederst (ikke bueformet...). Kan ikke tråden få et nytt navn? Jeg bruker ikke 3ds max, men Blender. Samtidig tviler jeg på at alt her er "første modellen" dere har laget. Hva med "Deres 3d-arbeid" eller noe lignende? 8397915[/snapback] Er nok for sent å fikse det. Har blitt så godt som umulig å fikse det. Enig i endre navn på tråden. Edit: En så godt som ferdig model. Endret 16. april 2007 av lago Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Påvirket av Marsan sin gitar i blender-tråden har jeg prøvd meg i 3ds max. Ingen tutorial, ingen reference bilder. Kun øyemål på min egen gitar. 8397354[/snapback] Hey cool guitar! Jeg har inspirert andre med gitaren også over på blenderartists.org en masse folk som lager gitarer der Grei nok modell uten tut eller ref men skulle kanskje vært litt Mesh smooth på den der Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Har begynt å lage en Black Beauty. Så tenkte jeg kunne holde folk her oppdatert med arbeidet mitt. Først et bilde av gitaren: Og et WIP bilde så langt: Kritikk og/eller tips blir godt motatt. Edit: Har fått gjort mye i kveld. Her er en liten update. Endret 19. april 2007 av lago Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hei, Har nettopp anskaffet meg 3Dmax studio. (åssen trenger vi ikke diskutere ) Og har tenkt til å begynne å lage ting nå. Har søkt litt rundt på google, men finner som oftest 'avanserte' tutorials, som det er veldig vanskelig å følge. Altså, jeg har ingen anelse av hva en eneste knapp er, så finnes det noen tutorials hvor det lages ting fra bunnen av, med detaljert fremgangsmåte? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hei, Har nettopp anskaffet meg 3Dmax studio. (åssen trenger vi ikke diskutere ) Og har tenkt til å begynne å lage ting nå. Har søkt litt rundt på google, men finner som oftest 'avanserte' tutorials, som det er veldig vanskelig å følge. Altså, jeg har ingen anelse av hva en eneste knapp er, så finnes det noen tutorials hvor det lages ting fra bunnen av, med detaljert fremgangsmåte? 8430476[/snapback] Sjekk manualen som "kommer med programmet". Det er i help menyen tror jeg. Tar for seg basicen ellers så er det bare å leke seg! Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hei, Har nettopp anskaffet meg 3Dmax studio. (åssen trenger vi ikke diskutere ) Og har tenkt til å begynne å lage ting nå. Har søkt litt rundt på google, men finner som oftest 'avanserte' tutorials, som det er veldig vanskelig å følge. Altså, jeg har ingen anelse av hva en eneste knapp er, så finnes det noen tutorials hvor det lages ting fra bunnen av, med detaljert fremgangsmåte? 8430476[/snapback] Sjekk manualen som "kommer med programmet". Det er i help menyen tror jeg. Tar for seg basicen ellers så er det bare å leke seg! 8430893[/snapback] Enig. De tutorialene som er med der er veldig bra. Lærte meg det meste av modeling fra den. Update på gitaren: Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Dette er min WIP modell av anakins POD racer. Har, som du ser, ikke drevet mye med slike program før, og hele modellen er preget av bevel/extrude/inset Modellen er laget uten tutorials, tenkte jeg skulle se hva jeg fikk til med det jeg kunne fra før. Nå har jeg støtt på en litt vanskelig del da, jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal få til den elektriska stråla som går mellom de 2 motorene. En annen ting er texturinga, hvordan går jeg frem for å skaffe texturer som passer? Sample texturene strekker liksom ikke helt til Ellers er konstruktiv kritikk alltid veldig velkomment. Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Vel, til texturer er det jo en del samlesider (Husker ingen i hodet) Men ellers når jeg trenger bruker jeg google. Skal jeg f.eks. ha gold texture. Så googler jeg Gold Texture / Gold Material, evt. bare gold. Bare å håpe på at oppløsningen er bra nok Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Nok en update på gitaren: Har begynt med små detaljer nå, så materials kommer snart. Gruer meg til det siden jeg ikke har skjønt alt av det enda, men skal nok greie noe. Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Fin gitar det der 3ds max 9 klikker på meg hele tiden Og nå håper jeg på at noen kan rename tråden snart. Har både rapportert og sent PM om dette. Ingenting skjer O.o Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg tror det vil være greit om topic ble endret til noe mer beskrivende, som feks "Hva har du laget i 3D studio max" Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Jeg tror det vil være greit om topic ble endret til noe mer beskrivende, som feks "Hva har du laget i 3D studio max" 8447796[/snapback] Har ikke du tilgang til å gjøre det? Endret 22. april 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Har ikke du tilgang til å gjøre det? jo, men vi pleier å oppfordre trådstarter til å gjøre det selv. at en moderator gjør det er en slags siste utvei og brukes kun i spesielle tilfeller. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Der reagerte en på all rapporteringa ja. Men helst ikke 3ds max, men generelt i 3d. Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Foreslår vi lager en 3D tråd (eller underforum) der det inneholder alt. Er ikke så mange som lager 3d at vi trenger en tråd for hvert program (Det er vel det du også mener matsemann?) Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Min terning... Ble den første jeg lagde som så grei nokk ut Edit : La til skygger og en annen lys setting. Endret 25. april 2007 av Revolution Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå